Nu behöver jag höra med er om det bara är jag som är dum i huvudet eller om b365 är språkligt oförmögna. B365 har ett spel som heter "Both Teams To Score at least 2 Goals". Hur tolkar ni den här spelformen? Ska båda lagen göra 2 mål var för att bettet ska gå igenom, eller räcker det att ett lag gör det?
Min tolkning är det förstnämnda utan tvekan med rådande formulering. Men b365 anser att det betyder att man spelar på att vilket som av lagen gör två mål, alltså i realiteten "Any Team To Score at least 2 Goals". Detta tycker jag är en anmärkningsvärt dålig formulering och högst vilseledande.
http://i.imgur.com/H7KWnFt.jpg
Mitt bet som jag förlorade vid resultatet 1-4. Observera att jag spelat "No" innan den frågan kommer! Pengasumman bryr jag mig inte om utan det är formuleringsfrågan som är det viktiga.
Så här svarade b365s support när jag mailade och frågade dem om saken:
"I have reviewed your bet and can see the market you have opted for, Both Teams To Score at least 2, you selecting no. Meaning you think no teams will score at least 2.
You have confirmed the score as being 1-4 which indicates that at least one team did score 2."
Vad säger ni? Är det jag som är dum i huvudet eller har b365 ett dåligt/felaktigt formulerat bet?