2010-04-14, 23:13
Medlem
gunseng2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hurvardetnu
AIK:s tränare Mikael Stahre:
- Klart jag önskat att vi fått en straff, men jag tycker ändå att domaren hade bra koll, säger han.

Vi hade väl bränt den ändå. Vem fan kan göra mål?
Citera
2010-04-14, 23:14
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag har sagt det tidigare och säger det igen. Det vore verkligen superskoj med ett titelrace mellan HIF och MFF, vilken grej det skulle bli här i Skåne. Derbyt på tisdag kommer att bli hur laddat som helst.

Luktar X lång väg om den matchen.
Citera
2010-04-14, 23:14
Moderator
Gromguttens avatar
En massa OT, chat, trams och saker som passar betydligt bättre i supportertråden raderade.

/Mod
Citera
2010-04-14, 23:15
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunseng2
Vi hade väl bränt den ändå. Vem fan kan göra mål?

Nej så illa är det inte.

AIK anfall är lite tunt bara när det inte fylls på med folk bakifrån.
Sedan känns det som om det säkras bakåt precis om de är rädda om den poäng de har nu när det går lite trögt.
Senast redigerad av hurvardetnu 2010-04-14 kl. 23:17.
Citera
2010-04-14, 23:15
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Nej lilla vän han får bollen på sej, han fångar den inte.

http://fotboll.expressen.se/allsvenskan/1.1952481/har-blir-aik-blasta-pa-straff

Sedan tycker tränare Stahre så här.

- Klart jag önskat att vi fått en straff, men jag tycker ändå att domaren hade bra koll, säger han.

Jag anser att det var straff på de tv-bilderna jag såg. Men är inget att älta och gnälla på utan mer ett konstaterande. Gnäll och dylikt låter jag bajarna och Selakovic syssla med.

Citat:
Nej lilla vän han får bollen på sej, han fångar den inte.

http://fotboll.expressen.se/allsvenskan/1.1952481/har-blir-aik-blasta-pa-straff

Sedan tycker tränare Stahre så här.

http://www.fotbollskanalen.se/1.1596637/2010/04/14/aik_blasta_pa_straff_jag_fangar_den_med_handerna

Så nu kan vi lägga denna diskussion på hyllan
Senast redigerad av Gromgutten 2010-04-14 kl. 23:51. Anledning: dubbelpost
Citera
2010-04-14, 23:28
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whu
Hur kan du tycka att matcherna man ser inte räknas? Vad handlar supporterskap då om? På vilket vis supportar man då sitt lag om man inte går på matcher?
Vissa har helt enkelt inte råd att se alla matcher, man kan ha jobb/studier på annan ort, man kan befinna sig så långt bort ifrån arenan att man varken har tid eller pengar.
1.Vissa bor i den staden där ens lag huserar och lägger ut kanske 2-3000 på årskort och diverse mat/dryck i samband med matcherna.
2.Vissa har arbete/studier låååångt ifrån den stad sitt lag kommer ifrån och har ingen möjlighet att se alla matcher, ändå tar man några dar ledigt från jobbet, ändå lägger man ut 15-30000 om året i form av resor/biljetter/tvkort/hotell för att ändå kunna se sitt gäng.

Vilken av dessa 2 supporters anser du vara den mest hängivna?

Det är viss skillnad på att se ett par matcher om året än inga alls.
Är väl egentligen fel tråd detta men skitsamma.

Imorrn gör söder mål.......obs inge ljug heller
Citera
2010-04-14, 23:33
Medlem
gunseng2s avatar
Citat:
Nej så illa är det inte.

AIK anfall är lite tunt bara när det inte fylls på med folk bakifrån.
Sedan känns det som om det säkras bakåt precis om de är rädda om den poäng de har nu när det går lite trögt.

Haha, kanske inte, men jag är helt jävla bedrövad över vårt anfallsspel. Jag har svårt att beskriva hur dåligt det är. Men lite bättre var det ändå idag jämfört med förut, vi fick ju faktiskt ändå ett par chanser.

