2010-11-23, 20:28
Medlem
dumkopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavajmongot
Varför? För att du, av en genetisk slump, råkade födas i samma land som honom så ska du och jag och alla andra svenskar vara stolta över hans åstakommanden?

Jo, det är lite så patriotism fungerar.
Citera
2010-11-23, 20:53
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av han solo
Zlatan floppade inte i Spanien. Han gjorde en extremt bra höstsäsong, sedan hände något under våren. Han gjorde ett gäng dåliga matcher och blev plötsligt petad... Vem vet hur bra han gjort ifrån sig om han inte blitt bänkad?

En sak jag tycker många glömmer med Zlatan är att han nästan aldrig filmar eller överdriver i närkamper. Det tycker jag är viktigt att påpeka då väldigt många inom modern fotboll beter sig riktigt illa åt till och från.

Zlatan är inte den givet bästa anfallaren i världen, men absolut en utav de bästa. Just nu bär han hela Milans framgångar på sina axlar, laget som är ett utav de största och mest framgångsrika genom tiderna. Det tycker jag vi svenskar ska vara stolta över
"Extremt bra höstsäsong", jovisst

Han var en av de ~fem som spelade flest minuter i laget sammanlagt under säsongen, trots att han alltså blev "petad" de sista matcherna. Och du får nog förklara hur den petningen kan ha påverkat hans säsong som helhet. Det var ju i vilket fall en helt motiverad petning med tanke på hur omotiverad han var och att Bojan gjorde succé i hans ställe, dessutom har det ju kommit fram en del om vad han ska ha sagt till Pep.

Det är allt svårare för mig att se varför man ska vara stolt att vara född i samma land som honom med tanke på hur han betett sig den senaste tiden, men visst är han en av de starkaste anfallarna i världen oavsett. Jag tycker han var bättre för fyra-fem år sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Det är kul att läsa alla pinsamma kommentarer från folk som ser i snitt 2 fotbollsmatcher per år och ska uttala sig om zlatans fotbollsegenskaper. Alltid blir dom överbevisade på en hundradel och piper iväg med svansen mellan benen. Jag har en polare som är precis lika dan och han ser knappt en fotbollsmatch per säsong
Jag tycker inte det verkar vara någon större skillnad på intresse mellan de som maniskt försvarar honom och de som maniskt kritiserar honom, tycker de flesta i tråden verkar ha ett ganska svagt fotbollsintresse.
Citera
2010-11-23, 21:21
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Det är allt svårare för mig att se varför man ska vara stolt att vara född i samma land som honom med tanke på hur han betett sig den senaste tiden, men visst är han en av de starkaste anfallarna i världen oavsett. Jag tycker han var bättre för fyra-fem år sedan.

Jag tycker inte det verkar vara någon större skillnad på intresse mellan de som maniskt försvarar honom och de som maniskt kritiserar honom, tycker de flesta i tråden verkar ha ett ganska svagt fotbollsintresse.

