2019-11-27, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuffWett
Tycker väl snarare att Zlatan visar på att ha en stor portion humor 😂
Att sen Malmöborna kan gå igång så brutalt på att Zlatan väljer en grön tröja före en ljusblå, är väl patetiskt om nått.
Tycker Malmöborna har avsevärt allvarligare problem att fundera över istället för Zlatans vara eller icke vara.

Humor, försöker du med desperat vinkling?
Så du tycker inte han kan bjuda på lite humor åt folk som tar sporten 100% seriöst, samt att det är trotts allt personens levebröd?

Personen ifråga är extremt patetisk, i och med egot går före vanliga knegare som betalar höga priser för att ljusa upp sin gråa vardag.
Citera
2019-11-27, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuffWett
Zlatan in i Hammarby. Tja, han är ju affärsman, så vad är problemet??
Underbart stort att ett sånt namn kliver in. Det kan nog gynna fler. Intresset lär ju helt klart öka. Att sen MFF supportrarna kan känna sig svikna av ”deras” Zlatan, kan man ju förstå. Men han lär ju bosätta sig i Stockholm och då blir ju kopplingen kanske naturlig till nån 08-klubb istället.
Kung Zlatan is back ;-)

Satsar man pengar på ägande i en svensk fotbollsklubb så är man ingen vidare affärsman

Bättre avkastning att ha 7 miljoner på ett sparkonto....
Citera
2019-11-27, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Satsar man pengar på ägande i en svensk fotbollsklubb så är man ingen vidare affärsman

Bättre avkastning att ha 7 miljoner på ett sparkonto....

Zlatan gör det nog inte för pengarna, han är kung och vill äga ett lag och lyckas ute i Europa, lyckas det kommer han att göra.
Citera
2019-11-27, 20:36
Medlem
Är så jävla roligt att se Malmö-supportrar gå bananas
Citera
2019-11-27, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Zlatan gör det nog inte för pengarna, han är kung och vill äga ett lag och lyckas ute i Europa, lyckas det kommer han att göra.

Ja precis, och 7 mille för 25% är ju rätt billigt Och sedan tror jag iof inte Zlatan investerat en enda krona själv utan fått aktierna av AEG (är ju inga pengar för dem överhuvudtaget)
Citera
2019-11-27, 20:40
Medlem
Zlatan har gått från socialbidrag till att vara en internationellt känd ikon och affärsman.
Zlatan har tidigare proklamerat att han inte tänker bosätta sig i Malmö. (Karriärens klokaste beslut).

Vidare har han renoverat fastigheten (kyrkan) han köpte till att bli familjens privata bostad i Stockholm, vilken sysselsättning efter karriären kan passa honom bättre än att engagera sig i en fotbollsklubb som han är delägare i? Jag anser att Zlatan har gjort en enormt givande affär och jag kan med säkerhet säga att Hammarby kommer, som Zlatan säger, bli störst i Skandinavien. Av många anledningar jag inte tänker spalta upp. Jag hejar på Zlatan, oavsett lag han bär.

Rosenberg i all ära, men MFF hade spelat i gyttja om det inte vore för Zlatan.
Citera
2019-11-27, 20:42
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Ja precis, och 7 mille för 25% är ju rätt billigt Och sedan tror jag iof inte Zlatan investerat en enda krona själv utan fått aktierna av AEG (är ju inga pengar för dem överhuvudtaget)
Kan vi sluta tro att de där 25 procenten motsvarar ynka 7 miljoner? AEG köpte 25% av Hammarby för 7 miljoner år 2001. Dessa 7 miljoner år 2001 motsvarar knappast 7 miljoner SEK nästan 20 år senare.
Citera
2019-11-27, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Kan vi sluta tro att de där 25 procenten motsvarar ynka 7 miljoner? AEG köpte 25% av Hammarby för 7 miljoner år 2001. Dessa 7 miljoner år 2001 motsvarar knappast 7 miljoner SEK nästan 20 år senare.

AEG värderar sitt ägande i Hammarby till 14 miljoner, så hälften borde vara 7?
Citera
2019-11-27, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Humor, försöker du med desperat vinkling?
Så du tycker inte han kan bjuda på lite humor åt folk som tar sporten 100% seriöst, samt att det är trotts allt personens levebröd?

Personen ifråga är extremt patetisk, i och med egot går före vanliga knegare som betalar höga priser för att ljusa upp sin gråa vardag.

😂klockrent👍
Citera
2019-11-27, 20:48
Bannlyst
Citat:
Vad har Malmö gjort för Zlatan? Zlatan har däremot gjort mycket för Malmö redan.

vad har zlatan gjort för malmö mer än retat dom
Citera
2019-11-27, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stugman
Zlatan har gått från socialbidrag till att vara en internationellt känd ikon och affärsman.
Zlatan har tidigare proklamerat att han inte tänker bosätta sig i Malmö. (Karriärens klokaste beslut).

Vidare har han renoverat fastigheten (kyrkan) han köpte till att bli familjens privata bostad i Stockholm, vilken sysselsättning efter karriären kan passa honom bättre än att engagera sig i en fotbollsklubb som han är delägare i? Jag anser att Zlatan har gjort en enormt givande affär och jag kan med säkerhet säga att Hammarby kommer, som Zlatan säger, bli störst i Skandinavien. Av många anledningar jag inte tänker spalta upp. Jag hejar på Zlatan, oavsett lag han bär.

Rosenberg i all ära, men MFF hade spelat i gyttja om det inte vore för Zlatan.

På grund av dig t.ex. så har han blivit känd för att underhålla din vardag.
Hur kommer Hammarby bli störst, enbart genom hans närvaro eller summorna som det genererar för klubben?

Affärsman, så du tror inte det har med hans buffert att göra, man anlitar personer?
Är Beckham t.ex. en excellent affärsman?
Citera
2019-11-27, 20:53
Bannlyst
Citat:

nej han är ingen kung
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in