2012-01-13, 20:55
Medlem
Jelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaruhaenglass
Vad betyder att man kör en "trippel" ?
Man kombinerar 3 odds av 3 spel. Om oddset på att Liverpool vinner är 1.50 och chelsea 1,60 och Man U 1,22 så blir oddset för ditt trippel spel 1,5*1,6*1,22* din insats.
Citera
2012-01-13, 22:06
Medlem
skaruhaenglasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeli
Man kombinerar 3 odds av 3 spel. Om oddset på att Liverpool vinner är 1.50 och chelsea 1,60 och Man U 1,22 så blir oddset för ditt trippel spel 1,5*1,6*1,22* din insats.

Då förstår jag. Så om bara 2 går in så vinner man inte på någon? Kan man köra en trippel + att man spelar på att Liverpool vinner "en gång till" så att säga?
Citera
2012-01-13, 22:12
Medlem
Jelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaruhaenglass
Då förstår jag. Så om bara 2 går in så vinner man inte på någon? Kan man köra en trippel + att man spelar på att Liverpool vinner "en gång till" så att säga?
Vad menar du med en gång till? Oftast kan man bara spela ett resultat på EN match per kupong
Citera
2012-02-19, 16:51
Medlem
Funknatics avatar
På SvS när jag väljer "dubbel" på oddset lången, varför måste jag välja 3 oddsare på en dubbel? och 4 på en trippel och 5 på en fyrling? :P

Eller förstår jag fel?
Citera
2012-02-20, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funknatic
På SvS när jag väljer "dubbel" på oddset lången, varför måste jag välja 3 oddsare på en dubbel? och 4 på en trippel och 5 på en fyrling? :P

Eller förstår jag fel?

Du har valt dubbelsystem 2 av 3 då. Då betyder det att du ska få 2 rätt utav 3 matcher för att vinna.
Citera
2012-02-21, 21:31
Medlem
Funknatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaspuffar
Du har valt dubbelsystem 2 av 3 då. Då betyder det att du ska få 2 rätt utav 3 matcher för att vinna.

Ah får man inte betalt för de 2 matcherna man fick rätt på då med?
Körde en dubbel på CSKA - Real, HV - Luleå och Färje - Djurgården och satte Luleå/Färje men inte real så 2 av 3 rätt. Men bara luleå matchen utbetalt?
Citera
2012-02-25, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funknatic
Ah får man inte betalt för de 2 matcherna man fick rätt på då med?
Körde en dubbel på CSKA - Real, HV - Luleå och Färje - Djurgården och satte Luleå/Färje men inte real så 2 av 3 rätt. Men bara luleå matchen utbetalt?

Du spelar på matcherna A, B och C x 30kr. Din totala insats blir då 90kr.

Dina lappar blir:
A*B *30kr
A*C *30kr
B*C *30kr

Dvs 3 lappar med två matcher på vardera.
Citera
2012-02-27, 20:35
Medlem
seabirds avatar
Allt detta låter kanon!

Kort fråga dock, för oss som inte har tid eller lust att sitta och skriva in vad vi bettat på - finns det någon mjukvara att ladda ner som kan importera data?

T.ex. om jag paste in från bwin:

2012-02-27 17:52 Enkelspel
Facundo Bagnis (ARG) - Florian Mayer (GER) (2-väg) Florian Mayer (GER) ? 20.00 1.55

Så förstår programmet vad jag menar och strukturerar upp det hela åt mig?
Alternativt, finns det något program som kan hämta denna info från en sida per automatik?

Tackar, om min fråga inte passar in i tråden hoppas jag att ni har överseende med detta.
Citera
2012-03-01, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seabird
Allt detta låter kanon!

Kort fråga dock, för oss som inte har tid eller lust att sitta och skriva in vad vi bettat på - finns det någon mjukvara att ladda ner som kan importera data?

T.ex. om jag paste in från bwin:

2012-02-27 17:52 Enkelspel
Facundo Bagnis (ARG) - Florian Mayer (GER) (2-väg) Florian Mayer (GER) ? 20.00 1.55

Så förstår programmet vad jag menar och strukturerar upp det hela åt mig?
Alternativt, finns det något program som kan hämta denna info från en sida per automatik?

Tackar, om min fråga inte passar in i tråden hoppas jag att ni har överseende med detta.

Anser mig vara rätt så insatt och nej jag har inte funnit något sådant.
Däremot finns det ännu enklare sätt egentligen. Tex bokföra genom spreadsheet.se eller sharps.se
Du har en infoga meny, börja skriv på lagets namn > klicka på det du spelat på > fyll i insats > odds >bokför så är det klart.
Citera
2012-03-13, 00:14
Medlem
seabirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaspuffar
Anser mig vara rätt så insatt och nej jag har inte funnit något sådant.
Däremot finns det ännu enklare sätt egentligen. Tex bokföra genom spreadsheet.se eller sharps.se
Du har en infoga meny, börja skriv på lagets namn > klicka på det du spelat på > fyll i insats > odds >bokför så är det klart.
Lite enklare kanske, har ett konto där osv. så jag får väl ta upp mitt spreadsheetande där.. Börjar på Måndag (som det heter).

Tack.
Citera
2012-03-13, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seabird
Lite enklare kanske, har ett konto där osv. så jag får väl ta upp mitt spreadsheetande där.. Börjar på Måndag (som det heter).

Tack.

En bra anledning till varför man ska bokföra själv är för att se så spelbolagen rättat rätt. Händer faktiskt då och då att de rättar fel. Gäller vara på alerten

Lycka till
Citera
2012-04-12, 08:39
Medlem
powerforcers avatar
Finns det en tjänst där man kan tanka excelfiler på speldata (resultat, målgörare, över/under osv) från fotbollslag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in