Vi behöver Ivan Obolo, så enkelt är det. Det finns inte en enda spelare i allsvenskan och knappast heller i norden som var bättre och viktigare för sitt lag än vad Obolo var för AIK. Inte bara för målen, utan för att han själv kunde dirigera och skapa anfall på egen hand.

Jag får seriösa '04-vibbar av att analysera spelschemat nu. Fast '04 skapade vi ändå en hel del bra chanser som vi brände.

Spelare för spelare offensivt så är:
Flavio ett komplement till Obolo, Flavio saknar Obolo
Mutumba en sanslöst ojämn Rinkebyrubarth, som har vart kass hela året
Eguren en bajare
Burgic en kroniskt jävla dålig bänknötare
Bojan otroligt klumpig och tafflig, han har nästan varit sämst, riktigt urusel idag

Sen måste någon sorts medalj ges till Maanoja, killen är en hysterisk säkerhetsrisk. Han höll på och ställa till det 4-5 gånger i första halvlek, och han verkar helt och hållet ha slutat lägga långa insparkar. Han är för rädd för att sparka ut bollen långt eftersom dom alltid flyger åt helvete när han gör det. Hans självförtroende måste ju vara rövknullat.
Citera
2010-04-14, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _slipknot1_
Miran Burgic var AIK:s bästa spelare de minuter han var på planen bara ett mål fattades.
Pärtan sköter sig bra, är inte i försvaret det finns problem utan i anfallet.
Maanoja gör en bra insats idag förutom när han fick tvålhandskar på ett skott. Man ska komma ihåg att Örlund var fullständigt värdelös 2007-2008 och det klagades lika mycket om inte mer på hans insatser. Han saknade då självförtroende totalt som han sedan fick tillbaka efter Norge sejouren. Maanoja är i grunden en bra keeper men han har just kommit tillbaka från ett svårt benbrott. Hans självförtroende fick sig en ordentlig törn i Gais matchen för i de två första var han bra. Sedan att hans utsparkar gått snett är väl inte så konstigt med tanke på hans benbrott?
Tycker det är för mycket ogrundat gnäll på Maanoja som antagligen blir jämförd med Örlunds fjolår.

Miran Burgic har endast en uppgift som anfallare och det är att göra mål. Han är INGEN striker, målskytt, måltjuv och det har han bevisat med råge. Han var det innan han kom till AIK. men oftast har hans framträdande varit mindre bra och ibland helt urusel.

Örat var dåligt ja, men han lånades ut och kom tillbaka som en helt ny målvakt som var Allsvenskan bäste i mina ögon. Toni Maanoja var dålig med fötterna redan förra säsongen och det är inget man kan skylla på. Hur kan en målvakt som tränar utsparkar VARJE dag ändå vara helt värdelös när det väl kommer till dom situationerna? Att han hade en benbrott kan man inte skylla på i tid och otid. AIK är svenska mästare och bör även ha en förstamålvakt som också agerar som en. Det är inte konstigt att Toni blir jämförd med Örat och det är helt berättigat.

Celsio ser jag inte som en frälsare eller en spelare vi kan förlita på oss nu. (Jag vill ha fel där men tror inte det)
Vi skulle ha värvat en etablerad målskytt innan säsongen drog igång. Det skrev jag i denna tråden innan säsongen drog igång.

AIK valde att hålla i pengarna och det biter AIK själva i röven nu. Utgiften på Eguren gör nog mest ont.
Citera
2010-04-14, 23:57
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biffen01
Miran Burgic har endast en uppgift som anfallare och det är att göra mål. Han är INGEN striker, målskytt, måltjuv och det har han bevisat med råge. Han var det innan han kom till AIK. men oftast har hans framträdande varit mindre bra och ibland helt urusel.

