2013-09-13, 18:10
Medlem
Kollat runt på lite olika sidor, är lite spel sugen dom flesta sidor tar en avgift om man
sätter in med kort, vad skall jag välja för att sätta in & ta ut pengar utan avgift ??

funkar det med paypal ?
Citera
2013-09-14, 00:19
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Varför kan satsa olika mängder pengar på olika bet?? Jag försökte göra ett bet på 22k men då sa den att max var 2k, sedan försökte jag på ett annat bet och då sa den att den att max var 17k?? Varför kan man lägga olika summor när det är inom samma liga?
Citera
2013-09-21, 00:50
Medlem
JoeDevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
Varför kan satsa olika mängder pengar på olika bet?? Jag försökte göra ett bet på 22k men då sa den att max var 2k, sedan försökte jag på ett annat bet och då sa den att den att max var 17k?? Varför kan man lägga olika summor när det är inom samma liga?

Det vanliga är ju som du skriver, att det är samma limit på en liga. I det här fallet kan det vara så att matchen med lägre limit spelades några dagar eller en vecka senare än matchen med högre limit. Alltså mindre $ i omlopp - svårare att balansera boken - försiktigare spelbolag. I detta exempel kommer troligtvis limiten att höjas stegvis ju närmre matchstart man kommer.

Edit: Jag har ingen inside-information i branchen, men hur som helst lär det handla om att på ett eller annat vis är det mindre intresse bland spelarna som ger en lägre limit.
Senast redigerad av JoeDevola 2013-09-21 kl. 00:58.
Citera
2013-11-26, 16:48
Medlem
Zeces avatar
Ytterligare en sida att bokföra spel på: bettin.gs.
Citera
2013-12-26, 21:24
Medlem
ChristianJPs avatar
har haft konto hos betsson under nån månad nu och vill ta ut pengar som ja vunnit, måste jag skicka in bilder och skit för att verifiera mig?
Citera
2013-12-29, 19:59
Medlem
Francisco-Francos avatar
Har ett konto på svenska spel och har ett par gånger bläddrat förbi Matte Forslund "spelexpert", blev lite nyfiken ang. dessa spelexperter i aftonbladet, expressen, svenska spel med mera.. Någon som har testat att rygga dessa? Vilken spelexpert bör man lyssna på? Går någon av dem regelbundet plus eller är det bara skit alltihop?

Svårt att hitta statistik där ute så misstänker att de flesta av dem är rätt värdelösa
Citera
2014-01-12, 10:11
Medlem
upperkatts avatar
Om man spelar exempelvis Europatipset, hur vet man då hur mycket man kan vinna på sitt system? Eller vet man bara det efter?
Citera
2014-01-28, 12:21
Medlem
LnACEs avatar
Hej alla!

Har nu under ett par månaders tid försökt bygga upp en rulle med en liten kassa bara för att se om man klarar av att gå plus i längden. Klarar man det med en liten kassa borde man våga gå upp i insatser.

Följer många rekar från diverse bloggar och även detta forum. Försöker skapa mig en egen uppfattning om hur mycket jag tror på spelet och lägger units därefter, aldrig mer än 5 units (5% av kassan). Spelar i regel enbart singlar. So far so good kan jag tycka..

Visst, jag har gått plus, men det är minimalt. Vad bör jag ändra? Spela mindre antal spel? Öka/minska units?

Länkar till min spreadsheet också:

http://www.spreadsheet.se/284779

Som sagt, det handlar om små insatser, ser gärna att ni fokusera på det övriga och inte just storleken på insatserna då det egentligen inte är relevant?

Tips mottages gärna! Vet att det finns många vassa rävar här : )
Citera
2014-01-28, 13:01
Medlem
Verbal.Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LnACE
Hej alla!

Har nu under ett par månaders tid försökt bygga upp en rulle med en liten kassa bara för att se om man klarar av att gå plus i längden. Klarar man det med en liten kassa borde man våga gå upp i insatser.

Följer många rekar från diverse bloggar och även detta forum. Försöker skapa mig en egen uppfattning om hur mycket jag tror på spelet och lägger units därefter, aldrig mer än 5 units (5% av kassan). Spelar i regel enbart singlar. So far so good kan jag tycka..

Visst, jag har gått plus, men det är minimalt. Vad bör jag ändra? Spela mindre antal spel? Öka/minska units?

Länkar till min spreadsheet också:

http://www.spreadsheet.se/284779

Som sagt, det handlar om små insatser, ser gärna att ni fokusera på det övriga och inte just storleken på insatserna då det egentligen inte är relevant?

Tips mottages gärna! Vet att det finns många vassa rävar här : )

Vill man gå plus i längden är väl egentligen så kallade 'sure bets' det enda. Då krävs dock att man har många olika oddsplånböcker på olika sajter.

http://www.oddsportal.com/sure-bets/

Där kan du se lite olika sure bets som ligger uppe och även hur mycket profit det är på de olika spelen. Trycker du på miniräknaren kan du sen räkna ut hur mycket du ska spela på de olika utgångarna för att gå med vinst oavsett.
Citera
2014-01-28, 15:30
Medlem
LnACEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verbal.Kint
Vill man gå plus i längden är väl egentligen så kallade 'sure bets' det enda. Då krävs dock att man har många olika oddsplånböcker på olika sajter.

http://www.oddsportal.com/sure-bets/

Där kan du se lite olika sure bets som ligger uppe och även hur mycket profit det är på de olika spelen. Trycker du på miniräknaren kan du sen räkna ut hur mycket du ska spela på de olika utgångarna för att gå med vinst oavsett.

Det där var något helt annat än vad jag är van vid. Spelar folk sådär?

Vad säger ni rävar, är det värt i längden?
Citera
2014-01-28, 16:02
Medlem
Verbal.Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LnACE
Det där var något helt annat än vad jag är van vid. Spelar folk sådär?

Vad säger ni rävar, är det värt i längden?

Personligen gör jag det inte, men det är helt klart en spännande tanke! Håller mig helst till en och samma bookie (bet365) och därför har det inte blivit av att jag testat.
Citera
2014-01-28, 16:49
Medlem
LnACEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verbal.Kint
Personligen gör jag det inte, men det är helt klart en spännande tanke! Håller mig helst till en och samma bookie (bet365) och därför har det inte blivit av att jag testat.

Precis. Känner väl också att jag helst håller mig till en site.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in