Målen mot motstånden som zlatanmania länkade räcker för att inse att Zlatan gjort sitt och långt mer därtill.
Återigen, lista vilka som gjort fler EM-mål än Ibra. Det är en handfull.
Har han gjort sitt och mer därtill för att du tycker just så? Är du Gud?
En sueprstjärtna ska göra det där extra, ta laget/landet till det där lilla omöjliga. Vilket Z aldrig har gjort. T ex ett VM-brons. Samma sak i CL. Där Z alltid har åkt ut tidigt förutom i semin med Barca.
Z är helt enkelt inte bäst när det gäller som mest.
Hur är det på något sätt relevant? Vi snackar om en enskild spelares insats och du drar då upp kollektivet.
Är frågan ens seriös eller bara retorisk? I alla fall: Bulgarien, Grekland & Frankrike.
Det är väl viktigt om målen ledde till att laget tog sig vidare i turneringen. Förväntar du dig ingenting från en superstjärna som Z? När han ständigt placeras i samma fack som Ronaldo och Messi.
Det är väl viktigt om målen ledde till att laget tog sig vidare till i turneringen.
Ska man bedöma en enskild spelares insats är det inte ett dugg viktigt. Då ska man endast kolla vad denne har presterat och totalt skita i resten.
Citat:
Förväntar du dig ingenting från en superstjärna som Z? När man ständigt placeras i samma fack som Ronaldo och Messi.
Jo och han har levererat, han är tidernas bäste målskytt i landslaget och jag tror han t.o.m har bättre målsnitt i landslaget än vad Ronaldo & Messi har.
Har han gjort sitt och mer därtill för att du tycker just så? Är du Gud?
En sueprstjärtna ska göra det där extra, ta laget/landet till det där lilla omöjliga. Vilket Z aldrig har gjort. T ex ett VM-brons. Samma sak i CL. Där Z alltid har åkt ut tidigt förutom i semin med Barca.
Z är helt enkelt inte bäst när det gäller som mest.
Om du är vettig är jag allsmäktig. Sänk dig själv, eller erkänn min storhet.
Zlatan har gjort det lilla extra med alla sin mästerskapsmål. Han har gjort det lilla extra genom att ens ta Sverige till vissa mästerskap, varav några avancemang i princip skapat på egen hand.
CL är en annan historia. Han har inte varit världsklass i slutspelet av CL, men efter Inter-tiden har hans facit där förbättrats. Av det kan man dock inte göra en allmängiltlig slutsats av Zlatans prestationer i viktiga matcher. Tittar man på toppmatcher i ligaspel, i inhemskt cupspel, i procent som är matchvinnande mål, i att kunna ta avgörande straffar, i att ofta dominera i derbyn, i att leverera viktiga landslagsmål - så är han bra nog även i viktiga matcher.
End of. Du besitter en för dålig fotbollskunskap samt bedriver en för oärlig argumentation för att det ska vara lönt att fortsätta diskussionen.
[quote=anteri17|58251553]Om du är vettig är jag allsmäktig. Sänk dig själv, eller erkänn min storhet.
Zlatan har gjort det lilla extra med alla sin mästerskapsmål. Han har gjort det lilla extra genom att ens ta Sverige till vissa mästerskap, varav några avancemang i princip skapat på egen hand.
CL är en annan historia. Han har inte varit världsklass i slutspelet av CL, men efter Inter-tiden har hans facit där förbättrats. Av det kan man dock inte göra en allmängiltlig slutsats av Zlatans prestationer i viktiga matcher. Tittar man på toppmatcher i ligaspel, i inhemskt cupspel, i procent som är matchvinnande mål, i att kunna ta avgörande straffar, i att ofta dominera i derbyn, i att leverera viktiga landslagsmål - så är han bra nog även i viktiga matcher.
End of. Du besitter en för dålig fotbollskunskap samt bedriver en för oärlig argumentation för att det ska vara lönt att fortsätta diskussionen.[/QUOTE
Det sista du skriver är bara löjligt. Enbart för att jag inte håller med dig. Det är en intressant diskussion. Men du kissar på dig för att jag helt enkelt inte håller med dig.
Nationellt är Z i en klass för sig. Men med hela paketet som han kommer med, attityden, den mediala bevakningen, hypen, uppskrivningen om honom som fotbollsspelare (inte minst från honom själv) så ska man som fotbollsfan kunna kräva mer av en spelare i CL, där han har deltagit nästan alla sina proffsår. Han har till och med bromsat upp sina lag i CL-slutspelet med betongspel och dålig attityd.
Kval till mästerskap och mästerskap i sig är två helt olika världar. Z har gjort det man kan förvänta sig av en professionell fotbollsspelare i både kval och mästerskapen, men han har aldrig gjort det man kan förvänta sig av en superstjärna och en så uppskriven spelare som han ändå är.
Senast redigerad av GenesisP 2016-08-21 kl. 23:01.
Ska man bedöma en enskild spelares insats är det inte ett dugg viktigt. Då ska man endast kolla vad denne har presterat och totalt skita i resten.
Jo och han har levererat, han är tidernas bäste målskytt i landslaget och jag tror han t.o.m har bättre målsnitt i landslaget än vad Ronaldo & Messi har.
Ja, och då har Z inte presterat särskilt bra, eftersom han oftast inte ens har tagit sig vidare från gruppen.
Messi spelar dock matcher mot betydligt bättre lag än vad Z har gjort, särskilt i kvalmatcher, där San Marino och Malta ingår i Europa. Men skit i det. Ganska irrelevant.
Ja, och då har Z inte presterat särskilt bra, eftersom han oftast inte ens har tagit sig vidare från gruppen.
Hans facit talar för sig självt, du talar som att han inte tagit sig vidare som om fotboll vore en individuell sport. Presterat särskilt bra? Som sagt talar hans facit för sig självt och det klingar bara dåligt när du hävdar annorlunda.
Citat:
Messi spelar dock matcher mot betydligt bättre lag än vad Z har gjort, särskilt i kvalmatcher, där San Marino och Malta ingår i Europa. Men skit i det. Ganska irrelevant.
Messi spelar dock matcher i ett betydligt bättre lag än vad Z har gjort.