2010-08-31, 10:12
Medlem
SvenErlandssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Och hur kaxiga var ni inte innan säsongen började? Det skulle bli nytt sm-guld, cl-gruppspel, eran styrelse litade ni blint på osv.Då får ni fan ta att folk psykar er.
"Alla hatar oss, va fan gör det"........jo tack jävligt mycket verkar det som.

Att fans vars lag nyss vunnit tre titlar på kort tid bröstar upp sig lite och säger att man kan vinna något igen är något som garanterat hade skett hos merparten av alla lags fans. Knappast något unikt för AIK. Jötebårg däremot marknadsförde sig som "nästa mästarna", fansens hybris var enorm när det stod klart att man inte skulle tappa några spelare till den här säsongen. SM-guldet var ju redan i hamn osv. Med tanke på förutsättningarna har ni gjort en otroligt mycket sämre säsong än AIK.
Citera
2010-08-31, 10:23
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba

Om du menar här på forumet känns det som det kommit 10 stycken nya ja, så länge man dock inte påstår sig ha hängt här tidigare känns det inte som det rör en speciellt. Känns som att AIK har fått ett jäkla tapp sedan förra året här också.

Ja, menade på FB. Tyvärr var jag bannad förra hösten så jag kunde inte hetsa hårt mot gnagare jag aldrig sett här på fotbollsavdelningen.

Citat:
Ursprungligen postat av SvenErlandsson
Jötebårg däremot marknadsförde sig som "nästa mästarna", fansens hybris var enorm när det stod klart att man inte skulle tappa några spelare till den här säsongen. SM-guldet var ju redan i hamn osv. Med tanke på förutsättningarna har ni gjort en otroligt mycket sämre säsong än AIK.

Otroligt mycket sämre är att ta i, men otroligt misslyckad är korrekt. Det beror enligt mig på kraftigt underpresterande spelare i kombination med en tränare utan kraft att bänka spelare som omgång efter omgång är rötna. Därtill kan läggas ett i backspegeln osannolikt flyt förra året, där Hyséns, Gustavs och Kims hysteriska form kompenserade att Lund, JJ och Hjalmar inte är toppspelare.

Det dröjde tills nu innan Bjarnasson har fått ta plats på bekostnad av Jacob, det säger ju allt om vår tränarpellejöns.

Citera
2010-08-31, 12:00
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Jonas Olsson verkar helt ha tappat vettet nu, senast gjorde han ett offensivt byte trots att vi leder, när vi senare skulle stänga till matchen kom varken Jacob eller Faltsetas in på plan. Omöjligt att försöka förstå...

Helt sjukt men jag tror faktiskt att JO har tagit åt sig av kritiken från supporterhåll. Skulle inte heller förvåna mig om Mild faktiskt snackat med JO om att Blåvitt inte är ett lag som ska göra fega byten.

Jag tappade hakan när han bytte in Bärkroth.

/feldgrau
Citera
2010-08-31, 17:03
Medlem
Keldons avatar
Nu har Kalmar FF 5 förluster på de 6 senaste matcherna. Då är det kanske ganska passande med uppehåll så man kan ladda om och komma tillbaka med taggade spelare utan skador.
Troligtvis kommer väl Etrit Berisha, Emin Nouri och Tobias Eriksson att vara tillbaka efter landslagsuppehållet. Det lär behövas nu när det är tokjämnt i botten.

I slutändan tror jag ändå att Gefle och Åtvid åker ur, dock har Kalmar rysligt svåra bortamatcher kvar med Örebro, AIK, Malmö och Helsingborg kvar att möta på bortaplan.
Citera
2010-08-31, 17:05
Bannlyst
Kollar tabellen och ser nu att Gefle och Åtvidaberg ligger risigt till (YES) och att BP snart är på kvalplats (me like) hoppas nu AIK kan rycka upp sig lite så dom går förbi BP så min dröm om Åtvidaberg, Gefle åker ut och BP på kvalplats slår in

Noterar även att rätt lag leder
Citera
2010-08-31, 17:09
Medlem
men snälla aik ,, ni är kassa men jag vill inte at ni ska bli ner flyttade för då finns det inga att hata längre men ni är inte bättre än så hoppas ni stannar kvar i allsvenskan så ska ni få se mvh med vänliga hat IFK GBG
Citera
2010-08-31, 18:28
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jansdieter

Sen att du, herr funeral, påstår att vi AIK:are gick ut med nån självbild att vi skulle vinna allt i år och även gå till CL-gruppspel är ju också bara skitsnack. Visserligen gick våran inkompetenta styrelse ut med en helt bisarr agenda för säsongen, men det är ganska farligt att generalisera sådär.

