2017-07-08, 02:29
Medlem
ingen som har hört el sett nåt om senaste rykten ang ny klubb?

tror hans video-release (där han lattjar m en boll) var ett försök att locka köpare (även om han är free transfer nu).

var ändå lite förvånad att han inte fick nån form av deal hos man United. han o jose m. är väl riktigt tajta? har tränaren inte nåt att säga till om när det gäller kontrakt osv i en sån här situation?
Citera
2017-07-08, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat

tror hans video-release (där han lattjar m en boll) var ett försök att locka köpare (även om han är free transfer nu).

var ändå lite förvånad att han inte fick nån form av deal hos man United. han o jose m. är väl riktigt tajta? har tränaren inte nåt att säga till om när det gäller kontrakt osv i en sån här situation?

Han var inte så bra helt enkelt. Visst han gjorde ju mål men spelämässigt var det inget som imponerade direkt. I synnerhet inte i slutet när det var som viktigast att vara bra heller. Så det är nog ganska logiskt att Man United inte vill förlänga.

Jag sticker ut hakan och påstår att Zlatan hade haft svårt att få ett nytt kontrakt även om han inte hade skadat sig. Nu tror jag han hade fått det men det hade inte varit en självklarhet.

Juventus ryktas ju vara intresserade nu. Det känns som ett jävligt bra val för Zlatan om det skulle bli aktuellt.
Citera
2017-07-08, 14:00
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Han var inte så bra helt enkelt. Visst han gjorde ju mål men spelämässigt var det inget som imponerade direkt. I synnerhet inte i slutet när det var som viktigast att vara bra heller. Så det är nog ganska logiskt att Man United inte vill förlänga.

Jag sticker ut hakan och påstår att Zlatan hade haft svårt att få ett nytt kontrakt även om han inte hade skadat sig. Nu tror jag han hade fått det men det hade inte varit en självklarhet.

Juventus ryktas ju vara intresserade nu. Det känns som ett jävligt bra val för Zlatan om det skulle bli aktuellt.
Det var några riktigt svaga matcher han hade som har fått folk att snacka om att han är en målsumpare. Det verkliga problemet under säsongen var dock att många av lagkamreterna underpresterade ordentligt.

Jag har inte koll på hur hans kontrakt såg ut men gällde inte att det var upp till Zlatan att fortsätta en säsong till? Om han hade hållt sig skadefri ser jag det som självklart att han hade förlängt, givet att laget fortfarande nådde CL. Mourinho var ju ute i pressen och sade att han ville ha kvar Zlatan en säsong till.

Marotta dementerade att det skulle ligga något i Juve-ryktet. Raiola insisterar på att Zlatan stannar i Europa men alternativen är få bland toppklubbar om han ska vara given anfallare i elvan. Accepterar han mindre speltid och lite lägre lön ska det nog inte vara några problem att hitta en klubb. Förutsatt att han återhämtar sig väl alltså...
Citera
2017-07-08, 14:00
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Zlatan befinner sig väl i samma sits ungefär som Jaromír Jágr.
Citat:
Över 1 700 NHL-matcher.
Men som free agent är Jaromir Jagr, 45, iskall.
”Jag har inte fått något samtal. Jag försöker ringa klubbar, men ingen svarar”, skriver han på Twitter.

Dvs möjligen en bra värvning men en gammal spelare är inte så eftertraktat. Speciellt en gammal spelare som är skadad.

Sedan för Zlatan gäller väl fortsatt då att det måste vara en toppklubb och inte att det ska vara någon klubb i Kina eller USA där det mer kommer vara hans namn man köper och det kommer kvitta hur han faktiskt presterar på plan.
Senast redigerad av Zaedrews 2017-07-08 kl. 14:06.
Citera
2017-07-08, 14:03
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Det var några riktigt svaga matcher han hade som har fått folk att snacka om att han är en målsumpare. Det verkliga problemet under säsongen var dock att många av lagkamreterna underpresterade ordentligt.

Jag har inte koll på hur hans kontrakt såg ut men gällde inte att det var upp till Zlatan att fortsätta en säsong till? Om han hade hållt sig skadefri ser jag det som självklart att han hade förlängt, givet att laget fortfarande nådde CL. Mourinho var ju ute i pressen och sade att han ville ha kvar Zlatan en säsong till.

Marotta dementerade att det skulle ligga något i Juve-ryktet. Raiola insisterar på att Zlatan stannar i Europa men alternativen är få bland toppklubbar om han ska vara given anfallare i elvan. Accepterar han mindre speltid och lite lägre lön ska det nog inte vara några problem att hitta en klubb. Förutsatt att han återhämtar sig väl alltså...

