2017-04-22, 19:39
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Usa har ca 300 miljoner invånare, Sverige har 10 miljoner, sannolikheten är rätt så stor att dom har idrottsmän som är bättre eller lika bra som dom svenska bästa... På en foppa går det 30 amerikanska foppa.

Zlatans 13 liga titlar säger föga om hans individuell skicklighet. Fakta är att även fast han spelat i Europas toppklubbar är hans bästa en semi CL. Han är sämst när det gäller. Bäst mot blåbärslag.
I em senaste var han en av Sveriges sämsta spelare, och i sista matchen den sämsta av dom alla, Zlatan han som skulle bära laget... vilket skämt.

Det är inte jag som startade jämförelsen utan en annan flashbackare som hävdade Zlatan var sveriges bästa idrottsman.
Säg då istället att Zlatan är sveriges bästa fotbolls spelare, det är närmare sanningen. Även fast han inte är den bästa i Landslaget, sedan finns det spelare som konkurrerar på klubbnivå, tex Gunnar Nordahl.
Det finns flertalet spelare i närtid som varit bättre i landslaget.
Jaha så nu går det bra å ta upp antalet människor och därav antalet utövare för att bevisa sin poäng? Det gjorde det inte när jag drog upp hockey vs fotbollsspelare.

Fetmarkerade: Då dina kunskaper i det svenska språket brister (även din logik på ett flertal punkter) vill jag bara skriva att ALLA ord sitter ihop, jättemycket, jättelite, skitbra, skitdåligt osv osv. Fotbolls spelare, Usa och Stor matcher. Kom igen nu.
Citera
2017-04-22, 19:57
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Jaha så nu går det bra å ta upp antalet människor och därav antalet utövare för att bevisa sin poäng? Det gjorde det inte när jag drog upp hockey vs fotbollsspelare.

Fetmarkerade: Då dina kunskaper i det svenska språket brister (även din logik på ett flertal punkter) vill jag bara skriva att ALLA ord sitter ihop, jättemycket, jättelite, skitbra, skitdåligt osv osv. Fotbolls spelare, Usa och Stor matcher. Kom igen nu.

Du påstod att Kim Källström med träbenet, medelmåtta, skulle vara bättre än Forsberg som utsetts till den bästa Ishockey spelare i världen under en säsong.
Knappast rättvis jämförelse.
Mitt påstående är _om du läser mina inlägg_ att Forsberg var bättre i hockey än Zlatan är i fotboll.

Två olika sporter, där det krävs olika egenskaper.
Det är en omöjlighet att jämföra sporter med varandra, det enda rättvisa är att jämföra hur framstående de är inom deras sporter.

Tack, jobbar du som SFI lärare för zigenare och annat pack?
Senast redigerad av dannee 2017-04-22 kl. 20:07.
Citera
2017-04-22, 20:50
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Det är inte jag som startade jämförelsen utan en annan flashbackare som hävdade Zlatan var sveriges bästa idrottsman.

Citat:
Det är en omöjlighet att jämföra sporter med varandra, det enda rättvisa är att jämföra hur framstående de är inom deras sporter.

Du har missuppfattat & snurrat till det. Det var du som tog upp benämningen "bästa idrottsman". De andra skrev "största" eller "största namnet" eller liknande. Jag ska visa inläggen om en minut.
Citera
2017-04-22, 20:58
Medlem
Stivalis avatar
Här är inläggen jag tror Dannee har hängt upp sig på. De skrev alltså inte "bästa" idrottsman. Bäst är såklart någon som varit totaldominant & överlägsen, troligen då i en mindre, individuell sport. I fotboll är det svårt att vara riktigt överlägsen.

Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Det finns ingen annan svensk idrottspersonlighet som är i närheten lika intressant eller har samma status.

Citat:
Ursprungligen postat av letusjapp
dannee du är inte frisk. Zlatan är sveriges största idrottsman genom tiderna. Acceptera bara.
Fotboll är världens största sport och Zlatan var/är bland de bästa spelare i världen.
Citera
2017-04-22, 21:34
Medlem
Slutet för den överreklamerade?
Är båda korsbanden av är det definitivt finito för dem mest överhypade fotbollsspelaren genom alla tider.
Välförtjänt i så fall.Zlatan fuskade bort tio år för landslaget.Han var,är och förblir ett kräk.

