2010-04-08, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
De tyckte väl att The Terrace gick så bra att de ville utöka sortimentet av produkter som helt saknar koppling till föreningen. Snart får vi väl se en AIK-möbelfirma och AIK-sexfester på Kos.

Eller varför inte tablettaskar, som Bajen.
Citera
2010-04-08, 15:06
Medlem
Casabas avatar
Vet att Systembolaget tidigare, om inte fortfarande, har sålt/säljer MFF-support öl. Nu är det ju inte MFF som förening som står bakom ölen, utan MFF-support, men ändock så bör väl det sammanbinda alkohol och idrott lika mycket som aiks champagne.

http://www.mff-familjen.se/news/161/150/MFF-Support-och-Tva-bryggare-presenterar-Supporteroel/
Citera
2010-04-08, 15:08
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungligfot
Alkohol och sport har ingenting gemensamt. Jag tycker det är en bra ståndpunkt. Och varför skall en idrottsklubb satsa på något annat än idrott? Ja, nog för att det sportsliga inte går speciellt bra för tillfället, men det berättigar väl inte någon jävla champagneverksamhet. Nä, lägg ned skiten. Eller påstår man att skumpa går under merchandise/supporterprylar/souvenirer?

Varför? För att de känner för det?
Det är väl inte upp till dig att avgöra vad en klubb ska och inte ska göra?

Ska man kanske förbjuda AIK ifrån att ha The Terrace-butiken också?
Citera
2010-04-08, 15:10
Medlem
Salorms avatar
Det bästa är väl ändå "exklusiv champagne som förmedlar stil och klass"!

Om jag förstår det rätt så vill man "OEM'a" ett märke och sätta aik-loggan på en flaska? Kan väl fan inte vara förbjudet? Sen om systemet inte vill sälja den är en annan sak, men annars ser iallafall inte jag något problem.
Citera
2010-04-08, 15:16
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matchvärd
Eller varför inte tablettaskar, som Bajen.
Du hade haft en poäng om Bajen öppnat en godis butik eller startat en grossistfirma som kränger godis. Men det är en viss skillnad på att låta någon använda varumärket och ta en del av intäkterna och att aktivt bedriva verksamhet, som är fallet med The Terrace.
Citera
2010-04-08, 15:17
Medlem
Ridgebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Vet att Systembolaget tidigare, om inte fortfarande, har sålt/säljer MFF-support öl. Nu är det ju inte MFF som förening som står bakom ölen, utan MFF-support, men ändock så bör väl det sammanbinda alkohol och idrott lika mycket som aiks champagne.

http://www.mff-familjen.se/news/161/150/MFF-Support-och-Tva-bryggare-presenterar-Supporteroel/

AIK har ju haft ölet Svartgult samt Mästare. DIF hade Järnkaminerna Guld, JK-Kanna. Finns säkert flera som haft egna öl.
Citera
2010-04-08, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba

GAIS hade då i alla fall en snyggare etikett då det begav sig: http://www.granitklubben.se/bilder/Etiketter/Sverige/Makrillol.jpg
Citera
2010-04-08, 15:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Det bästa är väl ändå "exklusiv champagne som förmedlar stil och klass"!

Om jag förstår det rätt så vill man "OEM'a" ett märke och sätta aik-loggan på en flaska? Kan väl fan inte vara förbjudet? Sen om systemet inte vill sälja den är en annan sak, men annars ser iallafall inte jag något problem.

Problemet för mig är det moraliska. Avskyr denna idén lika mycket som jag avskyr hur alkohol och ett aktivt och sunt liv sammankopplas i de mest absurda reklamkampanjerna. Idrottande och livet det innebär går stick i stäv med alkohol och livet det innebär. That's it.
Citera
2010-04-08, 16:12
Medlem
Brullas avatar
Fyfan, två väldigt avgörande matcher nu för Gnaget den närmaste veckan. Gefle borta är en svår match och vi blev rejält utspelade där förra säsongen. Efter det är de Halmstad hemma som känns som en lättare match. Dessutom spelas den på nytt grönt gräs och det kan göra en jäkla skillnad tror jag.

Det skulle dock inte förvåna mig om vi efter de här två matcherna bara har skrapat ihop tre poäng. Och då var det många gnagare (mig inräknad) som trodde att 18 poäng av 18 möjliga inte skulle vara några problem att ta på de sex första matcherna
Citera
2010-04-08, 21:59
Medlem
jansdieters avatar
Sorry Gävle stad, men ni får klara er utan JD i år. Känns som ett jävla måste att befinna sig på Hovet av helt uppenbar anledning. Hoppas ni gör jobbet utan mig.
Citera
2010-04-08, 22:01
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jansdieter
Sorry Gävle stad, men ni får klara er utan JD i år. [...] Hoppas ni gör jobbet utan mig.

Hoppas också att Gävle stad gör jobbet utan dig.

/feldgrau
Citera
2010-04-08, 22:04
Medlem
jansdieters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Hoppas också att Gävle stad gör jobbet utan dig.

/feldgrau

Haha, jag märkte hur fel det ploppade ur. Men ett par bärs och järn och en härlig hockeymatch i ryggen får stå som ursäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in