Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Jag kom ju bara till den första meningen..
"Min teori är att Allsvenskan är alldeles för jämn för att vara intressant av Svensson"
Med den teorin så tycker jag ju det känns som man kan strunta alldeles fullständigt i vad denna personen tycker. Inte fan skulle det vara mer intressant med en liga där samma lag hela tiden abonnerar på samma placeringar. Det är ju just för att den är så jämn som den är så intressant, trodde inte det fanns en människa som tvivlade på det.. Halva serien biter ju konstant på naglarna av rädsla för att bli inblandad i bottenstriden i år, för två år sen så satt halva serien på helspänn för att just deras lag hade chansen att ta hem guldet. Skulle det vara mer intressant med bara två lag som slogs om guldet och tre som slogs om nedflyttning? Väldigt kul för alla där emellan då..
Du tror inte det hade sporrat mittenlagen och dess ambitioner ifall en topp-placering hade varit mer lönsam?
Intressant inlägg från AB. Men att jämföra med Danmark ger inte alltid en nyanserad bild. Alla lag där går inte med vinst. FC Köpenhamn har ju lyckats etablera sin ekonomi mycket med hjälp av Parken, och inkomsten från alla evenemang som hålls där.
Kanske kommer Häcken bli ett lag att räkna med i Europa i framtiden, då Gothia Cup håvar in rödingar i börsen åt dom...