Örat var dåligt ja, men han lånades ut och kom tillbaka som en helt ny målvakt som var Allsvenskan bäste i mina ögon. Toni Maanoja var dålig med fötterna redan förra säsongen och det är inget man kan skylla på. Hur kan en målvakt som tränar utsparkar VARJE dag ändå vara helt värdelös när det väl kommer till dom situationerna? Att han hade en benbrott kan man inte skylla på i tid och otid. AIK är svenska mästare och bör även ha en förstamålvakt som också agerar som en. Det är inte konstigt att Toni blir jämförd med Örat och det är helt berättigat.

Celsio ser jag inte som en frälsare eller en spelare vi kan förlita på oss nu. (Jag vill ha fel där men tror inte det)
Vi skulle ha värvat en etablerad målskytt innan säsongen drog igång. Det skrev jag i denna tråden innan säsongen drog igång.

AIK valde att hålla i pengarna och det biter AIK själva i röven nu. Utgiften på Eguren gör nog mest ont.

Inte så konstigt då Miran haft rätt mycket skador han gjorde ju 5 mål på 12 matcher innan han blev skadad och efter det har han bara glänst till emellanåt de få gångerna han fått förtroendet. Men Mirans spel och målproduktion bygger på att han får bra bollar och det har han inte fått i AIK. AIK:s kanter har varit usla sedan 2006 med några undantag förra året. Vadå skylla i tid och otid har du brutit benet själv någon gång? Det tar tid innan man får tillbaka full känsla i benen. Som jag sa tidigigare försvaret och Maanoja är vårt minsta problem som det ser ut nu. 6 mål bakåt är inte jättebra men samtidigt ingen katastrof kolla bara på Häcken de har också 6 mål insläppta. Vad som alarmerande är att vi bara lyckats göra ett mål framåt så om det är några som ska sågas så är det de offensiva spelarna. Mutumba, Bojan och Flavio ska stå för kreativitet och mål/assist.

Håller med om att vi borde värvat en anfallare innan säsongen startade. Man kan inte värva en mittfältare bara för att han är ledig och är en bra spelare och sedan förbise anfallsförvärv. Då blir det som i början av 2000 då vi hade samma usla lagbalans med drösvis med bra mittfältare men få anfallare med klass. Precis som då hade vi problem med målproduktionen.

Sedan är aggressiviteten som bortblåst och några löpningar tas inte utan boll. Har blivit galen på Mutumba nu i flera matcher då han prompt ska ha bollen på fötterna istället för att springa i djupled.
Bojan ska vi inte ens tala om, han klagar på andra när det är han själv som är sämst på plan.
Citera
2010-04-15, 00:00
Medlem
Citat:
Som jag sa tidigigare försvaret och Maanoja är vårt minsta problem som det ser ut nu. 6 mål bakåt är inte jättebra men samtidigt ingen katastrof kolla bara på Häcken de har också 6 mål insläppta.

Det blir ett stort problem när man inte gör några mål framåt. Då lyser försvarets brister upp mer. Ifjor gjorde vi inte så värst mycket mål men försvaret var ändå såpass bra att vi klarade oss ändå. Förstår du min tanke?
Citera
2010-04-15, 00:04
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biffen01
Det blir ett stort problem när man inte gör några mål framåt. Då lyser försvarets brister upp mer. Ifjor gjorde vi inte så värst mycket mål men försvaret var ändå såpass bra att vi klarade oss ändå. Förstår du min tanke?

Ja men då kanske man ska lösa det stora problemet först. Jag tycker det ser relativt bra ut bakåt med ett stort undantag från Gais matchen. Även om vi hållit nollan så gör vi inte ens ett mål framåt så vi kan vinna matcherna och det är skillnaden från i fjol.
Citera
2010-04-15, 00:24
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Jag anser att det var straff på de tv-bilderna jag såg. Men är inget att älta och gnälla på utan mer ett konstaterande. Gnäll och dylikt låter jag bajarna och Selakovic syssla med.

http://www.fotbollskanalen.se/1.1596637/2010/04/14/aik_blasta_pa_straff_jag_fangar_den_med_handerna

Så nu kan vi lägga denna diskussion på hyllan

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs465.snc3/25540_413171630655_576480655_5693078_7073245_n.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in