2015-01-01, 19:11
Medlem
KorvRagnars avatar
Jag la precis ett livespel +2,5 på ett hockeylag. Under tiden som spelet lades så ändrades linan till +1,5 och när jag kollade kupongen sen så visade det sig att jag hade spelat på det istället. Har dom rätt att göra så trots att jag inte ville spela det?
Citera
2015-06-10, 23:46
Medlem
pok?s avatar
Har inte spelat mycket oddsspel, så ursäkta om det här kanske är en dum fråga men jag vill veta om jag fattat detta rätt.

Ett spelbolag erbjuder 1.5 odds på hemmavinst. Jag går in på oddsportal och kollar snittoddset. Så länge som snittoddsen är under 1.5, så går jag med vinst i det långa loppet, eftersom alla spelbolags odds tillsammans speglar sannolikheterna ganska bra?
Citera
2015-12-05, 14:45
Medlem
Torps avatar
Nu behöver jag höra med er om det bara är jag som är dum i huvudet eller om b365 är språkligt oförmögna. B365 har ett spel som heter "Both Teams To Score at least 2 Goals". Hur tolkar ni den här spelformen? Ska båda lagen göra 2 mål var för att bettet ska gå igenom, eller räcker det att ett lag gör det?

Min tolkning är det förstnämnda utan tvekan med rådande formulering. Men b365 anser att det betyder att man spelar på att vilket som av lagen gör två mål, alltså i realiteten "Any Team To Score at least 2 Goals". Detta tycker jag är en anmärkningsvärt dålig formulering och högst vilseledande.

http://i.imgur.com/H7KWnFt.jpg
Mitt bet som jag förlorade vid resultatet 1-4. Observera att jag spelat "No" innan den frågan kommer! Pengasumman bryr jag mig inte om utan det är formuleringsfrågan som är det viktiga.

Så här svarade b365s support när jag mailade och frågade dem om saken:

"I have reviewed your bet and can see the market you have opted for, Both Teams To Score at least 2, you selecting no. Meaning you think no teams will score at least 2.

You have confirmed the score as being 1-4 which indicates that at least one team did score 2."

Vad säger ni? Är det jag som är dum i huvudet eller har b365 ett dåligt/felaktigt formulerat bet?
Citera
2016-01-16, 16:39
Medlem
KorvRagnars avatar
En match som avbryts i andra halvlek pga snö, den ska de väl bli void på? Mobilbet har rättat min som förlust från igår kväll...
Citera
2016-01-17, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torp
Nu behöver jag höra med er om det bara är jag som är dum i huvudet eller om b365 är språkligt oförmögna. B365 har ett spel som heter "Both Teams To Score at least 2 Goals". Hur tolkar ni den här spelformen? Ska båda lagen göra 2 mål var för att bettet ska gå igenom, eller räcker det att ett lag gör det?

Min tolkning är det förstnämnda utan tvekan med rådande formulering. Men b365 anser att det betyder att man spelar på att vilket som av lagen gör två mål, alltså i realiteten "Any Team To Score at least 2 Goals". Detta tycker jag är en anmärkningsvärt dålig formulering och högst vilseledande.

http://i.imgur.com/H7KWnFt.jpg
Mitt bet som jag förlorade vid resultatet 1-4. Observera att jag spelat "No" innan den frågan kommer! Pengasumman bryr jag mig inte om utan det är formuleringsfrågan som är det viktiga.

Så här svarade b365s support när jag mailade och frågade dem om saken:

"I have reviewed your bet and can see the market you have opted for, Both Teams To Score at least 2, you selecting no. Meaning you think no teams will score at least 2.

You have confirmed the score as being 1-4 which indicates that at least one team did score 2."

Vad säger ni? Är det jag som är dum i huvudet eller har b365 ett dåligt/felaktigt formulerat bet?

Tolkade det precis som du, att båda lagen ska göra minst 2 mål vardera.
Citera
2016-01-17, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KorvRagnar
En match som avbryts i andra halvlek pga snö, den ska de väl bli void på? Mobilbet har rättat min som förlust från igår kväll...

