2010-11-04, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Maanoja är bättre än Dembo, vilket tyvärr säger mer om Dembo.

Konstigt att ett lag har hybris efter dubbeln? Minns gårdare efter -02, -03 som pratade om kontinuerlig CL-plats och ett svenskt Rosenborg. Idag huserar fältherrar såsom Rajalakso och Gustafsson på planen.

Same shit, Malmö kan liga gärna harva i botten nästa säsong samtidigt som Gefle vinner allsvenskan.

Fast det är väl en viss skillnad, tror de flesta trodde att DIF skulle ta vara på vad dom hade. Ett av de talangfullaste lagen som skådats i AS på länge och ett trevligt spel till det och säkrade guld innan sista omgångarna. AIK tog guldet med nöd och näppe och snittade strax över 1 mål per match, det är ju bara att kolla i tråden "spåkulan". Förutom AIK supportrarna var det väl ingen som trodde på något bättre än en mittenplacering i år. Förra årets allsvenska var nog en av de sämsta på mycket länge om man ser till spel och underhållningsmässigt.
Citera
2010-11-04, 16:37
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Jag är van, fick höra liknande saker när jag tippade mitt kära bajen som 7:a inför årets superetta

https://www.flashback.org/sp21426766

Men det är ju inte kvaliteten på truppen som brustit, vilket du skrev där, utan att vi hade två helt inkompetenta tränare fram tills nyligen.
Citera
2010-11-04, 17:06
Medlem
Jontalinens avatar
Alla dömer Maanoja efter ett par helvetiska månader när hela laget klappade ihop totalt. Visst var han värdelös, men jag ser inte Dembo som speciellt mycket bättre. Fruktansvärt ojämn och sänker egna laget titt som tätt och kommunikationen med backarna har varit värdelös speciellt i år. Att han gör någon monsterrädding i halvåret tycker inte jag slätar över det.

Citat:
Ursprungligen postat av siufs
Fast det är väl en viss skillnad, tror de flesta trodde att DIF skulle ta vara på vad dom hade. Ett av de talangfullaste lagen som skådats i AS på länge och ett trevligt spel till det och säkrade guld innan sista omgångarna. AIK tog guldet med nöd och näppe och snittade strax över 1 mål per match, det är ju bara att kolla i tråden "spåkulan". Förutom AIK supportrarna var det väl ingen som trodde på något bättre än en mittenplacering i år. Förra årets allsvenska var nog en av de sämsta på mycket länge om man ser till spel och underhållningsmässigt.

Kortpassningsspel och snabbhet behöver inte betyda framgångar, fråga Elfsborg. Vår styrka förra säsongen var ett starkt kollektiv med ett exemplariskt försvarsspel. Med rätt förutsättningar kan det gå långt. Sen tycker jag att stora delar av AIK anno 2009 fungerar oerhört dåligt med kantspelet som självklart exempel. En hel Özkan och en bra vänsterytter hade gjort vårat spel mkt mer "attraktivt".
Citera
2010-11-04, 17:06
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoji
Hehehehhehehehehehehehehhe

Ännu en fin jävel från början av tråden.

Om dom bara visste
Var höll du hus i början av säsongen?
Citera
2010-11-04, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Kortpassningsspel och snabbhet behöver inte betyda framgångar, fråga Elfsborg. Vår styrka förra säsongen var ett starkt kollektiv med ett exemplariskt försvarsspel. Med rätt förutsättningar kan det gå långt. Sen tycker jag att stora delar av AIK anno 2009 fungerar oerhört dåligt med kantspelet som självklart exempel. En hel Özkan och en bra vänsterytter hade gjort vårat spel mkt mer "attraktivt".

Håller jag med om. Bovarna i dramat är väl ledningen egentligen som inte såg till att rätt spelare satt på kontrakt som åtminstone kunde genererat pengar till klubben. Hade varit helt andra förutsättningar med en frisk (om han någonsin blir det) Özkan och Obolo/Bangura på anfallet och haft Jos kvar och skippat kontraktbråket med Atta och sett till att ha en stabil målvakt från start.

Jag är inte gnagare men likväl stör jag mig något fruktansvärt på hur klubben styrs då det finns bra förutsättningar.
Citera
2010-11-04, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Var höll du hus i början av säsongen?

hittar ständigt nya trådar på flashback och denna hittade jag nog inte först från mitten av säsongen. Vid uppehållet.

Edit: Kollade lite snabbt och vad jag såg var mitt första inlägg i denna tråden den 16 maj.
Senast redigerad av stoji 2010-11-04 kl. 19:49.
Citera
2010-11-04, 20:41
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siufs
Håller jag med om. Bovarna i dramat är väl ledningen egentligen som inte såg till att rätt spelare satt på kontrakt som åtminstone kunde genererat pengar till klubben. Hade varit helt andra förutsättningar med en frisk (om han någonsin blir det) Özkan och Obolo/Bangura på anfallet och haft Jos kvar och skippat kontraktbråket med Atta och sett till att ha en stabil målvakt från start.

Jag är inte gnagare men likväl stör jag mig något fruktansvärt på hur klubben styrs då det finns bra förutsättningar.

Håller helt med dig. Trist att det verkar saknas kompetens på styrelse/ledarnivå i så många allsvenska klubbar (trots allt inte bara AIK som går dåligt ekonomiskt och åker karusell sportsligt). Det är lite av en förutsättning för att bli ett stabilt topplag med en fot i CL.
Citera
2010-11-04, 21:19
Medlem
Är det bara jag som tycker att Gerndt känns som en typisk allsvensk målskytt? Dvs. han har ett riktigt bra år och sen glöms han bort och målproduktionen avtar. Har ju varit flertalet sådana genom åren...
Citera
2010-11-04, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stoji
Hehehehhehehehehehehehehhe

Ännu en fin jävel från början av tråden.

Pajas? Jävla roligt att komma i slutet och kaxa.
Hur många år har inte MFF varit favorit tippade? Eller det kanske du inte vet eftersom du började hålla på iffiff i somras. Pajas

Vad är det med mig, har försvaret AIK/AIKare 2-3 gånger i denna tråden
Citera
2010-11-04, 22:46
Medlem
Vuxenkos avatar
Kan vi bara slå Åtvidaberg i sista matchen så skulle jag bli nöjd haha.

Inte över hela säsongen såklart, men jag skulle ändå vara...nöjd...

Ser dock fram emot nästa års Allsvenska!

EDIT: Måste bara få kommentera "bråket" om vem som är bäst, Maanoja eller Dembo. Fast jag är AIKare så finns det inga tvivel, Dembo är en bättre målvakt.
Citera
2010-11-04, 23:22
Medlem
VonRofs avatar
Frågan är vem fan kan tycka Maanoja är bättre än Dembo, man måste ha någon bokstavskombination för att ens tänka på det.
Citera
2010-11-04, 23:30
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonRof
Frågan är vem fan kan tycka Maanoja är bättre än Dembo, man måste ha någon bokstavskombination för att ens tänka på det.
A.I.K?

Sorry. Kändes ju alldeles för uppenbar för att jag skulle kunna låta bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in