2010-05-14, 01:36
Medlem
matte91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mexicola
Mjaha, men Åtvidaberg då? Vad har de att komma med, rent spelmässigt?
Det är inget påhopp, jag menar vad jag skrev sist, jag vet väldigt lite om deras lag öht.
Är de så mycket bättre än AIK? På sant och riktigt nu alltså, inget trams om att "AIK är så jävla sämst" bara för att nån håller på Djurgår'n...
Håller på Hammarby men det jag kan säga av det jag har sett av allsvenskan i år så verkar det som att åtvidaberg är på gång nu. Har tagit dom flesta av sina poäng dom senaste omgångarna, van inte dom även mot IFK Göteborg för ett tag sedan??. Det är iaf allt jag kan säga om åtvid, men man ska alltid vara försiktig mot nykomlingar!
Citera
2010-05-14, 01:43
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Köper AB, tror man ska få läsa lite om IFE och deras vinst.
Enda man får läsa om AIK's misär(i princip), skittråkigt!!
Konstigt att ingen fällt den klassiska kommentaren "AIK berör ännu."
Halvkollade på Ifk-Örebro idag ingen vidare underhållning tycker jag. Mattan är fortfarande förjävlig.
Hata Åtvidaberg!
Citera
2010-05-14, 02:01
Medlem
mexicolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matte91
man ska alltid vara försiktig mot nykomlingar!
Eller hur, känns som att om man väl fått chansen i AS gör man allt för att stanna kvar. Jag hoppas och tror ju att AIK inte helt tappat sugen, men risken finns ju. Och i så fall möter de kanske ett jävligt taggat Åtvidaberg, som slåss med allt de har.
Hoppas inte att AIK tappat lusten helt utan gör vad de kan nu innan uppehållet.

Och ärligt talat, alla gårdare. Det ser ju inte så ljust ut för Bajen, och om AIK också skulle åka ner... Derbyn, anyone?
Citera
2010-05-14, 08:44
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Eller hur, känns som att om man väl fått chansen i AS gör man allt för att stanna kvar. Jag hoppas och tror ju att AIK inte helt tappat sugen, men risken finns ju. Och i så fall möter de kanske ett jävligt taggat Åtvidaberg, som slåss med allt de har.

Och ärligt talat, alla gårdare. Det ser ju inte så ljust ut för Bajen, och om AIK också skulle åka ner... Derbyn, anyone?

BP finns ju kvar.
Citera
2010-05-14, 08:49
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Åtvid snäpper upp sig åtskilligt såfort dom möter lag med någon publik. Dom tycker det är jätteroligt att vara i finrummet och få visa upp sig där. Dom kommer vara taggade, dock ska sägas att dom har ett snarlikt problem som även DIF handskas med denna säsong. Man kan inte leda matcher, alltså leda som i styra, inte leda som i ha fler mål än motståndaren.

Och ärligt, vi kan klara oss utan länsderbyn en säsong bara för glädjen om aik nu åker ner (något jag dock inte tror kommer hända i år, är alldeles för många matcher kvar efter uppehållet och något kommer att göras i aik under denna tid).
En av mina bästa vänner har varit med i styrelsen i ba, han har inte svarat i telefon på nästan 2 veckor nu.
Citera
2010-05-14, 10:40
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Konstigt att ingen fällt den klassiska kommentaren "AIK berör ännu."
Halvkollade på Ifk-Örebro idag ingen vidare underhållning tycker jag. Mattan är fortfarande förjävlig.
Hata Åtvidaberg!

Hata gnägget
Citera
2010-05-14, 10:42
Medlem
funerals avatar
Spelet blir sakta men säkert stabilare och bättre, dock så har inte dom ofantligt många misstagen försvunnit....dags att öva lite mer teknik eller ta in en riktigt teknisk spelare som exempelvis örebros Bedoya, fy fan vilken lirare det är.
Nåja en sak är i alla fall säker, vi åker inte ur i år.
Citera
2010-05-14, 10:42
Medlem
Otto Flicks avatar
Tycker oavgjort var rättvist i mötet IFK-ÖSK. Skönt kampmoment hela tiden även om Sigurdssons tackling på Bedoya belönats med en annan färg på kortet. Mest glad för att Bedoya inte blev skadad där vilket kunnat resultera i en sprucken VM-dröm. Nåväl.

Märkligt så beroende IFK är av Hysén förresten. Farligt att bygga upp sitt spel efter en spelare så där. Nu skördar man frukterna av det antar jag.

IFK:are, hur stort är Rehns förtroendekapital egentligen?
Citera
2010-05-14, 11:02
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Tycker oavgjort var rättvist i mötet IFK-ÖSK. Skönt kampmoment hela tiden även om Sigurdssons tackling på Bedoya belönats med en annan färg på kortet. Mest glad för att Bedoya inte blev skadad där vilket kunnat resultera i en sprucken VM-dröm. Nåväl.
Tyckte faktiskt inte Sigurdsons tackling såg så farlig ut.. Visst. Den var extremt puckad och han gick in med full fart bakifrån utan chans att ta bollen. Men när jag såg på tv så kändes det som att han träffade med låret mot baksidan av Bedoyas lår. Ingen större risk för nån skada eller nått sånt på en sån tackling..
Citera
2010-05-14, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
.IFK:are, hur stort är Rehns förtroendekapital egentligen?

Rehns förtroende är nog så bra som det kan vara med tanke på hur vi spelar och var vi ligger i serien. Jonas Olsson ligger dock inte lika bra till, känns som att han verkligen är på väg att bli syndabocken för våren 2010.
Citera
2010-05-14, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av matte91
Håller på Hammarby men det jag kan säga av det jag har sett av allsvenskan i år så verkar det som att åtvidaberg är på gång nu. Har tagit dom flesta av sina poäng dom senaste omgångarna, van inte dom även mot IFK Göteborg för ett tag sedan??. Det är iaf allt jag kan säga om åtvid, men man ska alltid vara försiktig mot nykomlingar!

Då såg du inte dom mot MFF, sämsta laget efter TFF vi mött denna säsongen, förstår inte hur de kunde vinna över IFK och ta poäng mot Elfsborg
Citera
2010-05-14, 13:06
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jansdieter
Visst, men jag utgick från truppen vi ändå besitter. Känns fel att sitta och skriva om massor av nyförvärv innan vi vet vad som kommer ske i realiteten.
Ja, man får ju hoppas att Jerry Bengtsson signas, gör 15 mål och är en diktator på planen.
Han måste hursomhelst signas. Vill verkligen höra hela norra skandera "Jerry Jerry Jerry!" på klassisk Jerry Springer-manér

Måste också ifrågasätta en del AIK-skribenter i synnerhet på GF som kör världens jävla raljering om avgångar hit och dit, efter en torsk borta mot ellos. Det är just den jävla negativa energin som lätt sprider sig som en löpeld och vips så har vi gallerskakning i höst.
Ja, Jerry ska vi ha! Det känns som ett måste. Sedan lär vi behöva förstärka i centrallinjen eftersom en jävla massa spelare försvinner. Risken finns att Målvakts-Kenny, Atta, Ortiz, Eguren och Burgic alla sticker i sommar och det är fyra spelare i centrallinjen. CH, en ny målvakt och förhoppningsvis Jerry lär komma in. Tror inte att vi har råd att tappa så många spelare så det är behövas förstärkning. I mitt tycke ska man då ta in ledartyp i centrallinjen.

Kan också hålla med om folk på GF som anser att vi ska sparka ut spelare från klubben för att de gör en dålig match.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in