Citat:
Ursprungligen postat av jansdieter
Sen att du, herr funeral, påstår att vi AIK:are gick ut med nån självbild att vi skulle vinna allt i år och även gå till CL-gruppspel är ju också bara skitsnack. Visserligen gick våran inkompetenta styrelse ut med en helt bisarr agenda för säsongen, men det är ganska farligt att generalisera sådär.
Du kanske ska sluta ta åt dig så in i helvete mycket. Jag vet att det fanns en del aik:are som inte hade några större förhoppningar, men även dom som led av hybris de luxe.
Och det är den senare kategorin som är rolig att mobba lite. Tyvärr verkar dessa individer vara som bortblåsta från flashback samt andra internetforum. Kvar är dom äkta vilket iofs är kanon.
Citat:
Ursprungligen postat av SvenErlandsson
Att fans vars lag nyss vunnit tre titlar på kort tid bröstar upp sig lite och säger att man kan vinna något igen är något som garanterat hade skett hos merparten av alla lags fans. Knappast något unikt för AIK. Jötebårg däremot marknadsförde sig som "nästa mästarna", fansens hybris var enorm när det stod klart att man inte skulle tappa några spelare till den här säsongen. SM-guldet var ju redan i hamn osv. Med tanke på förutsättningarna har ni gjort en otroligt mycket sämre säsong än AIK.
Absolut, det är helt i sin ordning att göra så, men om man ligger på kvalplats inför slutspurten så får man räkna med att ta skit oavsett om det är styrelsen, spelarnas, tränarens, domarens eller publikens fel. Jag sa redan förra sommaren att aik´s kortsikta tänk kommer straffa sig.
Och ja blåvitt har gjort en usel säsong hittills, även om vi hade ett helt gäng på skadelistan i början på säsongen så kan man bara konstatera att vi underpresterat grovt. "Nästa mästarna" var en pajasartad marknadsföring nu i efterhand. Aik´s "kom och ta oss" stämde ju i alla fall.
Jag väntar till efter sista omgången innan jag slår fast vilka av aik eller blåvitt som presterat sämst......just nu är det aik i mina ögon.