2010-03-08, 01:20
Medlem
LexLecters avatar
Messi kramar Zlatan efter att Zlatan gjort mål (27/02/10):
http://www.youtube.com/watch?v=zDQIGuA7g-Y

Här t.o.m. skyddar Zlatan Messi (23/02/10):
http://www.youtube.com/watch?v=TcmK7sVBJs4&feature=related
Citera
2010-03-08, 13:37
Medlem
Börjar bli osäker på om Barca var rätt lag för Zlatan.
Barcas spel är så fruktansvärt omständligt, det är som man är för "fin" för att kontra eller slå långbollar mot fria spelare. Alla anfall måste tydligen ta minst ett par minuter och måste gå via 10 sidledspassningar mellan Xavi - Iniesta - Messi.
Varje gång man ser en Barcamatch så sitter man i soffan och skriker "passa ut på kanten", "han är ju fri därframme", "vänd upp nu så är ni tre mot två" etc säkert 30-40 gånger. Men så blir det istället Kvadraten med Xavi & Co...

De kan ju inte ens slå vettiga hörnor, utan kör till 90% korta hörnor så att de kan leka Kvadraten nere vid hörnflaggan också.

Om Zlatan blir bänkad så tycker jag att han skulle gå till Real bara för att jävlas, tror även att hans stil skulle passa bättre där.
Citera
2010-03-08, 15:20
Medlem
shugamanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Börjar bli osäker på om Barca var rätt lag för Zlatan.
Barcas spel är så fruktansvärt omständligt, det är som man är för "fin" för att kontra eller slå långbollar mot fria spelare. Alla anfall måste tydligen ta minst ett par minuter och måste gå via 10 sidledspassningar mellan Xavi - Iniesta - Messi.
Varje gång man ser en Barcamatch så sitter man i soffan och skriker "passa ut på kanten", "han är ju fri därframme", "vänd upp nu så är ni tre mot två" etc säkert 30-40 gånger. Men så blir det istället Kvadraten med Xavi & Co...

De kan ju inte ens slå vettiga hörnor, utan kör till 90% korta hörnor så att de kan leka Kvadraten nere vid hörnflaggan också.

Om Zlatan blir bänkad så tycker jag att han skulle gå till Real bara för att jävlas, tror även att hans stil skulle passa bättre där.

Ja deras spel har tyvärr blivit så när dom inte har någon djupledslöpande forward, därför måste dom spela sig fram till varje anfall vilket är ett långsamt sätt att anfalla på och lätt att försvara sig mot. Med eto'o kunde de skicka bollen på djupet och han gjorde mål, nu när de spelar med statiska zlatan så har de ingen som går i djupet och därför blir deras spel som du beskriver.

Säger återigen: ZLATAN=FLOPP VÄRVNING 500 Miljoner + Eto'o.
Citera
2010-03-08, 15:23
Medlem
Jag tycker Zlatan ser lite slö och oengagerad när man ser på matcherna nu. Kanske därför det går sämre nu än det gjorde i början i Barcelona. När han kom dit var det nytt och spännande och han var extra taggad men nu har det blivit mer vardag och då har han svårt att tagga till.
Citera
2010-03-08, 17:25
Medlem
ipodnanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LexLecter
Messi kramar Zlatan efter att Zlatan gjort mål (27/02/10):
http://www.youtube.com/watch?v=zDQIGuA7g-Y

Här t.o.m. skyddar Zlatan Messi (23/02/10):
http://www.youtube.com/watch?v=TcmK7sVBJs4&feature=related
Jag är inget vidare på tyska, men vad fan snackar kommentatorn om efter typ 28 sek i det första klippet? Potatis?
Citera
2010-03-08, 17:57
Medlem
Kommer väl få kritik nu för jag är Real fan. Men folk nämner att Zlatan är en floppvärvning och jag instämmer, 500miljoner+Etoo för en spelare som inte kan prestera i CL eller hittills har han aldrig bevisat nått i CL. Nån nämnde även att Zlatan inte passar i spansk fotboll, instämmer där med. Zlatan är enbart en target player som ska stå vid stolpen nästan för att få in några bollar, han är inte den han var i Ajax länge där han kunde dra förbi 4 spelare sedan rulla in mål. Det har han inte gjort på flera år, medans Messi visar att han är världens bästa spelare "ja, jag sa nu att messi va världens bästa spelare som han va föra säsongen" Som presterar i Cl och Ligan. Visst skulle jag gärna se barcelona förlora en av deras 3 nyckelspelare men om jag inte ska se som Madrid fan ska zlatan tillbaka till italien där hans spelstil passar mycket bättre.
Citera
2010-03-08, 18:35
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zybite
han är inte den han var i Ajax länge där han kunde dra förbi 4 spelare sedan rulla in mål

De där är lite skitsnack trots allt, skulle han spela i holländska ligan idag så skulle han dribbla förbi spelarna minst lika enkelt som han gjorde förr i tiden. Dock var han som bäst i Inter, nu verkar han vara less på att han inte får lika mycket boll längre. Det är nog inte så enkelt att gå från att vara bäst i ett lag och en liga till detta Barca. Han hade passat mycket bättre i vilken annan klubb som helst i världseliten

Ang topic så verkar det knappast vara något bråk mellan Zlatan och Messi nej. Men deras samarbete finns ju inte
Citera
2010-03-08, 19:17
Medlem
Han har ju spelat 4-4-2 hela livet förutom den relativt korta sejouren i Ajax.
Tror många kommer få stå med dumstrut på vid den här tiden nästa år.
Citera
2010-03-08, 20:13
Medlem
LexLecters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ipodnano
Jag är inget vidare på tyska, men vad fan snackar kommentatorn om efter typ 28 sek i det första klippet? Potatis?

Det där är inte tyska, det hör man direkt. Låter mer som ett slaviskt språk. Kan i och för sig vara polska...inte säker
Citera
2010-03-08, 20:52
Medlem
Jag tror det handlar mycket om inställningen när det gäller Zlatan. De första månaderna i Barca så visade han att han kan bara han vill, han gjorde mål i nästan varje match och blev hyllad. Sen vete fan vad som hände men jag tror absolut han kan passa in i spansk fotboll och Barcelona bara han har rätt inställning. Han visade ju första tiden i Barca vad han kan.
Senast redigerad av BTrader 2010-03-08 kl. 21:05.
Citera
2010-03-08, 22:30
Medlem
shugamanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BTrader
Jag tror det handlar mycket om inställningen när det gäller Zlatan. De första månaderna i Barca så visade han att han kan bara han vill, han gjorde mål i nästan varje match och blev hyllad. Sen vete fan vad som hände men jag tror absolut han kan passa in i spansk fotboll och Barcelona bara han har rätt inställning. Han visade ju första tiden i Barca vad han kan.

Japp men kostar man 500 Miljoner kr + Eto'o så måste man prestera MYCKET mer än vad han gjort allting bortsett från det är grovt underkänt.
Om du antyder att Zlatan kan bara han har rätt inställning så är det bevis på att han inte är så bra som folk säger, en spelare med obalanserad inställning hör inte hemma i en högsta liga. Han spelar i världens bästa lag dessutom(inte för att jag tycker dom är det, men för att de vann VM för klubblag).
Citera
2010-03-08, 22:56
Medlem
paaalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ipodnano
Språket är polska och kommentatorn berättar att Pep Guardiola sa att Zlatans fotled såg ut som en potatis. I Polen är det rätt vanligt att använda det inlånade tyska ordet för potatis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in