Om det vore så hade han nu fått 1 år till oavsett skadan. Så det var väl mest tomt skrammel. Det var 1+1 år utifrån både nu vad Zlatan som klubben ville. Det vore ju dock en fin gest om klubben trots skadan då förlängt men fina gester finns inte när det gäller storfinanser.
Citera
2017-07-08, 15:46
Medlem
zlatan e kung
Citera
2017-07-08, 16:49
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Om det vore så hade han nu fått 1 år till oavsett skadan. Så det var väl mest tomt skrammel. Det var 1+1 år utifrån både nu vad Zlatan som klubben ville. Det vore ju dock en fin gest om klubben trots skadan då förlängt men fina gester finns inte när det gäller storfinanser.
Jo, givetvis hade klubben något att säga till om. Som sagt ville Mourinho innan skadan att Zlatan skulle förlänga, och jag tror att Zlatan gärna hade spelat ett år med CL-fotboll i United och med en bättre chans på PL-titeln. Jag tror säkert att Mourinho gärna skulle ha Zlatan som en backup under andra halvan av säsongen, men det är svensken själv nog inte så intresserad av.

Fanns ingen anledning från klubbens sida att förlänga kontraktet när Zlatan är skadad i ett halvår till, då är det rimligare att vänta ut skadan och se om han är fit for fight i januari. Man har väl fortfarande inte sagt något om hans avsked, så jag utesluter inte att han gör en comeback. Men det ser ju osannolikt ut, såklart.
Citera
2017-07-08, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Det du säger är att det har varit "lättare" att kvalificera sig under ett av Zlatans mästerskap?

Zlatan är Sveriges bästa målskytt någonsin i EM-sammanhang, och ligger på delad tredjeplats historiskt sett.

Zlatan har gjort sex av 17 svenska EM-mål under de mästerskapen han har varit med. Det är alltså över en tredjedel. Vi ska kanske inte dra för stora växlar av de sex tävlingsmatcherna som det "nya" landslaget fått spela, även om jag är beredd att hålla med om att det ser mycket bra ut.

Manchester City: Ett mål (2016-09-10) - Spelade ej andra mötet pga skada
Liverpool: Ett mål (2017-01-15) - Inget mål i första mötet
Arsenal: Spelade ingen av matcherna.
Chelsea: Noll mål i någon av matcherna.
Spurs: Inget mål, spelade bara första mötet.

Mål i två av sex matcher. Det är väl ok?

Edit:
Vi kan jämföra med skytteligavinnaren Harry Kane.
Arsenal: Två mål/Två matcher
Chelsea: Noll mål/Två matcher
City: Noll mål/En match
United: Ett mål/Två matcher
Liverpool: Noll mål/Två matcher

Alltså tre mål på nio matcher.

Edit 2: Lite mer statistik:
Zlatan gjorde 17 av 54 mål för Manchester United i Premier League. Cirka 31%
Harry Kane gjorde 29 av 86 mål för Spurs. Cirka 33%
Diego Costa gjorde 20 av 85 mål för Chelsea. Cirka 24%
Alexis Sanchez gjorde 24 av 77 mål för Arsenal. Cirka 31%
Romelu Lukaku gjorde 25 av 62 mål för Everton. Cirka 40%
Sergio Agüero gjorde 20 av 80 mål för City. Exakt 25%
Philippe Coutinho och Sadio Mané gjorde vars 13 mål av 78 för Liverpool. Cirka 17%

Procentuellt är det få målskyttar som varit bättre för sina lag. Lukaku, Kane, Llorente och Defoe är dom enda jag hittar.

Edit 3: Vissa målskyttar är kanske bättre om man kollar mål per minut, men det orkade jag inte. Du får gärna kika Tradern69.

Zlatan köptes in för att avgöra mot de bästa lagen. Zlatan gjorde ett tröstmål mot Man City.. räddade en poäng mot Liverpool. Sedan missade han en massa matcher pga avstängningar och skador. Det är inget bra facit om man förväntas tävla om titeln.

Att komma 6:a är ett fiasko.. Van Gaal sparkades för han missade CL.. nu räddas Man United av att de vann EL.. utan Zlatan i semi och final..
Citera
2017-07-08, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Jo, givetvis hade klubben något att säga till om. Som sagt ville Mourinho innan skadan att Zlatan skulle förlänga, och jag tror att Zlatan gärna hade spelat ett år med CL-fotboll i United och med en bättre chans på PL-titeln. Jag tror säkert att Mourinho gärna skulle ha Zlatan som en backup under andra halvan av säsongen, men det är svensken själv nog inte så intresserad av.

Fanns ingen anledning från klubbens sida att förlänga kontraktet när Zlatan är skadad i ett halvår till, då är det rimligare att vänta ut skadan och se om han är fit for fight i januari. Man har väl fortfarande inte sagt något om hans avsked, så jag utesluter inte att han gör en comeback. Men det ser ju osannolikt ut, såklart.

Lukaku ersätter. Zlatan är ett minne blott i Man United. Man United rustar nu för att verkligen utmana om PL-titeln.. och då finns inte Zlatan i tankarna..

Zlatan får nog tänka på en klart mindre liga.. om han vill fortsätta sin karriär..
Citera
2017-07-09, 15:20
Medlem
Citat:

Det har ju rapporterats ganska friskt om ett muntligt avtal mellan Manchester United och Zlatan. Hans rehab är ju, till stor del, förlagd i Manchester.

Det har ju ryktats om att han kan få ett nytt kontrakt när han är i speldugligt skick igen (baserat på när det är, hans vilja, fysiska form och givetvis kontraktssituation).

Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Zlatan köptes in för att avgöra mot de bästa lagen. Zlatan gjorde ett tröstmål mot Man City.. räddade en poäng mot Liverpool. Sedan missade han en massa matcher pga avstängningar och skador. Det är inget bra facit om man förväntas tävla om titeln.

Att komma 6:a är ett fiasko.. Van Gaal sparkades för han missade CL.. nu räddas Man United av att de vann EL.. utan Zlatan i semi och final..

Återigen vrider du så mycket på sanningen att du inte riktigt verkar veta vad du själv pratar om längre. Du frågade anteri17 om han kunde visa hur många mål Zlatan gjorde mot topplagen (Chelsea, City, Liverpool, Arsenal och Spurs). Jag gav dig siffrorna, och jämförde med skytteligavinnaren Harry Kane (längre ner kommer andra spelare om du vill jämföra).

Problemet med en stor del av kritiken är, i min mening, att många får för sig att enskilda spelare ska göra all skillnad. Man dömer Zlatan på grund av hur det gick för laget (för bevisligen finns inte mycket att ta på individuell nivå). Givetvis tror jag att United hade hoppats att de kom högre upp, men jag tror nog att man är nöjda med säsongen. Man nådde Champions League, dock på ett okonventionellt sätt eftersom man inte gick tillräckligt bra i ligan.

Zlatan missade tre matcher på grund av avstängning och ytterligare sju på grund av en allvarlig skada.

Manchester United skulle inte tävla om titeln. Som jag förstått via media och från supportrar var det huvudsakliga målet att nå Champions League. Även om ligaplaceringen inte blev vad man önskade uppnådde man målet. Att hålla Zlatan som "ansvarig" för en ganska dåligt genomförd säsong är otroligt märkligt och väldigt okunnigt.

Diego Costa: Ett mål på tio matcher (målet kom i en förlustmatch, så du räknar väl inte det målet)
Harry Kane: Tre mål på nio matcher
Alexis Sanchez: Ett mål på tio matcher
Sergio Agüero: Tre mål på åtta matcher
Romelu Lukaku: Tre mål på nio matcher
Philippe Coutinho: Två mål på nio matcher
Sadio Mané: Fyra mål på nio matcher

Procentuellt står sig Zlatans mål 2/6 (33%) rätt bra som du kanske ser.
Citera
2017-07-09, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Det har ju rapporterats ganska friskt om ett muntligt avtal mellan Manchester United och Zlatan. Hans rehab är ju, till stor del, förlagd i Manchester.

Det har ju ryktats om att han kan få ett nytt kontrakt när han är i speldugligt skick igen (baserat på när det är, hans vilja, fysiska form och givetvis kontraktssituation).

Återigen vrider du så mycket på sanningen att du inte riktigt verkar veta vad du själv pratar om längre. Du frågade anteri17 om han kunde visa hur många mål Zlatan gjorde mot topplagen (Chelsea, City, Liverpool, Arsenal och Spurs). Jag gav dig siffrorna, och jämförde med skytteligavinnaren Harry Kane (längre ner kommer andra spelare om du vill jämföra).

Problemet med en stor del av kritiken är, i min mening, att många får för sig att enskilda spelare ska göra all skillnad. Man dömer Zlatan på grund av hur det gick för laget (för bevisligen finns inte mycket att ta på individuell nivå). Givetvis tror jag att United hade hoppats att de kom högre upp, men jag tror nog att man är nöjda med säsongen. Man nådde Champions League, dock på ett okonventionellt sätt eftersom man inte gick tillräckligt bra i ligan.

Zlatan missade tre matcher på grund av avstängning och ytterligare sju på grund av en allvarlig skada.

Manchester United skulle inte tävla om titeln. Som jag förstått via media och från supportrar var det huvudsakliga målet att nå Champions League. Även om ligaplaceringen inte blev vad man önskade uppnådde man målet. Att hålla Zlatan som "ansvarig" för en ganska dåligt genomförd säsong är otroligt märkligt och väldigt okunnigt.

Diego Costa: Ett mål på tio matcher (målet kom i en förlustmatch, så du räknar väl inte det målet)
Harry Kane: Tre mål på nio matcher
Alexis Sanchez: Ett mål på tio matcher
Sergio Agüero: Tre mål på åtta matcher
Romelu Lukaku: Tre mål på nio matcher
Philippe Coutinho: Två mål på nio matcher
Sadio Mané: Fyra mål på nio matcher

Procentuellt står sig Zlatans mål 2/6 (33%) rätt bra som du kanske ser.

Tycker det är symboliskt att Zlatan vinner EL.. men aldrig varit i närheten av att vinna CL. Det säger ganska mycket om Zlatan och hans potential.

Han begränsar potentialen i sina lag.. både på uppsidan och nedsidan.

Zlatans närvaro höjer lägstanivån i sina lag.. men begränsar också uppsidan.

Ett bra exempel är när PSG slog Barca med 4-0 i CL. Detta hade aldrig hänt om Zlatan varit på plan för PSG.
Däremot hade inte PSG förlorat med 6-1 med Zlatan i laget. Som sagt så begränsas uppsidan med Zlatan i laget.. men också lägstanivån.
Citera
2017-07-09, 22:54
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Eh, okej? Har jag ens överhuvudtaget förnekat att jag har Zlatan? Det är bara fritt fram för vem som helst att kika mina tidigare einlägg..
Förnekat att du har Zlatan?
Citat:
Även befogad när Zlatan samtidigt varit anledningen till att United åkt på en rad poängtapp som gjort att de missade topp 4 placering under föregående säsongen. Ganska låga krav från din sida för någon som var Premier Leagues bäst betalde spelare om det är "okej" att vara dålig spelmässigt.
Så kan man se det, man kan även se det som att han är anledningen till att dom inte hamna nånstans i mitten. När man gjort överlägset flest mål samtidigt som man missa en betydande del av säsongen pga skada/avstängningar är det lite skevt å påstå att det är pga Zlatan som United misslyckades nå topp 4.

Citat:
Ja, för dagens anfallare förväntas bidra mer utöver mål. Särskilt en spelare av Zlatans kaliber.
Snarare nämner jag bakomliggande anledningarna varför Zlatan var överhuvudtaget deras primära målskytt. Kontext är viktigt att lyftas fram.
Samtidigt är väl just mål lite av vad hela sporten går ut på? Eller är det bättre å va tokdominant i 90 minuter och matchen slutar 0-0 än att va dålig och gå av planen med ett eller två mål?

Citat:
Mmm. för det är väldigt många som använder uttrycket "12-årig gamer" i samma stor utsträckning som termen "lol".
Okej.
Citat:
Eh, ja? Är väl egentligen en självklarhet att man faktiskt bidrar genom att skapa gynnsamma lägen, som exempelvis vid frisparkslägen. Zlatans mål i all ära, men även Emil för att ha fixat situationen.
Kan du svara på frågan Skarsgard inte gjorde: Bidrog lika mycket eller bidrog?
Citat:
Att Zlatan och Emil var de allra främsta anledningarna till att fixa EM-biljetten 2016 har nog ingen förnekat, iallafall för dem som faktiskt såg play-off matcherna.
Emil är en klar tvåa. Men iofs hade han sina "indirekta assister" eller vad det nu var det dillades om tidigare.

Citat:
Menar du spelaren som var turneringens bästa spelare och Argentina enda offensiva kraft?

Irrelevant att överhuvudtaget nämna honom dock, han har ingenting med play-off matcherna att göra
Turneringens bäste spelare? Pratar vi om Robben eller James Rodriguez här? Det blev ganska mycket parodi med hans utnämningar som matchens lirare i tid och otid.

OT men vad är den offensiva kraften som bidrog med 0 mål i utslagningsfasen och mäktade med mål mot Iran & Bosnien värt? Argentina kan till största del tacka ett bra försvarsspel för att dom tog sig till finalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in