Citat:
Problemet är ju att han har aldrig varit i närheten av att vinna CL. En enda semifinal är hans bäst facit under alla dessa år som hört till några av världens bästa/största klubbar där han varit tongivande i alla och den som spelet byggts kring utom möjligen Barcelona..som han gick till semi med.Kanske bör lägga till att "måttstocken" är utifrån att just Zlatan är en världsklasspelare som varit det under många år, en spelare som t.o.m. varit uppe i diskussionen om han skulle tilldelas Ballon d' Or, som världens bäste fotbollsspelare..
Det är liksom ingen "dussinlirare" vi pratar om.. Zlatan har ett varumärke (som blivit viktigare och viktigare den senaste tiden) att bry sig om där det är otroligt viktigt att han hela tiden uppfattas som en vinnare, vilket bidragit till en del "dryga" uttalanden på slutet, kan jag tycka..
Tyckte han hade mer charm och glimten i ögat för några år sedan, men folk tycker olika..
Zlatan är en vinnare ända ut i fingerspetsarna och jag är helt säker på att han resonerar likadant som jag när det gäller landslaget..
Han har haft en bra landslagskarriär som han kan vara stolt över, men att den där fullträffen saknas, att gå riktigt långt i en turnering med landslaget..
Det är väl lika med klubbkarriären, enormt stolt ska han vara över den, men att han aldrig vunnit det största, den där "j***a champions" kommer att störa honom lite..
Det är ju inget som är dåligt, de jag jämför med är ju ändå de allra bästa spelarna på den högsta nivån, historiskt sett i Sverige och världens just nu två bästa fotbollsspelare..
Det är liksom ingen "dussinlirare" vi pratar om.. Zlatan har ett varumärke (som blivit viktigare och viktigare den senaste tiden) att bry sig om där det är otroligt viktigt att han hela tiden uppfattas som en vinnare, vilket bidragit till en del "dryga" uttalanden på slutet, kan jag tycka..
Tyckte han hade mer charm och glimten i ögat för några år sedan, men folk tycker olika..
Zlatan är en vinnare ända ut i fingerspetsarna och jag är helt säker på att han resonerar likadant som jag när det gäller landslaget..
Han har haft en bra landslagskarriär som han kan vara stolt över, men att den där fullträffen saknas, att gå riktigt långt i en turnering med landslaget..
Det är väl lika med klubbkarriären, enormt stolt ska han vara över den, men att han aldrig vunnit det största, den där "j***a champions" kommer att störa honom lite..
Det är ju inget som är dåligt, de jag jämför med är ju ändå de allra bästa spelarna på den högsta nivån, historiskt sett i Sverige och världens just nu två bästa fotbollsspelare..
Men vi i Sverige ska absolut vara stolta för han gjort för landslaget och alla ligatitlar och skytteligavinster. Dock är jag tveksam till om han kommer bli så speciell ihågkommen internationellt efter några år när han lagt av just på grund av att saknats i dom stora internationella matcherna. Det är väl bara i Frankrike och Italien som har en status. Han är stor men inte riktigt så stor som svensk media vill tuta i oss. Han är en i mängen stora spelare under dom allra bästa. Framförallt då Messi och Ronaldo som han hade oturen vara samtid som.
Senast redigerad av Steff83 2016-12-02 kl. 08:50.
Senast redigerad av Steff83 2016-12-02 kl. 08:50.