2010-03-21, 23:47
Medlem
Messi tog några för många felbeslut idag oxå. Lite fler än acceptabelt. Allting övermålas såklart av hans tre mål. Men för lagets bästa bör han naturligtvis släppa lite fler bollar. Kanske inte riktigt rätt läge för Pep att ta upp det med honom just nu
Citera
2010-03-22, 00:32
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R.R
mår du bra eller?

Han ironiserar väl över fanboys som inte tror att Zlatan kan göra någonting fel alls och att det är Zlatan som är stjärnan i Barcelona.
Citera
2010-03-22, 01:32
Medlem
fredricoss avatar
Nu kanske folk som envisats med att Zlatan kommer bli bänkad och sedan såld i sommar fått svar på tal. Zlatan är i en svacka, han får inte till spelet. Det så kallade bråket mellan Messi och Zlatan är extremt överdrivet. Så fort Zlatan inte får några passningar av Messi så är dem ovänner. Konstigt då att Messi ger straffen till Zlatan. Stort gjort av Messi!
Citera
2010-03-22, 02:59
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xdr
Hur jag tänker är att av dom matcher jag har sett med messi är att han passar mindre och mindre för varje säsong och till slut bara kommer vara en ikon som är ivägen för barca. Det är ofta han tar en idiotlösning istället för den lättare smartare och närmare mål, när det funkar är han gud och när det inte funkar skyller man på medspelarna. Syntes tydligt i höstas när han inte var i form och även förra säsongen när han inte var i form.

Messi leder även assistligan. Räcker det som motargument.
Citera
2010-03-22, 05:28
Bannlyst
Messi får nog gå till sommar`n skulle jag tro!
Citera
2010-03-22, 06:40
Medlem
Zlatans största problem som han aldrig verkar växa i från är att han tror att fotboll går ut på vem som kan dribbla snyggast. Hans spel utan boll har varit och är knappt allsvensk klass. Tycker att svensk media länge har dragit för stora växlar på hans bedrifter i Italien, som har sjunkit som en gråsten senaste 5-6 åren.

Tur för Barca och Guardiola att Messi fortsätter att stänka in bollar då deras nyförvärv inte gör det. JAg hade inte velat vara Guardiola vi säsongens slut om inte Messia hade räddad poäng gång på gång, efter ha bränt så vansinnigt mycket pengar på en spelare som bara tjurar och står offside.
Citera
2010-03-22, 08:28
Medlem
Kurt.Stubins avatar
Efter Zlatans dundermisslyckade inledning i Barcelona är nog inte hans aktier särskilt starka i jämförelse med Messis. Att spendera 80% av tiden under match med att befinna sig off-side gör nog inte att aktierna stiger för hans favör; samtidigt som Messi serverar både mål och målpassningar. Roliga är att Messi slutat passa Zlatan just för att han står off-side alternativt schabblar bort bollen för att han inte har den blicken som krävs för att spela i La Liga. Istället gör Messi målen själv eller passar annan medspelare, snacka om kyla - trots han är så ung är han så mycket mer utvecklad spelare än vad Zlatan är;tyvärr.

Efter Ajax hände något.
Citera
2010-03-22, 08:54
Medlem
fredricoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt.Stubin
Efter Zlatans dundermisslyckade inledning i Barcelona är nog inte hans aktier särskilt starka i jämförelse med Messis. Att spendera 80% av tiden under match med att befinna sig off-side gör nog inte att aktierna stiger för hans favör; samtidigt som Messi serverar både mål och målpassningar. Roliga är att Messi slutat passa Zlatan just för att han står off-side alternativt schabblar bort bollen för att han inte har den blicken som krävs för att spela i La Liga. Istället gör Messi målen själv eller passar annan medspelare, snacka om kyla - trots han är så ung är han så mycket mer utvecklad spelare än vad Zlatan är;tyvärr.

Efter Ajax hände något.
Dundermisslyckade inledning? Då har du nog inte sett hela säsongen, han slog rekord på rekord när han kom dit och avgjorde bland annat El Clasico. Nu lyckas han inte särskilt bra, han är inne i en svacka men att hans inledning som spelare i Barcelona varit misslyckad är bara skitsnack, den var otroligt bra.

