2015-06-12, 07:32
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalmarPoeten
Bra summerat. Hans ovilja att vara truppspelare är också anledningen att han inte vunnit minst en CL-titel, när t.ex. Henke har en.

Han är en rätt attraktiv backup till forwards i de absoluta topplagen... Rutinerad, målfarlig target som både kan slängas in för att försvara ledning eller pressa på i slutet.

Att han inte bara stannade i Barca ett par säsonger...

Det är tudelat. Å ena sidan är Zlatans attityd och ego det som gjort att han inte spelat i de allra bästa lagen, å andra sidan hade han aldrig kommit dit han är utan nämnda ego och attityd.

Han har absolut det som krävs för att platsa i världens bästa lag ännu, men inte som startspelare. En mer ödmjuk spelare hade accepterat det och tagit en mindre roll, likt Henke, för chansen att spela med de absolut bästa på karriärens höst. En mer ödmjuk spelare hade också sagt att han tjänat tillräckligt i sin karriär, nu ville han bara spela på högsta nivå och vinna titlar.

Gällande Barca... Mjo nog hade han kunnat vinna CL om han bara hållit käft och jobbat på, men det går inte ihop med Zlatans ego att vara något annat än den stora stjärnan. Att vara en spelare som inte riktigt passar in, lite av en belastning för laget, som måste kämpa för sin plats i elvan - den arbetsbeskrivningen vägrar Zlatan acceptera. Måla hellre upp en bild av att Guardiola är komplett dum i huvudet och bråka sig bort. Zlatan är ju bäst, att han inte skulle platsa är ju absurt i hans värld.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2015-06-12 kl. 07:34.
Citera
2015-06-13, 13:49
Medlem
freeriderXIIs avatar
Har ni sett följande video där Zlatan och andra landslagsspelare tävlar i att träffa ribban flest gånger?

Gissa vem som vinner?
Citera
2015-06-14, 03:15
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Större andelen av målen var straffar ("Ztraffan") och han råkade ut för ena skadan efter den andra under säsongen. Han är tyvärr på väg nedåt.

Fast nu ljuger du ju bara.
Citera
2015-06-14, 05:41
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Jag såg nästan alla av Psg's matcher från den gångna säsongen och att Z skulle varit dominant skriver jag inte under på, alldeles för många matcher var han rent ut sagt oduglig i och att briljera några matcher räcker inte. En säsong är lång och att vara bra några matcher och oduglig vissa duger inte för att det ska vara rätt att kalla Z för dominant.
Måste tyvärr hålla med, fanns matcher där nivån var så låg att man undra om inte Zlatans nedgång har kommit och de är fullt möjligt att det är på g.

Jag hoppas fortfarande att han lägger av efter VM i Ryssland, med tanke på nivån dom övriga anfallarna i landslaget visar upp känns det inte ett dugg orealistiskt men mycket handlar förstås om Zlatans motivation.
Citera
2015-06-14, 09:43
Medlem
Kafferastens avatar
Skadefri håller han ju fortfarande en riktigt hög nivå, men han är på väg ner som sagt och hoppas verkligen att han lägger av i tid. Man får ju bestående minnen av sista tiden i en spelares karriär och man vill inte se en tung, slö Zlatan som inte hänger med.

Han hade dock en grym match mot slutet av PSGs säsong där han gjorde 2 mål + 2 assist och han plötsligt såg ut som 25 år igen. Minns inte vilken men den där han la en otäckt vacker passning till Maxwell som nickade in den? Det kanske är den Zlatan vi kommer få se nu. Perioder av skador och dålig form samt matcher där han spelar som i fornstora dagar. Ojämn till tusen innan han konstant blir kass om ett par år.

Vore väldigt tråkigt om han byter PSG mot Milan. Hade ju varit sinnessjukt om han gjorde det och PSG även dom gick och vann CL direkt efter Nej han har haft sin tid i Serie A så ska han lämna dra till PL eller Bundesliga och försök vinna skytteligan där. Gå ner i lön för att prova något nytt. Inte många vinner skytteligan i tre olika toppligor, så det borde han sikta på om han nödvändigtvis ska lämna PSG.
Senast redigerad av Kafferasten 2015-06-14 kl. 09:49.
Citera
2015-06-14, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Jag såg nästan alla av Psg's matcher från den gångna säsongen och att Z skulle varit dominant skriver jag inte under på, alldeles för många matcher var han rent ut sagt oduglig i och att briljera några matcher räcker inte. En säsong är lång och att vara bra några matcher och oduglig vissa duger inte för att det ska vara rätt att kalla Z för dominant.

