2010-09-07, 16:52
Medlem
Hovjuvelerares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Jag kom ju bara till den första meningen..
"Min teori är att Allsvenskan är alldeles för jämn för att vara intressant av Svensson"
Med den teorin så tycker jag ju det känns som man kan strunta alldeles fullständigt i vad denna personen tycker. Inte fan skulle det vara mer intressant med en liga där samma lag hela tiden abonnerar på samma placeringar. Det är ju just för att den är så jämn som den är så intressant, trodde inte det fanns en människa som tvivlade på det.. Halva serien biter ju konstant på naglarna av rädsla för att bli inblandad i bottenstriden i år, för två år sen så satt halva serien på helspänn för att just deras lag hade chansen att ta hem guldet. Skulle det vara mer intressant med bara två lag som slogs om guldet och tre som slogs om nedflyttning? Väldigt kul för alla där emellan då..
Du tror inte det hade sporrat mittenlagen och dess ambitioner ifall en topp-placering hade varit mer lönsam?

Intressant inlägg från AB. Men att jämföra med Danmark ger inte alltid en nyanserad bild. Alla lag där går inte med vinst. FC Köpenhamn har ju lyckats etablera sin ekonomi mycket med hjälp av Parken, och inkomsten från alla evenemang som hålls där.
Kanske kommer Häcken bli ett lag att räkna med i Europa i framtiden, då Gothia Cup håvar in rödingar i börsen åt dom...
Citera
2010-09-07, 17:04
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovjuvelerare
Du tror inte det hade sporrat mittenlagen och dess ambitioner ifall en topp-placering hade varit mer lönsam?
Att det är "ouppnåeligt" för alla utom dom största lagen ser jag som en ytterst tveksam sporre.. Risken är nog bra mycket större att Halmstad och Örebro inte ens orkar bry sig och vad skulle vi få för liga då?
Citera
2010-09-08, 00:16
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Jag kom ju bara till den första meningen..
"Min teori är att Allsvenskan är alldeles för jämn för att vara intressant av Svensson"
Med den teorin så tycker jag ju det känns som man kan strunta alldeles fullständigt i vad denna personen tycker. Inte fan skulle det vara mer intressant med en liga där samma lag hela tiden abonnerar på samma placeringar. Det är ju just för att den är så jämn som den är så intressant, trodde inte det fanns en människa som tvivlade på det.. Halva serien biter ju konstant på naglarna av rädsla för att bli inblandad i bottenstriden i år, för två år sen så satt halva serien på helspänn för att just deras lag hade chansen att ta hem guldet. Skulle det vara mer intressant med bara två lag som slogs om guldet och tre som slogs om nedflyttning? Väldigt kul för alla där emellan då..

Det är möjligt att skribenten hoppat över någon bit i resonemanget där. Den solidariska fördelningen av intäkterna från centrala avtal gör att de klubbar som eventuellt skulle kunna satsa måste betala en "skatt" på den satsningen som går till andra klubbar. Svenssons ointresse beror enligt min mening på att det är få eller inga matcher som är intressanta att se på för den som inte redan har ett starkt klubbhjärta. För tittare med klubbhjärta är det alltid spännande, oavsett hur spelet ser ut. Jag kan fastna för vilka matcher som helst i de stora ligorna men i Allsvenskan tittar jag bara på AIK:s matcher.
Citera
2010-09-08, 01:05
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Det är möjligt att skribenten hoppat över någon bit i resonemanget där. Den solidariska fördelningen av intäkterna från centrala avtal gör att de klubbar som eventuellt skulle kunna satsa måste betala en "skatt" på den satsningen som går till andra klubbar. Svenssons ointresse beror enligt min mening på att det är få eller inga matcher som är intressanta att se på för den som inte redan har ett starkt klubbhjärta. För tittare med klubbhjärta är det alltid spännande, oavsett hur spelet ser ut. Jag kan fastna för vilka matcher som helst i de stora ligorna men i Allsvenskan tittar jag bara på AIK:s matcher.
Ja det stämmer ju fint om du bortser från "Svenssons" intresse för Allsvenskan för några år sedan. Allsvenskan var inte direkt bättre mellan -01 och -07 men ändå var intresset betydligt större då än nu.

Sen att du tycker Hull - Burnley är mer spännande än MFF - IFK Göteborg säger väl mer om dig.
Citera
2010-09-08, 13:37
Medlem
Gullegubbens avatar
[quote=Tebo]Ja det stämmer ju fint om du bortser från "Svenssons" intresse för Allsvenskan för några år sedan. Allsvenskan var inte direkt bättre mellan -01 och -07 men ändå var intresset betydligt större då än nu.QUOTE]

Något bättre var väl Allsvenskan då? Flera tongivande svenska spelare som var i landslaget (eller på väg in) spelade i sina lag åtminstone två säsonger. Nu försvinner dessa spelare på en säsong eller går direkt till utlandet utan att dessförinnan ha spelat i landslaget. Jag kan ha fel men det är i alla fall mitt intryck.

Vad den allsvenska publikboomen berodde på har jag inte riktigt fått klart för mig men spelets kvalitet borde i alla fall ingå som en av de faktorer som förklarar det minskade publikintresset.
Citera
2010-09-08, 15:07
Medlem
patgarrets avatar
Är det nån som vet något mer angående Milic's flytt pga attitydsproblem? Har letat runt men inte hittat nåt.
Citera
2010-09-09, 19:22
Medlem
Hakapelitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patgarret
Är det nån som vet något mer angående Milic's flytt pga attitydsproblem? Har letat runt men inte hittat nåt.

Vad jag förstått det som så kom han 2-3 dagar för sent till återsamlingen efter uppehållet, kommer sent, är uppe om nätterna, har en jävla attityd helt enkelt.

Skönt att slippa fanskapet.
Citera
2010-09-09, 20:47
Medlem
patgarrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakapelita
Vad jag förstått det som så kom han 2-3 dagar för sent till återsamlingen efter uppehållet, kommer sent, är uppe om nätterna, har en jävla attityd helt enkelt.

Skönt att slippa fanskapet.
Ok. Jag har själv träffat honom på krogen ett par gånger.
Citera
2010-09-09, 21:01
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patgarret
Ok. Jag har själv träffat honom på krogen ett par gånger.

Hur har han verkat vara som person?
Citera
2010-09-09, 21:04
Medlem
patgarrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Hur har han verkat vara som person?
Jag skulle nog skrivit sprungit på, lät nog fel. Har aldrig pratat med honom.
Citera
2010-09-10, 13:57
Medlem
erikbes avatar
Lite derbyhets. Kanske har den redan postats men lite kul är den allt
http://www.youtube.com/watch?v=gEcmmbrjH1A&feature=player_embedded
Citera
2010-09-10, 14:08
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Lite derbyhets. Kanske har den redan postats men lite kul är den allt
http://www.youtube.com/watch?v=gEcmmbrjH1A&feature=player_embedded
Haha. Ja den var rätt bra. Lite skådespelartalang där av Kåmark fick vi se också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in