På den andra punkten har du mer rätt, Messi är störst utan tvekan. Inte bara större än Zlatan, han är störst i världen.
Citera
2010-03-22, 09:10
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredricos
Dundermisslyckade inledning? Då har du nog inte sett hela säsongen, han slog rekord på rekord när han kom dit och avgjorde bland annat El Clasico.
Visst, han började starkt. Det betyder inte särskilt mycket nu. Med Zlatans lön och de summor han kostade i inköp måste han leverera kontinuerligt. Barcelonapubliken kanske kommer att ha tålamod några veckor till, men fortsätter han vara så här dålig är det snart kört för honom. Många är de fans som nu drömmer sig tillbaka till Eto'o och hans supereffektiva och kliniska avslut vid målchanser.
Citera
2010-03-22, 09:15
Medlem
davveboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredricos
Nu kanske folk som envisats med att Zlatan kommer bli bänkad och sedan såld i sommar fått svar på tal. Zlatan är i en svacka, han får inte till spelet. Det så kallade bråket mellan Messi och Zlatan är extremt överdrivet. Så fort Zlatan inte får några passningar av Messi så är dem ovänner. Konstigt då att Messi ger straffen till Zlatan. Stort gjort av Messi!

Precis som Kåmark sa kan man se det här på många olika sätt, bl.a. att Messi kan ha gett straffen till Zlatan för att verka bry sig och dels för att sätta press på Zlatan. Hade Zlatan missat den där straffen hade han blivit totalsågad över hela Europa.
Citera
2010-03-22, 09:55
Medlem
fredricoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Visst, han började starkt. Det betyder inte särskilt mycket nu. Med Zlatans lön och de summor han kostade i inköp måste han leverera kontinuerligt. Barcelonapubliken kanske kommer att ha tålamod några veckor till, men fortsätter han vara så här dålig är det snart kört för honom. Många är de fans som nu drömmer sig tillbaka till Eto'o och hans supereffektiva och kliniska avslut vid målchanser.
Ja han måste leverera, det säger jag inget om. Alla spelare har bra och dåliga perioder, Messi har haft sina svackor han med och han är ändå världens bästa. Men det jag hängde upp mig på var att det skrevs att Zlatans inledning varit ett misslyckande och det är ju helt fel. Men visst, Zlatan måste komma igång och leverera och det är jag ganska så säker på att han kommer göra.

Citat:
Ursprungligen postat av davveboy
Precis som Kåmark sa kan man se det här på många olika sätt, bl.a. att Messi kan ha gett straffen till Zlatan för att verka bry sig och dels för att sätta press på Zlatan. Hade Zlatan missat den där straffen hade han blivit totalsågad över hela Europa.
Jo visst man kan ju inte veta helt säkert om man inte är Messi själv. Men det känns långsökt att Messi ger den till Zlatan i hopp om att han ska missa för att få mer skit i media. Messi berättade ju själv i media att han gav straffen till Zlatan för att han skulle få bryta sin mållösa svit. Messi vet hur det är när det sitter i psyket, han har själv varit med om det och bränt friläge gång på gång. Det bästa för alla i klubben är ju om Zlatan kommer igång igen, då har de större chanser på titlar och det är jag ganska säker på att Messi vill ha. Vem hade kunnat klaga på Messi om han tagit straffen själv efter Zlatans agents påhopp i media? Ändå väljer Messi att ge straffen till Zlatan och kommer fram och gratulerar direkt när han sätter den, det är stort tycker jag. Més que un club!
Citera
2010-03-22, 10:33
Medlem
funerals avatar
Alla avundsjuka zlatanhatare trivs nu va?
Totalflopp och totalfiasko.....efter ajax har han varit värdelös osv osv. Varför skriver ni i denna tråd när ni tydligen inte verkar ha en aning om fotboll överhuvudtaget.
Att zlatan inte är bra för 5 öre nu kan jag hålla med om. Men ALLA fotbollsspelare har svackor.....även messi. Och trots att zlatan varit den sämsta värvningen i barcas historia, sämsta spelaren i spanska ligan, mest överskattade spelaren nånsin osv. så har han trots allt gjort 13 mål i la liga på 22 matcher och ligger på en sjätteplats i skytteligan. Det är siffror man inte kan förklara bort hur mycket man än vill.
När Zlatan är i toppform är han en av världens bästa spelare PUNKT!
Och nej, Barca slänger inte upp 700 millar för en överskattad spelare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in