Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-02, 02:01
  #1177
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nahh
För mig så är sidan www.nemexia.se extremt seg, tar 5min innan jag får upp loggin sidan och fastnar helt när jag försöker logga in...
Kör därför på www.nemexia.com ist, då flyter allt på som det ska. Har testat i flera olika webbläsare med samma resultat. Spelar det någon roll om man är inne på .se eller .com? Man möter väl samma spelare i vilket fall, eller?
Tyvärr, det gör du inte. Vill du spela med oss får du spela på .se
Citera
2010-01-02, 02:18
  #1178
Medlem
Betongbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Du har uppfyllt kraven genom att heta Betongbarn och vara medlem på Flashback

Då har jag skickat in ansökan, jag har inte samma nick i Nemexia och FB, ska jag P.M mitt nick i Nemexia till någon?
Citera
2010-01-02, 03:08
  #1179
Medlem
nahhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Tyvärr, det gör du inte. Vill du spela med oss får du spela på .se
Fan då, jag som har kommit en bra bit, tveksamt om jag orkar börja om. Men är det någon som har något förslag på vad jag kan göra för att få sidan att fungera? Det går verkligen inte att spela, tar 5minuter innan jag kommer in på sidan och laggar fast så fort jag trycker på registrera eller logga in knappen...
Citera
2010-01-02, 04:13
  #1180
Medlem
quincys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nahh
För mig så är sidan www.nemexia.se extremt seg, tar 5min innan jag får upp loggin sidan och fastnar helt när jag försöker logga in...
Kör därför på www.nemexia.com ist, då flyter allt på som det ska. Har testat i flera olika webbläsare med samma resultat. Spelar det någon roll om man är inne på .se eller .com? Man möter väl samma spelare i vilket fall, eller?
Nej du möter inte samma spelare för .se och .com är två olika sidor.
Citera
2010-01-02, 06:45
  #1181
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nahh
Fan då, jag som har kommit en bra bit, tveksamt om jag orkar börja om. Men är det någon som har något förslag på vad jag kan göra för att få sidan att fungera? Det går verkligen inte att spela, tar 5minuter innan jag kommer in på sidan och laggar fast så fort jag trycker på registrera eller logga in knappen...
Jag har inte det problemet.. Konstigt.
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbarn
Då har jag skickat in ansökan, jag har inte samma nick i Nemexia och FB, ska jag P.M mitt nick i Nemexia till någon?
Skicka till Notumlord in-game
Citera
2010-01-02, 10:12
  #1182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan86
Hur får jag bort en satelit ifrån min planet? Jag har sett spioner på mina planeter i flera dagar nu, + att han som har sateliterna attackerar mig nu.

Skapligt irriterande att jag hittar en satelit men jag hittar inte hur jag förstör den........

Någon som vet?
Citera
2010-01-02, 10:18
  #1183
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan86
Någon som vet?
Det är random när du scannar.
Citera
2010-01-02, 13:58
  #1184
Medlem
Betongbarns avatar
Har ansökt till FB klanen och skickat PM nu

Har i uppdrag av "rådgivaren" att hitta en planet och kolonisera den, problemet är att när jag bläddrar igenom galaxer så är varenda planet upptagen. Finns det lediga planeter? eller är det kriga-döda-kolonisera som gäller?
Citera
2010-01-02, 14:05
  #1185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbarn
Har ansökt till FB klanen och skickat PM nu

Har i uppdrag av "rådgivaren" att hitta en planet och kolonisera den, problemet är att när jag bläddrar igenom galaxer så är varenda planet upptagen. Finns det lediga planeter? eller är det kriga-döda-kolonisera som gäller?

Kolonisera är ett rätt dumt namn eftersom du skapar en planet på en tom plats i solsystemet. Du väljer alltså att kolonisera där det inte finns någon planet så skapas en planet på den platsen.
Citera
2010-01-02, 22:35
  #1186
Medlem
SinXs avatar
Bir anfallen nu av Dajen 8 från imperiet. MIffot håller just nu på att skicka en attack till en av mina nya planeter. Har skickat min lilla flotta dit för att försvara, så får se hur det går. Han finns på 3:4
Citera
2010-01-02, 23:05
  #1187
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinX
Bir anfallen nu av Dajen 8 från imperiet. MIffot håller just nu på att skicka en attack till en av mina nya planeter. Har skickat min lilla flotta dit för att försvara, så får se hur det går. Han finns på 3:4

Slutade oavgjort
Citera
2010-01-03, 10:44
  #1188
Medlem
Helvete vad irriterad jag börjar bli på dom jävla spionerna, skit billiga att bygga, nästan gratis t.o.m samt att det tar någon minut eller två att åka till en planet med dom. Men inte fan är dom lätta att förstöra, jag har haft spioner på mina planeter i över en vecka nu och jag ser dom varje gång jag scannar men inte lyckats förstöra en ända.............................................. ........... har nivå 12 på spionage jusst nu.

Citat:
Ursprungligen postat av SinX
Bir anfallen nu av Dajen 8 från imperiet. MIffot håller just nu på att skicka en attack till en av mina nya planeter. Har skickat min lilla flotta dit för att försvara, så får se hur det går. Han finns på 3:4

För låg poäng för mig så kan inte attackera han. Någon annan kanske kan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback