2010-10-19, 08:25
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Känns ju ganska självklart. När vi ska ha 6poäng upp så skiter sig allt. Jättetypiskt.
Samma känns som målen kommer till.
Lucics lirar ensam back på Sundins mål, Elfsborg måste lagt sig?
Vi hade bra tryck men Agon-Larsson stod inte pall på returerna och Mendes gör sitt snyggaste mål i livet för att Jansson(varför kom han in?)-Andersson står och sover.

Ska och ska.
Spelarna tänkte väl som ni supportrar
Senast redigerad av TrumanBurbank 2010-10-19 kl. 08:33.
Citera
2010-10-19, 08:34
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrumanBurbank
Kul att du tror på ditt lag!
Ni har fortfarande allt i egna händer och eftersom ni vinner vid målskillnad så tror jag, tyvärr, att MFF vinner.

Sant. Men BP som vill hänga kvar och Häcken som vaknat är inte skoj. Och Mjällby vinner vi aldrig emot.

Å andra sidan torskade vi Landskrona hemma vid samma spelomgång senaste guldet.
Citera
2010-10-19, 08:48
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Vilken jävla mardröm att vakna upp till. Helt ofattbart men samtidigt så jävla givet. 5 procents guldchans på sin höjd, det här fixar vi aldrig nu

Äh, deppa inte pågar. Ni brukar ju framhäva en andraplats som er främsta merit genom tiderna, så skulle ni missa guldet till HeIF vore det väl inte hela världen.

On a more serious note så tror jag MFF tar det i slutändan ändå.
Citera
2010-10-19, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forumes
Bättre tifon än AIK och Helsingborg? Skaffa självinsikt.

Är det något som hänt i Helsingborg på senaste tiden? Hela tiden dyker det upp prat (från 2 personer iofs) om att dom har dom bästa ultras, bästa firman och bäst tifon. Personligen visste jag inte att Helsingborg hade mer än 50 supportrar, vilken boom dom måste fått i år.
Citera
2010-10-19, 09:54
Medlem
Ni får ursäkta om detta redan har kommit upp, men jag hittade den här guldklimpen på den annars ganska generiska Patrik Ekwalls blogg;

"Elfsborgspelare svinade ned ena linjemannen i spelargången efter matchen…de ville ha en straff på slutet när James Keene blev (bokstavligen) nedslagen av HIF:s inhoppande målvakt Oscar Berglund, vilket absolut är värt att diskutera.

Men gapandet om att HIF-målen var offside var ju helt felaktiga och berodde ju mest på att Elfsborgs försvarsspel gick bort sig big time.

När Johan Larsson kom förbi skrek han nåt om “två offsidemål och två missade straffar, bra jobbat” till linjemannen.

Som svarade:

“Du hade nr 21, va? Utbytt, eller hur. Starkt jobbat”

Om detta stämmer, kan jag bara säga: Helt. Jävla. Rätt. Domarna ska allt få stå på sig dom med, även om det nu kanske inte var hundraprocentigt rätt i strafflägena.
Citera
2010-10-19, 10:27
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Äh, deppa inte pågar. Ni brukar ju framhäva en andraplats som er främsta merit genom tiderna, så skulle ni missa guldet till HeIF vore det väl inte hela världen.

On a more serious note så tror jag MFF tar det i slutändan ändå.

Wh-tssshh! Priceless

För övrigt hoppas jag på HIF helt klart, unnar inte gåsapågarna att smyga sig närmre Mesta Mästarna i maratontabellen medan ett HIF-guld är bortglömt och ur världen om sex månader. Vidare hoppas jag att det avgörs redan nästa match och Malmö tappar poäng mot Häcken, vilket jag inte ser som en omöjlighet

