Citat:
Ursprungligen postat av
Stivali
. Franska ligan är riktigt bra & har alltid varit. Hans prestation i Paris är närmast otrolig, det var verkligen inget jippo.
Var och en är väl berättigad till sin uppfattning och åsikt. Om du tar på dig läsglasögonen och läser mitt inlägg igen så ser du att jag skrev att jag liknar PSG som ett jippo. Inte Zlatan.
Det har pumpats in miljarder i PSG och jag är övertygad om ett PSG "b-lag" med Cavani i spetsen flankerad av Lucas och Lavezzi (?) säkert hamnat mkt högt i franska ligan, sannolikt tvåa.
Det råder mycket delade åsikter här huruvida franska ligans kaliber är stark eller ej. Jag skulle klassa den som 5 eller 6 (kanske 7) bästa ligan i Europa och väldigt polariserad med ett (1) starkt lag.
Jag anser att det är svårt att värdera Zlatans insats i PSG beroende på detta. Det ser bra ut på pappret med mkt mål och assist och titlar, visst, men tittar man på hur spelet sett ut (PSG totaldominerat matcher) och att han slagit många straffar och frisparkar (fått mkt utrymme helt enkelt) och väger in "pengadopingen" (kan plocka in spelare som di maria) så anser iaf jag att prestationen i sig är svårbedömd om man nu ska jmf med spelare som Ronaldo, Suarez, Neymar, Lewandovsky, Higuain etc...vilket man väl bör då Z tillhör samma nivå som denna kategori av spelare, eller?
Detta är iaf min åsikt.