Citat:
Ursprungligen postat av hurvardetnu
Nej så illa är det inte.
AIK anfall är lite tunt bara när det inte fylls på med folk bakifrån.
Sedan känns det som om det säkras bakåt precis om de är rädda om den poäng de har nu när det går lite trögt.
Haha, kanske inte, men jag är helt jävla bedrövad över vårt anfallsspel. Jag har svårt att beskriva hur dåligt det är. Men lite bättre var det ändå idag jämfört med förut, vi fick ju faktiskt ändå ett par chanser.
Vi behöver Ivan Obolo, så enkelt är det. Det finns inte en enda spelare i allsvenskan och knappast heller i norden som var bättre och viktigare för sitt lag än vad Obolo var för AIK. Inte bara för målen, utan för att han själv kunde dirigera och skapa anfall på egen hand.
Jag får seriösa '04-vibbar av att analysera spelschemat nu. Fast '04 skapade vi ändå en hel del bra chanser som vi brände.
Spelare för spelare offensivt så är:
Flavio ett komplement till Obolo, Flavio saknar Obolo
Mutumba en sanslöst ojämn Rinkebyrubarth, som har vart kass hela året
Eguren en bajare
Burgic en kroniskt jävla dålig bänknötare
Bojan otroligt klumpig och tafflig, han har nästan varit sämst, riktigt urusel idag
Sen måste någon sorts medalj ges till Maanoja, killen är en hysterisk säkerhetsrisk. Han höll på och ställa till det 4-5 gånger i första halvlek, och han verkar helt och hållet ha slutat lägga långa insparkar. Han är för rädd för att sparka ut bollen långt eftersom dom alltid flyger åt helvete när han gör det. Hans självförtroende måste ju vara rövknullat.