Citat:
Ursprungligen postat av
dannee
Är du påtänd eller? Förutom barca har han spelat både för inter och milan som båda vunnit CL - nära då zlatan spelat för klubben. Större än så kan inte en klubb bli.
Dessutom spelade han två(?) säsonger för Juve. Alla lagen är i yttersta eliten...
Nej, det är jag inte.
Ja, han var tidsmässigt nära i både Barcelona och Inter.
Jag kan inte hålla med om att Milan 06/07 (när de vann CL) var nära Milan 10/11 (när Zlatan spelade där). Varken i tid eller spelmässigt.
Alla lag är håller hög nivå, ja. Men som sagt, Champions League-nålögat är väldigt litet.
Citat:
Ursprungligen postat av
sportnorden12345
J.G.R., Messi har VM-silver, 3 st Copa America-silver, OS-guld & U-20 VM guld för Argentina, det är en herrans massa medaljer för sitt hemland..
Att jag bara räknade OS-guld & VM-guld i hockey beror på att det är en mindre sport..
CR7 har t.ex. EM-guld, EM-silver & EM-brons för Portugal, sedan har båda dessa herrar ett antal CL-titlar också..
Om Sverige vunnit straffläggningen mot Holland i EM 2004, så hade Zlatan haft en medalj också.. Fast då var ju inte "Ibra" heller bäst när det gällde och brände sin straff, dock lägger jag ingen större vikt vid det, men ändå..
Fast du pratade om internationella mästerskapsguld tidigare.
Sen, för att tillägga ytterligare, så är Sverige inte en av de mest framstående fotbollsnationerna. 1938, 1950, 1958, 1992 och 1994 är väl våra enda bra turneringar? Att tro, eller ha förväntningarna, att laget på grund av en spelare ska kunna nå medalj är en märklig åsikt.
Varför Zlatan aldrig vunnit något stort handlar till del om honom själv, en del otur, och en del om laget runt honom. Att han är Sveriges bästa målskytt genom tiderna, hans målproduktion i olika klubbar (i CL men främst de olika ligorna) vittnar lite om det.