I vilken minut bröts matchen? Kan va så att resultatet står om minst 90% av matchen är spelad eller liknande. Kolla T&C för mobilbet
Citera
2016-01-26, 11:45
Medlem
Har en fundering angående när man bokför spel. Tänkte föra statistik från betfair men vet inte hur jag ska göra när man "layar"? Har försökt och googla mig fram men blir bara mer förvirrande. Spelar på betfair och för över statistiken på spreadsheet. Men vet som sagt inte hur jag ska gå tillväga?
Citera
2016-01-27, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av richiefrankie
Har en fundering angående när man bokför spel. Tänkte föra statistik från betfair men vet inte hur jag ska göra när man "layar"? Har försökt och googla mig fram men blir bara mer förvirrande. Spelar på betfair och för över statistiken på spreadsheet. Men vet som sagt inte hur jag ska gå tillväga?

Om du bokar (lay) Man City ikväll till 1.60 så kan du bokföra det som ett X2 spel till 2.67. Så enkelt är det. Jag slänger med en länk till en tabell som visar vad som motsvarar vad. http://www.blogabet.com/forum/index.php?topic=17.0
Citera
2016-01-29, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudlolf763
Om du bokar (lay) Man City ikväll till 1.60 så kan du bokföra det som ett X2 spel till 2.67. Så enkelt är det. Jag slänger med en länk till en tabell som visar vad som motsvarar vad. http://www.blogabet.com/forum/index.php?topic=17.0

Ah tack

Men blir det inte fel, när man förlorar ett spel?
Citera
2016-03-29, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hultas
Inom oddsspannet 1-2 använder man ett negativt tecken. Det motsvarar alltså hur mycket man måste satsa för att vinna 100. Är oddset -120 och man satsar 120 så vinner man 100. I decimalodds motsvarar detta 1.8.

Inom oddspannet 2+ använder man ett positivt tecken. Det motsvarar alltså hur mycket man vinner om man satsar 100. Är oddset +400 så vinner man 400. I decimalodds motsvarar detta 5.0.
Korrigering har, -120 motsvarar 1.83 i odds inte 1.80.

För att räkna ut tar man (100-(-120))/-(-120)=220/120=1.83333...
Citera
2016-05-26, 14:20
Medlem
sputnik2011s avatar
Läste trådstarten och hitta rekommendationer av online spread sheets för att bokföra sina spel.
Tycker det är jätte bra att man har koll på sitt spelande, så börjar man förlora mer än vad man vinner så kan man gå tillbaks och kolla vad som gått snett och lära sig av sina misstag.

Men tycker inte att man ska vara beroende av online tjänster som ska förvara och säkerställa din spelhistorik.
Anser detta vara så pass viktig och känslig information, så att jag föredrar egna "Betting Tracker Spread Sheet" med excel och laddar upp varje komplett månad till Google Drive.

Nackdelen är att den finns bara i Euro variant.
Men om man satsar mindre än 1 Euro, så skriver man bara 0.1 Euro vilket är 1 krona.

Så gör jag :-)
Här är länken för den som tycker det är ett bra alternativ.
aussportsbetting.com/tools/betting-tracker-excel-worksheet/
Citera
2016-11-15, 23:25
Medlem
Är inne på betfair för första gången och försöker lära mig lite vad saker betyder.. hittar inga svar på sidan om det, inga informationsrutor eller så.

Men om vi tar som exempel matchen Argentina/Colombia så ligger följande poster på rad såhär:

SPELA BOKA
[Argentina] [????] [????] [1,61] [1,64] [????] [????]
[Colombia] [????] [????] [7,2] [7,4] [????] [????]
[Oavgjort] [????] [????] [3,9] [3,4] [????] [????]

Rutorna under SPELA är blåmarkerade och rutorna under BOKA är som bekant rosa. Jag vet vad dessa begrepp innebär. Vad jag inte förstår är rutorna som jag har skrivit frågetecken i som är VITA. De innehåller också siffror på odds och marknadsdjup, men vad är det exakt man satsar på om man klickar på dem? Det enda jag har noterat är att den vänstra spalten har lägre odds än den högra men annars fattar jag noll..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in