2010-05-25, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Det är inom EU som gäller, sagt det 3 gånger nu, du verkar inte få in det i ditt huvud så jag pmar dig 10 pms nu där de står inom EU, ok? Kolla dina privata meddelande

De flesta bolag har sina säten på Malta vilket är inom EU så du behöver inte oroa dig snusmumrik

Även om de står Europa på faqen så är det inom EU som gäller men inget europabaserat bolag är så dumma att de placerar sina säten i ett land i Europa som inte är med i EU

förstår du nu ?

Precis som föregående talare säger så är det inom EU som gäller, Dock finns det ett antal länder som ligger i europa och inte är med i eu i den bemärkelsen, "Kanalöarna", Alderney och Isle of Man har en del licenserade spelbolag som ej är skattefria för svenska spelare.

Vidare läsning i ämnet: http://www.spelbolagsguiden.com/index.php?option=com_content&view=article&id=79:sk attefritt&catid=47:artiklar&Itemid=58
Citera
2010-05-30, 12:45
Medlem
Scrammels avatar
Jag har precis börjat betta "seriöst" med syfte att bygga upp en rulle.
Jag är en fattig student och satsar småsummor.

Jag är registrerad och bettar på SvS, men är lite sugen på Nordicbet, eftersom jag vill spela på de lite lägre divisionerna, då jag har en kompis som spelar i ett lag där.

Men! Vad jag inte riktigt förstår är bonusar och dylikt. Vad jag förstått så får man (åtminstone på Nordicbet) en bonus, som man MÅSTE omsätta innan man får överföra eventuell vinst till sitt bankkonto. Det blir inte bättre av att man måste omsätta den på tripplar.

Eftersom jag lirar med så små insatser så verkar det helt meningslöst att regga sig på någon annan sida än SvS, eftersom det är ett flertal krav som jag måste fylla för att kunna ha glädje en vinst.

MÅSTE man "tacka ja" till bonusar? Finns det möjlighet att välja att inte få sådana? Är det jag säger korrekt, eller har jag fått det om bakfoten?
Citera
2010-05-30, 22:14
Medlem
Scrammels avatar
bump!

Vill väldigt gärna ha svar på mina frågor
Citera
2010-05-30, 22:28
Bannlyst
Nordicbets bonus är en skitbonus mig veterligen är de dom enda som har minst tripplar på deras omsättningskrav

Prata med livechatten innan du sätter in $ och hör om du kan skita i deras insättningsbonus

Bet365 och betathome (endast under vm) har även de 100 procentbonus med 6 respektive 4 (eller 5) gånger i omsättning innan uttag, med dessa kan du omsätta på singlar
Citera
2010-05-31, 15:44
Medlem
Svar till Nordicbet ang bonusen:
XX: Jag undrar om man kan göra sin första insättning utan att få bonus?

Andreas: ja det kan du sagtens, hvis du bare lader vöre med at klikke registrer på den store grønne knap

Andreas: bare registrer dig som bruger og sæt penge ind

Andreas: uden at følge banneret hvor tilbuddet ligger

XX: oki då är det bara att spela utan omsättningskrav

Andreas: ja

XX: kanon tack för hjälpen

Andreas: hvis du ved en fejl kommer til at trykke på banneret og du får bonussen og ikke vil have den så bare kontakt os inden du begynder at spillle så fjerne vi den manulet

Andreas: Det var så lidt.
Ursäkta danskan
Citera
2010-05-31, 15:57
Medlem
Scrammels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistro
Svar till Nordicbet ang bonusen:
XX: Jag undrar om man kan göra sin första insättning utan att få bonus?

Andreas: ja det kan du sagtens, hvis du bare lader vöre med at klikke registrer på den store grønne knap

Andreas: bare registrer dig som bruger og sæt penge ind

Andreas: uden at følge banneret hvor tilbuddet ligger

XX: oki då är det bara att spela utan omsättningskrav

Andreas: ja

XX: kanon tack för hjälpen

Andreas: hvis du ved en fejl kommer til at trykke på banneret og du får bonussen og ikke vil have den så bare kontakt os inden du begynder at spillle så fjerne vi den manulet

Andreas: Det var så lidt.
Ursäkta danskan

Tack ska du ha! Tror åtminstone att jag fattade danskan
Citera
2010-06-14, 22:35
Medlem
Puckotts avatar
Vad är 3-vägs HCP? Kikar på Unibet och spelet Spanien - Schweiz (0-1) där jag funderar på en 1:a till 1,7 ggr pengarna. Betyder det något annat än att Spanien börjar med att ligga under och måste alltså vinna med 2 mål för att mitt spel ska gå in?
Citera
2010-06-14, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Vad är 3-vägs HCP? Kikar på Unibet och spelet Spanien - Schweiz (0-1) där jag funderar på en 1:a till 1,7 ggr pengarna. Betyder det något annat än att Spanien börjar med att ligga under och måste alltså vinna med 2 mål för att mitt spel ska gå in?

Ja, spelar du asian handicapp -1 så får du pengarna tillbaka vid 1 målsvinst men då är oddset oftast sämre än 1.70 som du får på 3vägs hcp
Citera
2010-06-24, 00:19
Medlem
ScarletPimps avatar
Jag förstår inte detta:
Varför har bolagen olika pris på samma spel? Tex Ladbrokes har just nu 1.83 för Uruguay (1) i 1X2-systemet, samtidigt som Uruguay med -0.5 AH ger 1.92?

Kan ju ha och göra med att utbetalnings% inte ska överskrida 100% men vafan, lite konstigt är det allt.
Citera
2010-06-24, 00:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ScarletPimp
Jag förstår inte detta:
Varför har bolagen olika pris på samma spel? Tex Ladbrokes har just nu 1.83 för Uruguay (1) i 1X2-systemet, samtidigt som Uruguay med -0.5 AH ger 1.92?

Kan ju ha och göra med att utbetalnings% inte ska överskrida 100% men vafan, lite konstigt är det allt.

De är oftast så men kan vara tvärtom också vet inte varför men har säkert en förklaring
Citera
2010-06-24, 09:48
Medlem
zorb89s avatar
Så nu är jag inne i bet365..

Men undrar hur/om det går att lägga en tripling?

Detta vill jag lägga
Italien W
Paraguay W
Holland W

Hittade men vill ha det bekräftat så jag inte gör fel:
http://www.ladda-upp.com/bilder/35998/

Om jag betar 100kr i röda markeringen. Då behöver jag inte skriva in några summor där uppe väl?
Och vinner jag då blir det 400kr..

Men kan jag även skriva in 100kr på att italien vinner så det blir 2 spel?
Senast redigerad av zorb89 2010-06-24 kl. 10:05.
Citera
2010-09-23, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScarletPimp
Jag förstår inte detta:

Det är en form av prisdiskriminering. Puckade spelare som ändå inte begriper sig på asian spelar glatt 1an till 1,83. Lite mer kräsna kunder vill ha konkurrenskraftiga odds och spelar därför -0,5 till 1,92.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in