Vilket lag skall Helle Klein hålla på sen?
Dalkurd kanske,
Citera
2017-04-22, 21:46
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Att spela för United igen vore en utmaning. Att komma tillbaka och sen skriva på för ett MLS-lag skulle han kunna göra oavsett. Det finns ingenting han kan bevisa i MLS.
Det här är väldigt spot on. MLS har jag alltid sett som en absolut slutstation för Zlatan, det är bara för att få fortsätta vara den största stjärnan det skulle vara ett alternativ. Nu ändras ju mycket, men den största utmaningen nu är att återvända till spel i en europeisk storklubb och prestera på topp (nåja, "topp") igen.

Kan fortfarande inte riktigt ta in vad som har hänt, känns för jävla tråkigt.
Citera
2017-04-22, 22:10
Medlem
selusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Slutet för den överreklamerade?
Är båda korsbanden av är det definitivt finito för dem mest överhypade fotbollsspelaren genom alla tider.
Välförtjänt i så fall.Zlatan fuskade bort tio år för landslaget.Han var,är och förblir ett kräk.

Vilket lag skall Helle Klein hålla på sen?
Dalkurd kanske,

Spyr när jag läser sånt här. Hur kan en spelare som blivit hyllad av medspelare/motståndare/tränare/fans osv vara överhypad? Att det Zlatan gjort och gör kan svida så hårt i vissa personers ögon är och förblir en gåta.

Självklart är detta vad du tycker och din egen åsikt som jag inte skall lägga mig i. Men ändå, människor slutar aldrig att förvåna mig.
Citera
2017-04-22, 22:12
Medlem
selusts avatar
Det ultimata ödet vore om Man U vinner EL och således kniper en plats i nästa års CL. Zlatan gör comeback någon gång under andra halvan av säsongen, lagom till slutspelet, bär United till en final och får lyfta den där jävla pokalen.

Drömma går ju.
Citera
2017-04-22, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av selust
Det ultimata ödet vore om Man U vinner EL och således kniper en plats i nästa års CL. Zlatan gör comeback någon gång under andra halvan av säsongen, lagom till slutspelet, bär United till en final och får lyfta den där jävla pokalen.

Drömma går ju.

Med spelet MU visat upp i år kommer man knappast vidare från gruppen i CL
Finns inte på kartan att man kan mäta sig med de bästa
Citera
2017-04-22, 23:16
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selust

Drömma går ju.
Om det bara var det..Problemet är att dom har ännu en bra bit kvar innan dom kan slåss med dom bästa klubbarna igen.
Citera
2017-04-22, 23:21
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Du påstod att Kim Källström med träbenet, medelmåtta, skulle vara bättre än Forsberg som utsetts till den bästa Ishockey spelare i världen under en säsong.
Knappast rättvis jämförelse.
Mitt påstående är _om du läser mina inlägg_ att Forsberg var bättre i hockey än Zlatan är i fotboll
När har jag ens nämnt Kim Källström?

Huruvida Forsberg var bättre än Zlatan är ganska ointressant, om jag är bättre i stövelkastning än vad Forsberg är i hockey skulle det va idioti å påstå att jag är en bättre idrottsman än Forsberg, lite samma sak är det faktiskt här.
Citat:
Läs ovan.
Citat:
Tack, jobbar du som SFI lärare för zigenare och annat pack?
Inte ens i närheten, men det är väl alltid välkommet att lära sig lite basala kunskaper i svenska?
Citat:
Ursprungligen postat av ballhasse
Med spelet MU visat upp i år kommer man knappast vidare från gruppen i CL
Finns inte på kartan att man kan mäta sig med de bästa
Plus att det vore ren och skär välgörenhet från Man Uniteds sida om man förlängde kontraktet med en blivande 36-åring som nyss åkte på en allvarlig knäskada. Dessvärre bör man nog utgå från att Zlatans karriär på Europeisk toppnivå nått sitt slut
Citera
2017-04-22, 23:35
Medlem
Helvete också. Drygt om karriären avslutas på detta vis. Jaha, jag får väl hålla tummarna för att ManU vinner europa league (vill egentligen inte att de vinner) så Zlatan avslutar med en fin titel.

//Siegestor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in