2010-09-27, 16:51
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
För att han presterar i Helsingborg?
Storklubb och storklubb...
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Då förstår jag. Hur var hans tid i gnaget då?
Minns honom inte alltför väl men värvades väl i 20-årsåldern och fick nästan aldrig chansen.
Reades iväg som alla våra andra spelare.
Citera
2010-09-27, 17:17
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Storklubb och storklubb...

Minns honom inte alltför väl men värvades väl i 20-årsåldern och fick nästan aldrig chansen.
Reades iväg som alla våra andra spelare.

Han fick chansen och tog den inte, fruktansvärt blek trots flera matcher i startelvan + inhopp.
Citera
2010-09-27, 17:19
Medlem
kofotleifs avatar
Johan Dahlin, En man bland män.
hif tappar poäng mot aik idag och vi vann mot ifk igår, och drar därmed ifrån i guldstriden.
eller så vinner hif, och vi leder fortfarande serien, med mindre marginal (målskillnad).

Väldigt intressant nu mot slutet. FRAMÅT MALMÖ
Citera
2010-09-27, 17:26
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Är det verkligen smart att hoppas på att laget precis ovanför strecken ska vinna om man ska ta sig förbi dom?

Tror inte AIK åker ur. ÅFF får hoppas på att GAIS fortsätter förlora+BP och Gefle. Men jag ser gärna att ÅFF har klarat kontraktet innan sista omgången.
Citera
2010-09-27, 17:32
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Han fick chansen och tog den inte, fruktansvärt blek trots flera matcher i startelvan + inhopp.
Enligt wikipedia 5 matcher varav 0 inhopp.
Fast du kanske räknar med försäsongen?
Citera
2010-09-27, 17:47
Medlem
Har fått i uppgift att beskriva/berätta om den allsvenska fotbollskulturen för en icke-svensk på Engelskan... Någon som kan ge lite tips på vad jag kan säga?
Citera
2010-09-27, 17:54
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubersanta
Vafan, är det bara jag som såg MFF-IFK igår? i alla fall de första 10 minuterna av matchen.

Första 10-15 minuterna så dominerade Malmö och spelade ett läckert och snabbt passningsspel. Sedan tog IFK över och ägde spelet fram till det att MFF gjorde mål.

Jag har inte sett en enda repris som visar att det var hands. Jag tvivlar inte på att det var hands speciellt efter att Danne säger så här i en intervju efter matchen.

"– Ja, det var tveksamt kanske. Men det är historia nu, sa Daniel Andersson."

Dock var det omöjligt för domarna att se, och då tror jag snarare på att det var en ofrivillig hands (och inte en "Henry-hands".)

Andra halvlek öppnade iFK på rätt bra, men lämnade öppet bakåt vilket lämnade mycket utrymme för det snabba anfallspelet MFF har längs marken.

Sedan vet vi vad som hände... IFK sumpade en straff, MFF fick ett slumpmål, IFK reducerade och slet som djur för kvitteringen - ungefär som det brukar vara när ett topplag som aspirerar på guld möter ett mittenlag.

p.s. Hyséns mål var väldigt vackert, men om IFK vill ta steget upp nästa år måste man hitta flera anfallsvarianter än långa bollar på Glenn.

Tack för en nyanserad matchrapport som jag kan skriva under på (utom en sak, utvecklar nedan).

Eftersom jag inte sett speciellt många av MFF:s matcher (utöver senaste Skånekampen) och i princip bara fått info om hur de spelat genom tidningar och skribenter här hade man ju förväntat sig en sanslös press och ett IFK som knappt skulle ha bollen. Men så såg det ju inte alls ut så nu börjar man, som någon skrev, undra lite över t ex Vapendragares rapporter... Vi blev mer utspelade mot MFF förra året än vi blev i går.

Alla straffmissar är det ju bara att skratta åt. Femte raka i år, sjätte raka totalt (Hysén mot AIK förra året). Leker man med tanken att vi hade satt våra straffar hade säsongen kanske sett ut så här istället:

Vinst mot Häcken hemma i omgång 2 (missad straff vid 0–0, förlust 0–1), +3 p
Vinst mot Åtvidaberg borta i omgång 8 (missad straff vid 0–0, förlust 1–2), +3 p
Vinst mot Mjällby borta i omgång 10 (missad straff vid 0–0, oavgjort 0–0), +1 p
Vinst mot GAIS hemma i omgång 22 (missad straff vid 2–1, vinst 2–1), +0 p
Oavgjort mot Malmö borta i omgång 24 (missad straff vid 0–1, förlust 1–2), +1 p

Sammanlagt åtta poäng mer än vi står på nu vilket hade inneburit en tredjeplats på 43 poäng istället för en femteplats på 35 poäng. Låt Ragnar slå alla straffar. Om jag inte minns helt fel är han den ende som inte slagit en helt jävla vansinnigt usel straff (inklusive Hyséns 2009). Hans straff gick strax utanför stolpen, alla övrigas har i princip varit mitt i målet?

Tillbaka till det jag inte håller med om i ubersantas inlägg då. Det där med att vi inte kan göra mål på annat sätt än med långbollar på Hysén. Förra året gjorde vi 53 mål, Hysén stod för 18 av dem. I år har vi hittills gjort 36 mål, Hysén har stått för 8 av dem. Finn ett fel.

/feldgrau
Citera
2010-09-27, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blaha2k2
Varför?
Blåvitt har ändå ingen chans på 4:e-platsen och en eventuell EL-plats.
Så heif kan likaväl vinna sm-guld och aik kan åka ner i s1.
Klart vi har? Vi har 5 poäng upp till 4e platsen, och nästan bara "lätta" lag kvar. Örebro borta är väl den enda osäkra matchen
Citera
2010-09-27, 18:01
Medlem
feldgrau.

du bör ta vapendragares analyser ganska lätt då han är sjukligt enögd och okunnig och det säger jag som MFFare.
Citera
2010-09-27, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppah
feldgrau.

du bör ta vapendragares analyser ganska lätt då han är sjukligt enögd och okunnig och det säger jag som MFFare.

Japp jag är jätteokunnig, jag börja hålla på MFF denna säsongen och fotboll började jag följa förra säsongen

Snälla man märkte att det var klasskillnad på lagen igår även om MFF spelade på 70 procent av sin kapacitet
Citera
2010-09-27, 18:06
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Snälla man märkte att det var klasskillnad på lagen igår även om MFF spelade på 70 procent av sin kapacitet

Ja, man märkte att det var klasskillnad på lagen i går även om IFK spelade på 50 procent av sin kapacitet.

/feldgrau
Citera
2010-09-27, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau

Ja, man märkte att det var klasskillnad på lagen i går även om IFK spelade på 50 procent av sin kapacitet.

/feldgrau

11 raka hemma

IFK är nog ett av de sämsta lagen spelmässigt som gästat oss i år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in