2009-12-07, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Detta kommer jag inte ihåg från skriverierna för 20 år sedan. Var det på det sättet kan detta mycket väl ha varit upphovet till dubbelmordet.

Tydligen blev han dömd till livstids fängelse. Då lär han nog vara ute sedan ganska länge. Kanske bor han nu i någon av storstäderna?

Hur som helst så flippade fadern Stig Wallin ut totalt. De uttalanden han gjorde om dubbelmordet och som publicerades vid denna tid var rent otroliga.

Ett av dem handlade om att han förlät "Pojksoldaten Sam"???????

Jag har aldrig, hos någon av alla anhöriga till mordoffer jag har kommit i kontakt med, som har gjort liknande uttalanden som Stig Wallin gjorde!

Jepp, det var i alla fall vad mördaren själv uppgav i förhören som motiv till mordet, flickornas homosexualitet.
Citera
2009-12-07, 14:17
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Detta kommer jag inte ihåg från skriverierna för 20 år sedan. Var det på det sättet kan detta mycket väl ha varit upphovet till dubbelmordet.

Tydligen blev han dömd till livstids fängelse. Då lär han nog vara ute sedan ganska länge. Kanske bor han nu i någon av storstäderna?

Hur som helst så flippade fadern Stig Wallin ut totalt. De uttalanden han gjorde om dubbelmordet och som publicerades vid denna tid var rent otroliga.

Ett av dem handlade om att han förlät "Pojksoldaten Sam"???????

Jag har aldrig, hos någon av alla anhöriga till mordoffer jag har kommit i kontakt med, som har gjort liknande uttalanden som Stig Wallin gjorde!

Jag kommer vagt ihåg detta fall. Hur menar du att fadern flippade ut"? *nyfiken*
Citera
2009-12-07, 16:21
Medlem
Skaraborg2s avatar
Förlät GM.

Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag kommer vagt ihåg detta fall. Hur menar du att fadern flippade ut"? *nyfiken*

Bl.a. detta att han förlät GM för att han dödade hans dotter. Jag kommer nu inte ihåg exakt vad han yttrade efter mordet på dottern till massmedia, men de var minst sagt mycket underliga.

Har aldrig hört detta från någon annan anhörig till mordoffer.

Hur Sara Vestins föräldrar reagerade när deras dotter blev mördad vet jag inte?
Citera
2009-12-07, 17:15
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:
Bl.a. detta att han förlät GM för att han dödade hans dotter. Jag kommer nu inte ihåg exakt vad han yttrade efter mordet på dottern till massmedia, men de var minst sagt mycket underliga.

Har aldrig hört detta från någon annan anhörig till mordoffer.

Hur Sara Vestins föräldrar reagerade när deras dotter blev mördad vet jag inte?

kanske han haft svårare att förlåta om gärningsmannen varit svensk? hela familjen var ju blatte-älskare..
Citera
2009-12-07, 17:24
Medlem
Skaraborg2s avatar
Svårt att förlåta?

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy
kanske han haft svårare att förlåta om gärningsmannen varit svensk?
hela familjen var ju blatte-älskare..

De anhöriga till mordoffer som jag har haft kontakt med, har det alltid varit frågan om en svensk GM. Ingen av dessa anhöriga har ens haft en tanke på att vilja förlåta. Helt naturligt är de hatiska till GM som tog en älskad familjemedlem ifrån dem för alltid.

Ja jag tror faktiskt att Stig Wallin hade haft betydligt svårare att förlåta om GM hade varit svensk.

Har aldrig någonsin, vare sig förr eller senare, läst eller hört sådana uttalanden som Stig Wallin gjorde i samband med att dottern blev mördad. Måtte jag också aldrig behöva läsa eller höra något liknande någon mera gång!
Citera
2009-12-07, 20:59
Medlem
Slumlords avatar
Tommy Deogan, bror till IFK Göteborgssupportern Tony Deogan som slogs ihjäl i ett huliganslagsmål, har vid flera tillfällen sagt offentligt att han förlåter sin brors mördare. Se länken nedan till exempel:

http://stockholm.anglarna.se/pages/t...mmy_deogan.htm

Fast det är å andra sidan det enda exemplet jag kände till innan den här tråden så det är nog av förståerliga skäl inte helt vanligt...
Citera
2009-12-07, 21:21
Medlem
Skaraborg2s avatar
Förlåta?

Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Tommy Deogan, bror till IFK Göteborgssupportern Tony Deogan som slogs ihjäl i ett huliganslagsmål, har vid flera tillfällen sagt offentligt att han förlåter sin brors mördare. Se länken nedan till exempel:

http://stockholm.anglarna.se/pages/t...mmy_deogan.htm

Fast det är å andra sidan det enda exemplet jag kände till innan den här tråden så det är nog av förståerliga skäl inte helt vanligt...

Ja det har du helt rätt i. Kommer nu ihåg att jag har hört honom säga det på TV. Hur var det nu blev hans brors mördare gripen? I vilket fall som helst så uttalde sig inte Deogan på det sätt som Stig Wallin gjorde. Det var något annt det!

Nej det är nog inte många som innerst inne förlåter en mördare efter att ha fått en älskad familjemedlem ihjälslagen.

Ett av de mera lysande exemplen jag har fått läsa är från en familjemedlem till den mördade Rigmor Andersson. Den här släktingen skrev mycket tydligt hur hon och hennes släkt kände och känner än idag gentemot GM. Detta dråp skedde ändå så långt tillbaka i tiden som 1966.
Citera
2009-12-07, 22:35
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy
kanske han haft svårare att förlåta om gärningsmannen varit svensk? hela familjen var ju blatte-älskare..

Stig Wallin hade knappast varit lika förlåtande om en skinnskalle hade tagit livet av hans dotter. Istället då viger han sitt liv till att importera ännu fler våldsnegrer…
Citera
2009-12-07, 22:53
Medlem
trickydicks avatar
Den andra mördade flickan hette Sylvia..

http://www.5i12.se/Default.aspx?id=622

Henne har man hört väldigt lite om..
Citera
2009-12-07, 23:08
Medlem
Skaraborg2s avatar
Sara Wallin = Sara Westin.

Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Den andra mördade flickan hette Sylvia..

http://www.5i12.se/Default.aspx?id=622

Henne har man hört väldigt lite om..

Hette Sara Wallin egentligen Sara Westin? Verkar som om jag har blandat ihop hennes efternamn. Isf p.g.a. att pappan hette Wallin.
Senast redigerad av Skaraborg2 2009-12-07 kl. 23:13.
Citera
2009-12-07, 23:37
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:

Jag reagerade också på det där. Det var naturligtvis synd om mannen, men om inte massmedia hade hakat på och hyllat hans märkliga, förmodligen omtöcknade uttalanden, hade han kanske sluppit vara inmålad i ett hörn resten av sin levnad. Jag försvarar inte rashat på något vis, men 5i12-rörelsen kändes inte som en sund sysselsättning för en man i hans situation. Nu helgonförklarar de honom...

Hans liv verkar ha varit en ren tragedi.
Citera
2009-12-07, 23:45
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ingen sund sysselsättning.

Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Jag reagerade också på det där. Det var naturligtvis synd om mannen, men om inte massmedia hade hakat på och hyllat hans märkliga, förmodligen omtöcknade uttalanden, hade han kanske sluppit vara inmålad i ett hörn resten av sin levnad. Jag försvarar inte rashat på något vis, men 5i12-rörelsen kändes inte som en sund sysselsättning för en man i hans situation. Nu helgonförklarar de honom...

Hans liv verkar ha varit en ren tragedi.

Delar helt och hållet dina åsikter här Sven-Gustaf.
Senast redigerad av Skaraborg2 2009-12-08 kl. 00:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in