2010-11-10, 10:15
Medlem
resses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av resse
http://fotboll.expressen.se/allsvenskan/1.2207566/mutumba-bryter-tystnaden-vill-hem

Ta hem Martin direkt!

Martin har rånat era kiosker, han har hotat er med kniv, HUGGA DIF!

http://fotboll.expressen.se/allsvenskan/1.2207732/alex-miller-lamnar-aik

PERFEKT!
Citera
2010-11-10, 11:04
Medlem
Citat:
http://fotboll.expressen.se/allsvenskan/1.2207732/alex-miller-lamnar-aik

PERFEKT!

Väldigt bra, psykfall har vi nog av i denna klubb som det är.
Nu kan vi bara spekulera i ersättaren. Hoppas på rutinerad men okänd.
Citera
2010-11-10, 11:05
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
http://fotboll.expressen.se/allsvenskan/1.2207566/mutumba-bryter-tystnaden-vill-hem

Ta hem Martin direkt!

Kommer han verkligen frälsa AIK efter ett halvår i ett ungerskt B-lag?

Härligt att se dig i fotbollsforumet igen för övrigt, du verkar ha varit lite frånvarande i år annars... Undrar varför.

/feldgrau
Citera
2010-11-10, 11:09
Medlem
resses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Kommer han verkligen frälsa AIK efter ett halvår i ett ungerskt B-lag?

Härligt att se dig i fotbollsforumet igen för övrigt, du verkar ha varit lite frånvarande i år annars... Undrar varför.

/feldgrau

Haha, jag har varit här hela tiden men inte inloggad

Jag tror faktiskt Mutumba skulle vara en riktigt bra värvning tyckte AIK gjorde helt fel att skicka iväg han, men undra vad Bojan gör i ungern nu, har han fått tv-kontrakt?

Min dröm är att AIK får en helt ny styrelse med Baxter som manager och Norling som håller i det taktiska. tror iofs att Styrelsen redan är gott som borta
Citera
2010-11-10, 12:32
Medlem
feldgraus avatar
Skvaller tas i skvaller. /MOD

/feldgrau
Citera
2010-11-10, 12:33
Medlem
Ursprungligen postat av Stinkproducent
Citat:
Efter några säsonger i mittens rike ska väl detta klassiska storlag ä n t l i g e n kunna blanda sig i topp 4.En ny assisterande tränare är på ingång, oklart vem det blir. Ny sportchef och ny VD. Känns som att Malmö äntligen lyssnat på sina hängivna supportrar! Med Allsvenskans största pengakassa, den modernaste arenan, och ett stort upptagningsområde som är det mest expansiva i landet, bör och ska Malmö FF vara ett lag som etablerar sig och slåss om Lennart Johanssons pokal.

Inte så mycket nyheter i laget, ännu. Den största nyheten inom spelatruppen bör vara att Daniel Andersson kliver ner ett steg och bli mittback. Högst troligt får han unge och talangfulle Jasmin Sudic vid sin sida. Känns som ett klokt val och ett mycket intressant mittbackspar!

Med Daniels frånvaro på mittfältet innebär det förhoppningsvis att vi får se serben Miljan Mutavdzic. Hyfsat uppskriven inför förra säsongen, men som åkte på en långvarig skada redan i inledningen. En storväxt tvåvägsspelare som säkerligen kommer bli en nyckelspelare.

Ursprungligen postat av Battyboy 20100128
Citat:
Du har samma känsla som jag, Stinkproducent. Vi fyller 100 år, klubben förnyas i styrelse och organisation. Supportrarna enas och förankras i Mff familjen. Vi har en samspelad trupp i allsvensk toppklass, där försvarsspelet förra året tillhörde det allra främsta. Slipper vi skador på Andersson, Dahlin och Sudic blir det bra. Samtidigt är konkurrensen stor både på anfallssidan som mittfältssidan. En fulltränad revanschsugen, Wilton, blir en av allsvenskans främsta spelare det här året. Han innehar fortfarande högklassiga kvalitéer. Samtidigt som organisationen utvecklas till landets främsta, har vi en stadium av internationell toppklass, där klubben äger 25 %. Det är vårt år.

Vi slåss om guldet med Göteborg och Elfsborg.

Startelva
Dahlin
Vincents Sudic Andersson Ricardinho
Molins Mutavdzic Kruys Touma

Figuerdo Ofere

Startelvan blev lite annorlunda. Mutavdzic är inte den spelaren jag trodde
han var. Ivo och Wilton är givna där.
Men Wilton, vilken innermittfältare han växt fram till!
Men det var vårt år i alla fall.

Götet och Elfsborg presterade inte. Vem får kicken först?
Citera
2010-11-10, 13:31
Medlem
Rubarth23s avatar
Riktigt skönt att Miller är borta. Ett steg i rätt riktning.
Citera
2010-11-10, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Riktigt skönt att Miller är borta. Ett steg i rätt riktning.

Det får vi hoppas, men med tanke på hur AIK sköts skulle det inte förvåna mig om vi fick Läderlasse eller Sven Wollter som tränare. Det gäller att värva en tränare med jordnära visioner som ser till materialet. Gärna någon som varit i en tidigare ekonomiskt utsatt klubb som kan vända på materialet.
Citera
2010-11-10, 13:48
Medlem
resses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Det får vi hoppas, men med tanke på hur AIK sköts skulle det inte förvåna mig om vi fick Läderlasse eller Sven Wollter som tränare. Det gäller att värva en tränare med jordnära visioner som ser till materialet. Gärna någon som varit i en tidigare ekonomiskt utsatt klubb som kan vända på materialet.

Kim Bergstrand där har du namnet på AIKs nästa tränare
Citera
2010-11-10, 15:10
Medlem
vonmansteins avatar
Kan inte Don björn tar över?

Lagerbäck? eller e kan klar för blowit?
Citera
2010-11-10, 15:13
Medlem
rokit55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Åk ner till Trelleborg istället och se och lär hur man kommer topp 5 med 4 gånger mindre omsättning.

Tror inte 4ggr räcker. TFFs omsättning är minimal. MFF säljer ungefär samma antal biljetter till derbymatcherna än vad trelleborg gör på en säsongs hemmamatcher. Det säger väl det mesta om hur liten klubb det är. Men ännu mer imponerande, såklart.

Räknat på ett hemmasnitt på 3000*15 matcher = 45000, och jag vet att det är lite i överkant.
MFF sålde 40557 biljetter till de två hemma-derbymatcherna.
Citera
2010-11-10, 15:20
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokit55
Tror inte 4ggr räcker. TFFs omsättning är minimal. MFF säljer ungefär samma antal biljetter till derbymatcherna än vad trelleborg gör på en säsongs hemmamatcher. Det säger väl det mesta om hur liten klubb det är. Men ännu mer imponerande, såklart.

Räknat på ett hemmasnitt på 3000*15 matcher = 45000, och jag vet att det är lite i överkant.
MFF sålde 40557 biljetter till de två hemma-derbymatcherna.

TFFs hemmatotal var mycket riktigt 43 658 tack vare ca 9000 hemma mot MFF då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in