Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-16, 06:20
  #253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubiz
Är inne på betfair för första gången och försöker lära mig lite vad saker betyder.. hittar inga svar på sidan om det, inga informationsrutor eller så.

Men om vi tar som exempel matchen Argentina/Colombia så ligger följande poster på rad såhär:

SPELA BOKA
[Argentina] [????] [????] [1,61] [1,64] [????] [????]
[Colombia] [????] [????] [7,2] [7,4] [????] [????]
[Oavgjort] [????] [????] [3,4] [3,9] [????] [????]

Rutorna under SPELA är blåmarkerade och rutorna under BOKA är som bekant rosa. Jag vet vad dessa begrepp innebär. Vad jag inte förstår är rutorna som jag har skrivit frågetecken i som är VITA. De innehåller också siffror på odds och marknadsdjup, men vad är det exakt man satsar på om man klickar på dem? Det enda jag har noterat är att den vänstra spalten har lägre odds än den högra men annars fattar jag noll..

Dessa är också spela eller boka samma alternativ, men till andra odds. Låt säga att du ville spela på Argentina. Om du ville spela mer än det som fanns tillgängligt på 1,61 hade du två alternativ. Antingen spelade du mer till 1,61 och hoppas på att någon vill boka det åt dig. Gör du det kommer det stå 1,61 på boka-sidan och 1,64 kommer flyttas åt höger eftersom det nu finns möjlighet att boka till ett bättre odds. Alternativ två är att spela till ett mindre odds, låt oss säga att följande odds var 1,6, då kan du få in mer pengar till ett lite sämre odds.

Som exempel: http://sportsbettingsites.org/images...ir-example.gif

Du kan spela 25 $ på oavgjort till 3,60. Vill du spela mer på oavgjort och inte vill riskera att ditt spel inte matchas får du gå ner till 3,55 där någon låter dig spela upp till 27 $. Om du istället vill boka oavgjort kan du boka det till 3,70 där spelarens insats är högst 39 $. Vill du boka mer får du gå till 3,90, ett sämre bokningsodds.
Citera
2017-03-28, 22:37
  #254
Avstängd
olasvenssons avatar
Odds 5:00 vs 1:20

Jag är dålig på spel och på odds. Hur utläser man detta?

Vad betyder 5? och vad betyder 20?
Citera
2017-03-29, 15:44
  #255
Medlem
pok?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Odds 5:00 vs 1:20

Jag är dålig på spel och på odds. Hur utläser man detta?

Vad betyder 5? och vad betyder 20?

Om du spelar på ett odds på 5 och vinner, så får du 5 * insatsen tillbaka.
Satsar du 10kr så får du t.ex 50kr tillbaka och gör en nettovinst på 40kr.
Citera
2017-03-29, 19:49
  #256
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Odds 5:00 vs 1:20

Jag är dålig på spel och på odds. Hur utläser man detta?

Vad betyder 5? och vad betyder 20?

Det ska nog inte vara kolon, utan komma eller punkt. Oddset 5 innebär att du får 500 tillbaka om satsar 100 och vinner, satsar du 100 till oddset 1,20 får du 120 tillbaka om du vinner och har alltså gjort en vinst på 400 respektive 20.

Ju högre odds, desto mer osannolikt är det händelsen inträffar. Oddset 1,20 innebär att sannolikheten för att händelsen ska inträffa är 83,33 %. Oddset 5 betyder 20 %. Oddset 2 är därmed 50 %, det är lika sannolikt att något händer som att det inte händer.
Citera
2017-05-30, 21:14
  #257
Medlem
trattfans avatar
Betta med kreditkort

Tjenare.
Jag hjälpte morsan som ville betta på en grej, inga stora belopp eller så och nu skall jag (hon) ta ut 2-3000 från ett par siter. Men det slog mig nu att när jag satte in pengarna så använde vi hennes mastercard.

Hur funkar det med uttag? Blir det bara som en inbetalning som syns på fakturan? Eller hur vet man att man får pengarna haha
Citera
2017-05-31, 10:19
  #258
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Tjenare.
Jag hjälpte morsan som ville betta på en grej, inga stora belopp eller så och nu skall jag (hon) ta ut 2-3000 från ett par siter. Men det slog mig nu att när jag satte in pengarna så använde vi hennes mastercard.

Hur funkar det med uttag? Blir det bara som en inbetalning som syns på fakturan? Eller hur vet man att man får pengarna haha

Du får endast använda ditt eget kort på dina konton. Du har brutit mot spelbolagens regler och kan glömma dina vinster.
Citera
2017-05-31, 13:29
  #259
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Du får endast använda ditt eget kort på dina konton. Du har brutit mot spelbolagens regler och kan glömma dina vinster.

Tror du missförstod. Jag gjorde ett konto i hennes namn, med hennes uppgifter och använde hennes bankomatkort.
Citera
2017-05-31, 20:16
  #260
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Tror du missförstod. Jag gjorde ett konto i hennes namn, med hennes uppgifter och använde hennes bankomatkort.

Då är det inga problem, ta ut pengarna. Din fråga om hur du vet att du får pengarna är underlig, du ser på bankkontot när pengarna har kommit in.
Citera
2017-05-31, 21:44
  #261
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Då är det inga problem, ta ut pengarna. Din fråga om hur du vet att du får pengarna är underlig, du ser på bankkontot när pengarna har kommit in.

Det är ett kreditkort, så har inget bankkonto
Citera
2017-06-01, 08:35
  #262
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Det är ett kreditkort, så har inget bankkonto

Först skriver du bankomatkort, nu kreditkort.

Nåväl, troligen så är det ändå uttag till hennes bankkonto som gäller. Det absolut enklaste är nog att fråga supporten.
Citera
2017-08-17, 09:14
  #263
Medlem
johnthedickholmess avatar
Vinnare i alla ronder

Om man betar tex att Money vinner 1-6 ronden mot Connor och han vinner redan i 3. Vinner man då iallafall eller måste det gå 6 ronder?
Citera
2017-08-17, 14:39
  #264
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Om man betar tex att Money vinner 1-6 ronden mot Connor och han vinner redan i 3. Vinner man då iallafall eller måste det gå 6 ronder?

Rimligtvis borde du vinna, annars är det märkligt att det skulle stå "vinner i rond 1-6". Om man vill spela på enskilda ronder finns det ju också sådana spel, men där är ju oddset mycket högre. Just nu står Mayweather att vinna i rond 1-6 i 3,5 på Betfair, medan att han ska vinna i just den sjätte ronden ligger på 18.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback