Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-18, 20:00
  #7597
Medlem
56ks avatar
När man tänker efter inser man hur sjukt det är att en 35 årig anfallare lyckas hålla jämt tempo i skytteligan i en av världens bästa ligor.
I hans ålder så väljer spelare antingen att sluta eller tvingas gå till en sämre liga/sämre lag för att de inte håller samma nivå längre.
Citera
2017-01-18, 20:21
  #7598
Medlem
Zlatan är unik i fotbollsvärlden.

Det är fakta, vare sig man hatar eller älskar honom. Det kommer aldrig att komma en spelare som liknar Zlatan igen, det mina vänner kan jag garantera.
Citera
2017-01-18, 21:31
  #7599
Medlem
freeriderXIIs avatar
Här en som kommenterar Zlatans topp 10 bästa mål. på YouTube (ja han missar några givna)
__________________
Senast redigerad av freeriderXII 2017-01-18 kl. 21:37.
Citera
2017-01-24, 18:35
  #7600
Avstängd
ilpobres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 56k
När man tänker efter inser man hur sjukt det är att en 35 årig anfallare lyckas hålla jämt tempo i skytteligan i en av världens bästa ligor.
I hans ålder så väljer spelare antingen att sluta eller tvingas gå till en sämre liga/sämre lag för att de inte håller samma nivå längre.
När man tänker efter så inser man att Zlatan är extremt professionell. Sköter sin träning och rör inte alkohol överhuvudtaget under säsongerna. Flertalet fotbollsspelare har inte heller det extremt tuffa psyke Zlatan bär på. Detta kombinerat med hans vinnarskalle gör att han trots sin ålder lyckas bra. Hade han varit verksam inom militären hade han varit Sveriges motsvarighet till Rambo.
Citera
2017-02-05, 20:10
  #7601
Medlem
BarryHeros avatar
Zlatan ar nu den aldsta spelare i Premier League att gora 15 mal under en sasong. Borde kunna bli minst 20 mal i ligan den har sasongen for ZI.
Citera
2017-02-06, 09:47
  #7602
Medlem
arazals avatar
Kungen av Manchester
Citera
2017-02-06, 11:22
  #7603
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Zlatan ar nu den aldsta spelare i Premier League att gora 15 mal under en sasong. Borde kunna bli minst 20 mal i ligan den har sasongen for ZI.
Ja, med 14 omgångar kvar borde det kunna gå. Hänger förstås på om han klarar sig skadefri och lite hur långt man går i cup- och Europaspel. Men PL och jakten på CL-platser prioriteras väl ändå högst, och då startar Zlatan.
Citera
2017-02-07, 15:01
  #7604
Medlem
Provocative2.0s avatar
Ja, nu är Zlatan en person jag inte har åsikter om. Som spelare är han med svenska mått mätt ett unikum.
Att han fick spela för länge i ett landslag som inte klarade den spelidé som krävs för att han ska fungera är inte hans utan Hamréns fel.
Just därför har jag inte ens tittat i denna tråd innan. Jag har inte haft någon åsikt om honom.

Men en sak jag inte förstår är det hat som finns mot honom. Att rasister inte tål att sveriges störste någonsinn är invandrare förstår jag. Men inte ens Henke L fick något större hat mot sig.

Först i år har jag en åsikt om honom. Han gick till ett Manchester U som jag hade en hatkärlek till. Han blev en del av ManUs förändring till köpelag o sedan till "fel" lag. Så nu ska jag hata honom i minst en säsong även om jag kollar på deras matcher i smyg

Så, nu har jag presenterat mig i tråden.
Jag vill titta på en effekt av Zlatan o hoppas inte ni redan haft den diskussionen. För jag orkar faktiskt inte lusläsa över 600 sidor.
Tror killen heter, Alexander Isak. Den unga killen som gick från AIK till Dortmund.
Detta ser jag som ett resultat av Zlatan.
Nu är inte den här killen ensam. Jag vill ha en stor del av laget som vann U21-EM som ett resultat av Zlatans framgångar.
Isak är 17 år gammal. Men jag läste en artikel för ett tag sedan om just unga talanger o det visar sig att vi har en uppsjö av dem som är ett par år yngre. Vi kan ha en riktigt ljus framtid med dessa talanger om några år.

Detta kan vi tacka just Zlatan för då vi har ett fenomen i lilla sverige.
Vi behöver en världsstjärna som dominerar under lång tid för att rekrytera ungdommar.
Borg skapade det svenska tennisundret o Stenmarks framgångar skapade världens bästa alpina landslag.
Kan rabbla fler exempel men väljer de två som påverkat mest.
Men när vi summerar Zlatan så tror jag att han blir den störste reklampelaren för ungdomsrekrytering.

