2009-12-08, 17:37
Medlem
merlin2s avatar
mycket beror också på vad du ska använda datorn till, spel är fortfarande optimerade för xp (dem flesta iaf). ska du använda program för diverse saker så är win7 det självklara valet.

spel --> winxp
inte spel --> win7
Citera
2009-12-08, 17:50
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merlin2
mycket beror också på vad du ska använda datorn till, spel är fortfarande optimerade för xp (dem flesta iaf). ska du använda program för diverse saker så är win7 det självklara valet.

spel --> winxp
inte spel --> win7

dock funkar inte all hårdvara på winxp. T.ex mina minnen ballar ur totalt i xp och hela datorn crashar när jag ska lira spel
Citera
2009-12-08, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
dock funkar inte all hårdvara på winxp. T.ex mina minnen ballar ur totalt i xp och hela datorn crashar när jag ska lira spel
Jag tvivlar starkt på att tillverkare av ramminnen bygger bort support för XP.
Citera
2009-12-09, 18:51
Medlem
andy67s avatar
Satsa på Windows 7
Citera
2009-12-10, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aggrovator
Testa ladda ner Windows 7 och köra den. Vista stryker jag helt ur din lista
Om du gillar den, så köp en licens... förutsatt att din dator klarar systemkraven.

Om man gör detta, tankar ner en Win 7 version och testar på en helt ny dator.. Vad är det för skit man ska köpa sen? OEM, uppgradering eller retail?
Kör just nu Win 7 Pro 30 dagars version..
Kan dom sluta vara störd i huvudet och släppa en jävla grej till ett pris.
Citera
2009-12-16, 18:13
Medlem
brotucks avatar
Lånar tråden lite

Jag kör Xp nu och trivs bra med det, men nu måste jag köpa en ny dator. Frågan är om alla mina program kommer att funka med Window 7? jag har en del grafikprgram (painter x samt paint shop pro x) samt musikprgrammet Cubase sx3.

Vågar man lita på att dessa program kommer att funka även i windows 7?

(jag känner till iaf ett tidigare ritprogram som inte var kompatibelt med Vista och blev helt oanvändbart när den personen skulla installera det.)
Citera
2009-12-16, 18:42
Medlem
merlin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brotuck
Lånar tråden lite

Jag kör Xp nu och trivs bra med det, men nu måste jag köpa en ny dator. Frågan är om alla mina program kommer att funka med Window 7? jag har en del grafikprgram (painter x samt paint shop pro x) samt musikprgrammet Cubase sx3.

(jag känner till iaf ett tidigare ritprogram som inte var kompatibelt med Vista och blev helt oanvändbart när den personen skulla installera det.)

jag hade hållt mig till winxp och väntat in win8 istället
Citera
2009-12-16, 19:07
Medlem
brotucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merlin2
jag hade hållt mig till winxp och väntat in win8 istället
vad är win8? och varför skulle den funka bättre än nya win7?
Citera
2009-12-16, 19:18
Medlem
ischs avatar
Citat:
Lånar tråden lite

I värsta fall så får du väl slänga in en dual bot alt köra med VMware.
Citera
2009-12-16, 21:19
Medlem
pirates avatar
Jag har nu använt Vista i mer än 1.5 år och gjort så många optimeringar det bara går. Jag tycker det funkar klockrent förutom att det är lite långsamt ibland när man ska köra "tunga" program. Men jag stöder oxå att man ska alltid ha de senaste av allt inom mjuvara.
Har man en ny dator så tycker jag att man ska satsa på Win 7.
Citera
2009-12-17, 10:34
Medlem
Citat:
Lånar tråden lite

Cubase SX3 funkar fint i Windows 7.
Citera
2009-12-17, 10:40
Medlem
Phass avatar
Windows XP fungerar fortfarande fint. Såvida du inte är i behov utav 4GB ram, aero och allt vad det nu heter - kör på XP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in