Alla dömer Maanoja efter ett par helvetiska månader när hela laget klappade ihop totalt. Visst var han värdelös, men jag ser inte Dembo som speciellt mycket bättre. Fruktansvärt ojämn och sänker egna laget titt som tätt och kommunikationen med backarna har varit värdelös speciellt i år. Att han gör någon monsterrädding i halvåret tycker inte jag slätar över det.
Citat:
Ursprungligen postat av siufs
Fast det är väl en viss skillnad, tror de flesta trodde att DIF skulle ta vara på vad dom hade. Ett av de talangfullaste lagen som skådats i AS på länge och ett trevligt spel till det och säkrade guld innan sista omgångarna. AIK tog guldet med nöd och näppe och snittade strax över 1 mål per match, det är ju bara att kolla i tråden "spåkulan". Förutom AIK supportrarna var det väl ingen som trodde på något bättre än en mittenplacering i år. Förra årets allsvenska var nog en av de sämsta på mycket länge om man ser till spel och underhållningsmässigt.
Kortpassningsspel och snabbhet behöver inte betyda framgångar, fråga Elfsborg. Vår styrka förra säsongen var ett starkt kollektiv med ett exemplariskt försvarsspel. Med rätt förutsättningar kan det gå långt. Sen tycker jag att stora delar av AIK anno 2009 fungerar oerhört dåligt med kantspelet som självklart exempel. En hel Özkan och en bra vänsterytter hade gjort vårat spel mkt mer "attraktivt".