Tack Zlatan. O nu ska jag fortsätta hata
Citera
2017-02-07, 15:23
  #7605
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Men en sak jag inte förstår är det hat som finns mot honom. Att rasister inte tål att sveriges störste någonsinn är invandrare förstår jag.

Nej, han är född i Sverige. Det finns ju de som hävdar att Malmö inte är svenskt i.o.f.
Citera
2017-02-07, 16:27
  #7606
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Nej, han är född i Sverige. Det finns ju de som hävdar att Malmö inte är svenskt i.o.f.
Precis, okunniga som babblar att han är invandrare men saken är att många tror att han invandrade till Sverige.
Jag ogillar Zlatan då han är urtypen för invandrare i hur han beter sig och jag ogillar den stereotypiska invandraren.
Ogillar även honom som fotbollsspelare även om han såklart är den bästa svensken någonsin och är ett unikum.

Att så många runkar innan de somnar till honom är jag oförstående till, och framförallt när det är personer som inte är invandrare eller längst ner i näringskedjan som gör det.
Citera
2017-02-07, 16:52
  #7607
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Ja, nu är Zlatan en person jag inte har åsikter om. Som spelare är han med svenska mått mätt ett unikum.
Att han fick spela för länge i ett landslag som inte klarade den spelidé som krävs för att han ska fungera är inte hans utan Hamréns fel.
Just därför har jag inte ens tittat i denna tråd innan. Jag har inte haft någon åsikt om honom.

Men en sak jag inte förstår är det hat som finns mot honom. Att rasister inte tål att sveriges störste någonsinn är invandrare förstår jag. Men inte ens Henke L fick något större hat mot sig.

Först i år har jag en åsikt om honom. Han gick till ett Manchester U som jag hade en hatkärlek till. Han blev en del av ManUs förändring till köpelag o sedan till "fel" lag. Så nu ska jag hata honom i minst en säsong även om jag kollar på deras matcher i smyg

Så, nu har jag presenterat mig i tråden.
Jag vill titta på en effekt av Zlatan o hoppas inte ni redan haft den diskussionen. För jag orkar faktiskt inte lusläsa över 600 sidor.
Tror killen heter, Alexander Isak. Den unga killen som gick från AIK till Dortmund.
Detta ser jag som ett resultat av Zlatan.
Nu är inte den här killen ensam. Jag vill ha en stor del av laget som vann U21-EM som ett resultat av Zlatans framgångar.
Isak är 17 år gammal. Men jag läste en artikel för ett tag sedan om just unga talanger o det visar sig att vi har en uppsjö av dem som är ett par år yngre. Vi kan ha en riktigt ljus framtid med dessa talanger om några år.

Detta kan vi tacka just Zlatan för då vi har ett fenomen i lilla sverige.
Vi behöver en världsstjärna som dominerar under lång tid för att rekrytera ungdommar.
Borg skapade det svenska tennisundret o Stenmarks framgångar skapade världens bästa alpina landslag.
Kan rabbla fler exempel men väljer de två som påverkat mest.
Men när vi summerar Zlatan så tror jag att han blir den störste reklampelaren för ungdomsrekrytering.

Tack Zlatan. O nu ska jag fortsätta hata

Han får mycket hat av tre anledningar som jag ser det:

1.Han är en kaxig och arrogant person. Hade han varit ödmjuk så hade han knappt haft några belackare överhuvudtaget.

2.Han är väldigt framgångsrik. Alla framgångsrika personer, oavsett om de är ödmjuka eller arroganta får alltid en drös hatare efter sig. Det är alltid så i dagens värld.

3.Svensk media höjer honom till skyarna och har gjort så ända sedan han slog igenom i Malmö, sent 90-tal. Svensk media hyllar honom för mycket, ofta när han inte riktigt förtjänar det också. Det leder till att många blir less på hypen kring honom. Detta är inte Zlatans fel utan medias fel men resultatet av detta bli ändå att folk blir trötta på att se och höra hans namn hela tiden.

Det har ingenting att göra med hans utländska påbrå, det är jag 100% säker på. Det finns så otroligt många andra svenska atleter (och i synnerhet fotbollsspelare) som är framgångsrika som har utländskt påbrå, precis som Zlatan och de får ingen skit för det. Finns ju till och med folk som är svarta. Som Musstafa Mohammed och Ymer-bröderna. De får ingen skit för det. Så jag tror inte det har någonting med saken att göra. Utan det är honom som person som är problemet i denna fråga.
Citera
2017-02-07, 17:27
  #7608
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Nej, han är född i Sverige. Det finns ju de som hävdar att Malmö inte är svenskt i.o.f.
Jojo. Men i sverigevänners ögon är jag gränsfall med mitt Flanderska blod

Men nog är han hatad av vissa enbart pga hans ursprung.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback