Citat:
Ursprungligen postat av
DurexPlayHeat
ingen som har hört el sett nåt om senaste rykten ang ny klubb?
tror hans video-release (där han lattjar m en boll) var ett försök att locka köpare (även om han är free transfer nu).
var ändå lite förvånad att han inte fick nån form av deal hos man United. han o jose m. är väl riktigt tajta? har tränaren inte nåt att säga till om när det gäller kontrakt osv i en sån här situation?
Det har ju rapporterats ganska friskt om ett muntligt avtal mellan Manchester United och Zlatan. Hans rehab är ju, till stor del, förlagd i Manchester.
Det har ju ryktats om att han kan få ett nytt kontrakt när han är i speldugligt skick igen (baserat på när det är, hans vilja, fysiska form och givetvis kontraktssituation).
Citat:
Ursprungligen postat av
Tradern69
Zlatan köptes in för att avgöra mot de bästa lagen. Zlatan gjorde ett tröstmål mot Man City.. räddade en poäng mot Liverpool. Sedan missade han en massa matcher pga avstängningar och skador. Det är inget bra facit om man förväntas tävla om titeln.
Att komma 6:a är ett fiasko.. Van Gaal sparkades för han missade CL.. nu räddas Man United av att de vann EL.. utan Zlatan i semi och final..
Återigen vrider du så mycket på sanningen att du inte riktigt verkar veta vad du själv pratar om längre. Du frågade anteri17 om han kunde visa hur många mål Zlatan gjorde mot topplagen (Chelsea, City, Liverpool, Arsenal och Spurs). Jag gav dig siffrorna, och jämförde med skytteligavinnaren Harry Kane (längre ner kommer andra spelare om du vill jämföra).
Problemet med en stor del av kritiken är, i min mening, att många får för sig att enskilda spelare ska göra all skillnad. Man dömer Zlatan på grund av hur det gick för laget (för bevisligen finns inte mycket att ta på individuell nivå). Givetvis tror jag att United hade hoppats att de kom högre upp, men jag tror nog att man är nöjda med säsongen. Man nådde Champions League, dock på ett okonventionellt sätt eftersom man inte gick tillräckligt bra i ligan.
Zlatan missade tre matcher på grund av avstängning och ytterligare sju på grund av en allvarlig skada.
Manchester United skulle inte tävla om titeln. Som jag förstått via media och från supportrar var det huvudsakliga målet att nå Champions League. Även om ligaplaceringen inte blev vad man önskade uppnådde man målet. Att hålla Zlatan som "ansvarig" för en ganska dåligt genomförd säsong är otroligt märkligt och väldigt okunnigt.
Diego Costa: Ett mål på tio matcher (målet kom i en förlustmatch, så du räknar väl inte det målet)
Harry Kane: Tre mål på nio matcher
Alexis Sanchez: Ett mål på tio matcher
Sergio Agüero: Tre mål på åtta matcher
Romelu Lukaku: Tre mål på nio matcher
Philippe Coutinho: Två mål på nio matcher
Sadio Mané: Fyra mål på nio matcher
Procentuellt står sig Zlatans mål 2/6 (33%) rätt bra som du kanske ser.