2010-04-29, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whu
Härlig seger mot Mjällby med snyggot Tobias Grahn i spetsen... Jag gillade startelva, speciellt anfallsparet i form av Milic/Kennedy. Jag tror faktiskt inte jag sett en kvickare spelare än Kennedy (inom Sveriges gränser då ) Känns okej inför söndagen, fortsätt med samma formation! Ni spelade ju faktiskt småtrevligt idag!

Och så lite gnaget kan man ju inte låta bli... Gnagare: Förlust mot Helsingborg, inget konstigt så, men hur länge har "den harmynte" förtroende på tränarbänken? Förlust i derbyt, vad händer då?

Såg du inte Daniel Larsson dominera er i måndags eller?
Citera
2010-04-29, 22:01
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Att sparka tränare brukar oftast ha något desperat över sig. Men just nu är situationen i IFK helt utom kontroll. ABSOLUT INGENTING fungerar. Förlorar vi mot både Mjällby och AIK - något som just nu ter sig som fullt tänkbart, kanske t o m det mest sannolika utfallet - då måste något radikalt hända. Vi måste börja om från noll. Och då är en ny röst i omklädningsrummet nödvändig (usch vilka klyschor jag häver ur mig).

Eller vänta förresten, vi måste börja om redan nu. Anders Linderoth satt på läktaren. Är han ledig?

För guds skull Mild, gör något, nu är Blåvitts existens som elitklubb hotad. Vad säger att vi gör som AIK och MFF och tar oss upp direkt om/när vi åker ur?
Citera
2010-04-29, 22:03
Medlem
whus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Såg du inte Daniel Larsson dominera er i måndags eller?

Jag skrev inom Sveriges gränser också...

Utan att vara dryg; Också en fantastisk spelare, riktigt avis på er där faktiskt! Vet inte om han är kvickare i löpsteget än Kennedy men han är absolut en bättre fotbollsspelare!
Senast redigerad av whu 2010-04-29 kl. 22:06.
Citera
2010-04-29, 22:05
Medlem
Citat:

Jo det är väl dags att 08-lagen börjar dra sig mot Finska ligan. Det är ju den kvalitén de håller.
Citera
2010-04-29, 22:17
Medlem
VonRofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Jo det är väl dags att 08-lagen börjar dra sig mot Finska ligan. Det är ju den kvalitén de håller.

Vi kan ju alltid ta med Ifk och Kalmar, de är ju sämre än oss liksom..

Vad återstår då? Ett gäng danskar, inte mycket svenskt i allsvenskan då om man säger så..
Citera
2010-04-29, 22:18
Medlem
BaNffs avatar
Citat:

Utan att vara dryg; Också en fantastisk spelare, riktigt avis på er där faktiskt! Vet inte om han är kvickare i löpsteget än Kennedy men han är absolut en bättre fotbollsspelare!

Han är kvickare. Hans löpsteg är helt enormt. Han är både enormt rapp och besitter väldigt hög toppfart. Det var något av det jävligaste jag har sett när Malmö gästade på Söderstadion förra säsongen, lääskigt snabb.

Grämer mig lite att veta att han var såå nära att gå till Bajen i samma veva som han gick till MFF.
Citera
2010-04-29, 22:19
Medlem
feldgraus avatar
Det är bara att hoppas att vi skrapar ihop ett par poäng till innan uppehållet så att vi inte ligger toksist inför hösten. Sen gå ut som ett nytt lag efter uppehållet och kämpa oss till en mittenplacering. Fy fan vad tragiskt.

/feldgrau
Citera
2010-04-29, 22:30
Medlem
Sebbebebbes avatar
Okej alla Gnagare, hur slutade matchen mot HIF? Hur såg spelet ut? VIlka var bäst repsektive sämst på plan?
Citera
2010-04-29, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VonRof
Vi kan ju alltid ta med Ifk och Kalmar, de är ju sämre än oss liksom..

Vad återstår då? Ett gäng danskar, inte mycket svenskt i allsvenskan då om man säger så..

Om vi blir danskar vad har ni kvar då? Bandy och folköl?
Citera
2010-04-29, 22:39
Bannlyst
Nu gäller det att inte hänga läpp utan istället se framåt. Snart väntar ju ett spännande derby mot Djurgården och i höst satsar vi mot Europacupen.

För oss gnagare handlar det heller inte bara om att vinna. Det ska göras med stil också.
Citera
2010-04-29, 22:49
Medlem
VonRofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoji
Om vi blir danskar vad har ni kvar då? Bandy och folköl?

Vad menar du med "blir"?
Citera
2010-04-29, 22:55
Medlem
50-öring.s avatar
Ljuvlig, ljuvlig seger idag. Känns som det var hundratals år sen vi vann mot IFK. Och jag kan ju lugnt säga att jag hade alldeles fel om matchen. Jag har gärna så fel fler gånger. Gör bara att segern känns ännu skönare. Vackra mål och nu verkar det som Larsson verkligen kommit igång. Underbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in