Att han skulle ha varit bitvis oduglig och ojämn håller jag inte med om, men det är en annan diskussion.

Hade du läst mitt inlägg så hade du sett att jag skrev att han hade en dominant säsongsavslutning. Och hur kan någon ens försöka argumentera emot det? Han gjorde ju 13 mål på 9 matcher. Även Cavani var riktigt, riktigt bra där på slutet, och det är knappast någon slump. PSG började först då spela riktig fotboll, så det är inte konstigt att lagets offensiva spelare började göra fler poäng då.
Citera
2015-06-14, 15:55
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Att han skulle ha varit bitvis oduglig och ojämn håller jag inte med om, men det är en annan diskussion.

Hade du läst mitt inlägg så hade du sett att jag skrev att han hade en dominant säsongsavslutning. Och hur kan någon ens försöka argumentera emot det? Han gjorde ju 13 mål på 9 matcher. Även Cavani var riktigt, riktigt bra där på slutet, och det är knappast någon slump. PSG började först då spela riktig fotboll, så det är inte konstigt att lagets offensiva spelare började göra fler poäng då.
Jag läste ditt inlägg men jag svarade inte enbart på det utan mer generellt att Z blivit väldigt ojämn. Tycker fortfarande inte Z var riktigt bra i säsongsavslutningen i spelet även om han producerade bra med mål, det handlade mer om att PSG spelade bättre fotboll än att Z skulle varit dominant. I t.ex. cupfinalen 30e maj, oduglig. Visst Z hade bra matcher men inte fan håller jag med om att han ska varit dominant.
Citera
2015-06-14, 23:51
Medlem
Nu med 56 mål i Landslaget så är Zlatan inne på topp 20 på listan över flest landslagsmål någonsin i landslag. Har han lite flax kan han nog vara topp 10 när allt är sagt och gjort.
Citera
2015-06-15, 12:05
Medlem
Reko45s avatar
varför har vissa så svårt att säga hans namn: Zlatan?

ett par bekanta till mig säger zlatan med ett betonande A...låter så jävla fult! hörde även detta imorse på gomorron sverige av nyhetsuppläsaren

http://www.svtplay.se/video/3016939/gomorron-sverige

lyssna hur hon uttalar zlatan vid 08.37 och ca 20 sek. usch. hur kan man fortfarande uttala fel på en av sveriges största stjärna efter 15 år i rampljuset? fattar inte
Citera
2015-06-16, 16:50
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reko45
varför har vissa så svårt att säga hans namn: Zlatan?

ett par bekanta till mig säger zlatan med ett betonande A...låter så jävla fult! hörde även detta imorse på gomorron sverige av nyhetsuppläsaren

http://www.svtplay.se/video/3016939/gomorron-sverige

lyssna hur hon uttalar zlatan vid 08.37 och ca 20 sek. usch. hur kan man fortfarande uttala fel på en av sveriges största stjärna efter 15 år i rampljuset? fattar inte
Slatan ar det svenska uttalet.
Citera
2015-06-29, 03:22
Medlem
En av världens bästa tränare genom tiderna, Arrigo Sacchi, ger sin syn om Zlatan och Messi

Citat:
Ibrahimovic is one of the greats. If football were an individual sport, I think he would even be superior to Messi. This is a great strength, but also a limitation if he cannot work in synergy with the others

http://www.football-italia.net/68374/sacchi-ibra-better-messi

Smart från italienaren att linda in budskapet att Zlatan är en dålig lagspelare
Senast redigerad av Hagoromo 2015-06-29 kl. 03:52.
Citera
2015-06-29, 17:03
Medlem
freeriderXIIs avatar
Fast Zlatan är ju bra på att slå vackra assists till sina medspelare däremot är han inte lika bra på att springa för laget. Och ibland klagar han på sina medspelare om han inte får rätt bollar. Han har vunnit ligan i nästan alla lag han spelat i.
Senast redigerad av freeriderXII 2015-06-29 kl. 17:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in