2010-08-10, 00:02
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamie_L
Jag begär en omedelbar ursäkt från följande flashbackmedlemmar: 010f, Pumpking och xeilon

Bakgrund

Gjorde följande inlägg i zlatantråden (Nyaste):https://www.flashback.org/sp17781765

Det resultera i följande inlägg:

https://www.flashback.org/sp17781837

https://www.flashback.org/sp17782016

https://www.flashback.org/sp17782305

Men nu i efterhand kan vi alltså konstatera att jag fick rätt, eller vad säger ni?
Vad i detta påstående fick du rätt i?

Citat:
Är det någon som tror att Zlatan platsar i Barcelona, jag menar mästar klubben är faktiskt full med stjärnspelare av absoluta världsklass. Det kan mycket väl bli väldigt mycket bänknötning för honom???
Svara gärna på frågan i hur många matcher han blev petad enbart för att han inte platsa.
Citera
2010-08-10, 00:06
Medlem
ipodnanos avatar
Nog för att medias gullande med Zlatan för tillfället är något överdrivet, men visst är det skönt att se honom springa runt och skratta och ha roligt på landslagsträningen? Känns som att det är väldigt mycket tack vare herr Hamrén.
Citera
2010-08-10, 01:19
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ipodnano
Nog för att medias gullande med Zlatan för tillfället är något överdrivet, men visst är det skönt att se honom springa runt och skratta och ha roligt på landslagsträningen? Känns som att det är väldigt mycket tack vare herr Hamrén.

Ja, Hamrén visade vilken ynkrygg han är när han belönade Zlatan med kaptensbindeln efter att han saknat "motivation" för landslaget under ett halvår.
Citera
2010-08-10, 01:55
Medlem
NirvanAs avatar
Varför fick inte Mellberg behålla den?
Citera
2010-08-10, 01:58
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Varför fick inte Mellberg behålla den?
Han gav bort den. Han gjorde samma sak i Aston Villa samtidigt om jag inte missminner mig.

Edit: eller du kanske menade efter matchen mot Italien? Det var väl bara en tillfällig lösning.
Citera
2010-08-10, 12:22
Medlem
ipodnanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Ja, Hamrén visade vilken ynkrygg han är när han belönade Zlatan med kaptensbindeln efter att han saknat "motivation" för landslaget under ett halvår.
Är det vad som krävs för att Zlatan ska spela så är det givetvis helt rätt gjort av honom. Dessutom är Zlatan, i egenskap av vår ende världsstjärna, i mina ögon given som kapten.
Citera
2010-08-10, 13:07
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ipodnano
Är det vad som krävs för att Zlatan ska spela så är det givetvis helt rätt gjort av honom. Dessutom är Zlatan, i egenskap av vår ende världsstjärna, i mina ögon given som kapten.

Du låter nästan lika naiv som Erik Hamrén. Så resonerade Quieroz med Cristiano Ronaldo också och det gick...sådär.

Folk får något uppstoppat så fort en "stjärna" kommer på tal och tror då instinktivt att han är en lagkapten, samhällsbyggare, landsfader och profet.
Citera
2010-08-10, 13:09
Medlem
neguins avatar
Citat:
Du låter nästan lika naiv som Erik Hamrén. Så resonerade Quieroz med Cristiano Ronaldo också och det gick...sådär.

Folk får något uppstoppat så fort en "stjärna" kommer på tal och tror då instinktivt att han är en lagkapten, samhällsbyggare, landsfader och profet.

Vem tycker du i så fall passar bättre som kapten?
Citera
2010-08-10, 13:35
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neguin

Tycker framförallt att det är tråkigt att Mellberg lämnade över bindeln, där hade vi en naturlig kapten. Annars tror jag en del på Majstorovic, tycker han utstrålar "kaptenskap". Wernbloom på sikt.
Citera
2010-08-10, 13:48
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neguin
Ja i stort sett vem som helst i landslaget. En kapten är tränarens förlängda arm på planen. En spelare som håller ihop laget, ser till att alla jobbar hårt för lagets bästa och rent allmänt inspirerar folk. Låter det som Zlatan? Det är väl ungefär så långt ifrån man kan komma..

Men jag håller med NS i stort sett. Mellberg var bra, naturlig ledare. Majstorovic skulle också vara bra tror jag. Wernbloom har väldigt mycket av delar av det som behövs men saknar andra.. Anders Svensson är väl motsatsen till Wernbloom ungefär. Han har det som Wernbloom saknar men är inte riktigt den naturliga ledaren..
Citera
2010-08-10, 14:38
Medlem
Citat:

Nu var väl Portugal sämre än Sverige i de matcher som de möttes, så tro fan att de skulle gå dåligt i VM. Har nog mindre att göra med att CR var kapten.
Citera
2010-08-10, 15:09
Bannlyst
Någon mer som såg presskonferensen för nån sekund sen? Zlatte verkar vara en talang inom språk, väldigt bra engelska som han presenterade där.

Sen ska vi inte räkna bort italienska och lite spanska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in