Tar sedan HIF dubbeln och vi klättrar om Knalleland - föga troligt dock - så spelar vi Europa nästa år, eller?
Citera
2010-10-19, 10:46
Medlem
FabioAugustos avatar
Undra var StarOnEarth är nu med sin Arajuuriprofetia? Killen har varit i det närmaste fläckfri sedan han kom tillbaka från sin skada.
Citera
2010-10-19, 10:51
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinchen
Ni får ursäkta om detta redan har kommit upp, men jag hittade den här guldklimpen på den annars ganska generiska Patrik Ekwalls blogg;

"Elfsborgspelare svinade ned ena linjemannen i spelargången efter matchen…de ville ha en straff på slutet när James Keene blev (bokstavligen) nedslagen av HIF:s inhoppande målvakt Oscar Berglund, vilket absolut är värt att diskutera.

Men gapandet om att HIF-målen var offside var ju helt felaktiga och berodde ju mest på att Elfsborgs försvarsspel gick bort sig big time.

När Johan Larsson kom förbi skrek han nåt om “två offsidemål och två missade straffar, bra jobbat” till linjemannen.

Som svarade:

Om detta stämmer, kan jag bara säga: Helt. Jävla. Rätt. Domarna ska allt få stå på sig dom med, även om det nu kanske inte var hundraprocentigt rätt i strafflägena.

Hade det här filmats så hade Larsson fått sitta och deppa i 3 matcher. Det där låter fan så mycket värre än Rajalaksos spark i en vägg på väg till omklädningsrummet som filmades och som han avstängdes för.
Citera
2010-10-19, 11:00
Medlem
Konrad Haifas avatar
Fy fan för Elfsbörg. Johan Larsson, den lille parveln som satt ett par kassar och redan skaffat attitiyd.

Underprestation sedan 2006 - IFE
Citera
2010-10-19, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flinchen

Som svarade:

Grin-Elfsborg gör det igen - grinar. Ibland går det inte vägen och då är det någon annans fel, men aldrig Haglunds eller spelarnas. Nej, nej. Det är antingen naturgräs eller domslut som är emot Elfsborg, ja, ja.
Citera
2010-10-19, 12:59
Medlem
Satyricons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Undra var StarOnEarth är nu med sin Arajuuriprofetia? Killen har varit i det närmaste fläckfri sedan han kom tillbaka från sin skada.

Exakt. Arajuuri är och förblir ett fynd, tillbaka i vinterns klass, som i Copa del Sol. Men i går imponerades man minst lika mycket av hr Etrit Berisha, en blivande stormålvakt. Ögonen tåras när man tänker på denne hjälte och gummiman mellan stolparna.

Ett mellanår för KFF, men nästa säsong kan nog bli rolig igen. Första ska vi bara rädda 2010 med en Cupseger.
Citera
2010-10-19, 13:26
Bannlyst
Citat:
Känns ju ganska självklart. När vi ska ha 6poäng upp så skiter sig allt. Jättetypiskt.
Samma känns som målen kommer till.
Lucics lirar ensam back på Sundins mål, Elfsborg måste lagt sig?
Vi hade bra tryck men Agon-Larsson stod inte pall på returerna och Mendes gör sitt snyggaste mål i livet för att Jansson(varför kom han in?)-Andersson står och sover.

Var Agons ens på plan igår? Rolle måste ta ut han när han blir för osynlig.

Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Är det något som hänt i Helsingborg på senaste tiden? Hela tiden dyker det upp prat (från 2 personer iofs) om att dom har dom bästa ultras, bästa firman och bäst tifon. Personligen visste jag inte att Helsingborg hade mer än 50 supportrar, vilken boom dom måste fått i år.

Uppenbart att det är samma person.

Citat:
Sant. Men BP som vill hänga kvar och Häcken som vaknat är inte skoj. Och Mjällby vinner vi aldrig emot.

Å andra sidan torskade vi Landskrona hemma vid samma spelomgång senaste guldet.

BP kan redan vara avsågat när vi möter dom.
Senast redigerad av Vapendragare 2010-10-19 kl. 13:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in