Du kanske ska sluta ta åt dig så in i helvete mycket. Jag vet att det fanns en del aik:are som inte hade några större förhoppningar, men även dom som led av hybris de luxe.
Och det är den senare kategorin som är rolig att mobba lite. Tyvärr verkar dessa individer vara som bortblåsta från flashback samt andra internetforum. Kvar är dom äkta vilket iofs är kanon.

Citat:
Ursprungligen postat av SvenErlandsson
Att fans vars lag nyss vunnit tre titlar på kort tid bröstar upp sig lite och säger att man kan vinna något igen är något som garanterat hade skett hos merparten av alla lags fans. Knappast något unikt för AIK. Jötebårg däremot marknadsförde sig som "nästa mästarna", fansens hybris var enorm när det stod klart att man inte skulle tappa några spelare till den här säsongen. SM-guldet var ju redan i hamn osv. Med tanke på förutsättningarna har ni gjort en otroligt mycket sämre säsong än AIK.
Absolut, det är helt i sin ordning att göra så, men om man ligger på kvalplats inför slutspurten så får man räkna med att ta skit oavsett om det är styrelsen, spelarnas, tränarens, domarens eller publikens fel. Jag sa redan förra sommaren att aik´s kortsikta tänk kommer straffa sig.
Och ja blåvitt har gjort en usel säsong hittills, även om vi hade ett helt gäng på skadelistan i början på säsongen så kan man bara konstatera att vi underpresterat grovt. "Nästa mästarna" var en pajasartad marknadsföring nu i efterhand. Aik´s "kom och ta oss" stämde ju i alla fall.
Jag väntar till efter sista omgången innan jag slår fast vilka av aik eller blåvitt som presterat sämst......just nu är det aik i mina ögon.
Citera
2010-08-31, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av marcovzki
men snälla aik ,, ni är kassa men jag vill inte at ni ska bli ner flyttade för då finns det inga att hata längre men ni är inte bättre än så hoppas ni stannar kvar i allsvenskan så ska ni få se mvh med vänliga hat IFK GBG

Du kan ju i alla fall stava till IFK GBG. Resten gick käpprätt åt helvete.

Gör om, gör rätt.
Citera
2010-08-31, 20:33
Medlem
Inte många timmar kvar för Atta att skriva på nytt nu.
Citera
2010-08-31, 20:35
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuyFawkes
Inte många timmar kvar för Atta att skriva på nytt nu.

Vad han än väljer så kommer det bli fel.
Citera
2010-08-31, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Kollar tabellen och ser nu att Gefle och Åtvidaberg ligger risigt till (YES) och att BP snart är på kvalplats (me like) hoppas nu AIK kan rycka upp sig lite så dom går förbi BP så min dröm om Åtvidaberg, Gefle åker ut och BP på kvalplats slår in

Noterar även att rätt lag leder

Helt enig med dig. BP får mer än gärna åka ut i kvalet också. Upp från Superettan vill jag se Norrköping, Bajen och Landskrona
Citera
2010-09-01, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swaydizzle
Själv är jag tveksam till MFF-supportrar som stödjer SD, har nämligen förstått att det finns sådana. Det känns lite fel, lite sådär dubbelmoral, typ identitetsproblem - ring Poolia? Säker på att man inte ska heja på Trelleborg då istället? Då kan man säkert få bort invandrarna där genom namnunderskrifter, krävs väl bara en 200st så har man majoritet. Sen kan man också flytta dit!

Ja, lite löjligt att blanda in politik, men jag föredrar att vara ödmjuk.

Fast inför personer som förtjänar det, naturligtvis.

Du kan läsa Mats Olssons strålande krönika här;
http://fotboll.expressen.se/nyheter/1.2115848/olsson-har-lyfter-de-mot-guld

MVH

/Serieledarna med Pep i spetsen följt av Mehmeti, Hamad, Durmaz, Rexhepi, Fernandez, Ricardinho, Mutavdzic, Melicharek, Sudic, Garaca, Figuiredo, Elanga, Pekalski, Aubynn, Asanovski, Molins och en halvgrek som heter Alexander Nilsson.

Ärligt talat, lägg ner. Mats Olsson är en stor jävla pajas på en mesliberal tidning som tar varje chans i akt att scora billiga poänger för att främja deras mångkulturella dröm, samtidigt blir man vansinniga när samma poänger används av andra i motsatt syfte.

Med denna logik kan alltså bara SD-väljare heja på tex Göteborg som är väldigt homogent..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in