Källa på att han betett sig illa....är det aftonbladet eller expressen du har lyssnat på eller?
Ingen skillnad???? Vad jag kunnat läsa så kommer zlatanhatarna med faktafel precis hela tiden.
"Serie A är skit"
"Han gör inga mål i landslaget"
"Har misslyckades grovt i Barca"
"Han skulle aldrig klara sig i engelska ligan"
"Han är fruktansvärt överskattad"
"Han gör bara mål mot skitlag"
"Han gör nästan bara mål på straff" osv osv osv.
Sen finns det säkerligen ett par åt andra hållet som säger att han är världens bästa spelare.
Men jag tror nog dom flesta fotbollskunniga håller med om att han är med och nosar på top 10 i alla fall oavsett om man hatar honom som person eller inte.
Citera
2010-11-23, 22:05
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Källa på att han betett sig illa....är det aftonbladet eller expressen du har lyssnat på eller?
Ingen skillnad???? Vad jag kunnat läsa så kommer zlatanhatarna med faktafel precis hela tiden.
"Serie A är skit"
"Han gör inga mål i landslaget"
"Har misslyckades grovt i Barca"
"Han skulle aldrig klara sig i engelska ligan"
"Han är fruktansvärt överskattad"
"Han gör bara mål mot skitlag"
"Han gör nästan bara mål på straff" osv osv osv.
Sen finns det säkerligen ett par åt andra hållet som säger att han är världens bästa spelare.
Men jag tror nog dom flesta fotbollskunniga håller med om att han är med och nosar på top 10 i alla fall oavsett om man hatar honom som person eller inte.
Jag tänker på sättet han betett sig på träningar med sparken och slagsmålet, men också på hur han ger sin gamle tränare öknamn, det är varken speciellt vanligt eller speciellt snyggt. Han beter sig som en bäbis som inte kan acceptera sitt misslyckande och därför skyller ifrån sig på allt och alla. Även om man inte tycker det är att bete sig illa så tycker jag att det är ett pinsamt, barnsligt beteende. Förresten ganska kul att du försöker få det till att våra kvällstidningar är negativt inställda till Zlatan, framförallt aftonbladet fjäskar ju något extremt för honom.

Jag tycker att det finns en viss sanning i några av de uttalandena, även om alla är extremt överdrivna. Jag vet inte om det är riktiga citat? Det finns många Zlatan-fans som besvarar all kritik med att "han är bättre än dig din chipsätare" och som tycker att klubben han spelar i existerar enbart för att vara honom till lags. Det var till exempel många som snackade om Barcelona som en inavlad dvärgklubb som borde bygga hela spelet kring Zlatan oavsett hur han spelade. Många av Zlatans fans fokuserar också numera nästan enbart på målstatistik.

När han är på topp är han definitivt runt top 10, men jag har inte sett honom på den nivån sen han lämnade Inter, han höll definitivt inte den klassen i Barcelona.
Citera
2010-11-23, 22:07
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Jag tycker han var bättre för fyra-fem år sedan.

Ruskigt vad fel man kan ha. För fem år sedan spelade han i Juventus. Påstår du verkligen att han hade sin karriärspeak där?

Edit: Möjligen att du menar första säsongen i Inter men nja... Tycker fortfarande inte det stämmer.
Senast redigerad av snillet_1 2010-11-23 kl. 22:11.
Citera
2010-11-23, 22:12
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ruskigt vad fel man kan ha. För fem år sedan spelade han i Juventus. Påstår du verkligen att han hade sin karriärspeak där?

När skulle hans peak ha varit då? Han hade lite energi på den tiden, var mycket rörligare, och kunde utmana 1 mot 1. Jag tyckte också att han var en starkare targetspelare på den tiden. Han avgör väl mer matcher idag, men jag föredrar spelartypen han var då.
Citera
2010-11-23, 22:13
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av han solo
Zlatan floppade inte i Spanien. Han gjorde en extremt bra höstsäsong, sedan hände något under våren. Han gjorde ett gäng dåliga matcher och blev plötsligt petad... Vem vet hur bra han gjort ifrån sig om han inte blitt bänkad?

En sak jag tycker många glömmer med Zlatan är att han nästan aldrig filmar eller överdriver i närkamper. Det tycker jag är viktigt att påpeka då väldigt många inom modern fotboll beter sig riktigt illa åt till och från.

Zlatan är inte den givet bästa anfallaren i världen, men absolut en utav de bästa. Just nu bär han hela Milans framgångar på sina axlar, laget som är ett utav de största och mest framgångsrika genom tiderna. Det tycker jag vi svenskar ska vara stolta över

Det är roligt att du tar upp något som Robert Laul skrivit om idag och lägger fram det som om du inte läst det - oavsett om du haft tankarna innan eller inte.
Citera
2010-11-23, 22:14
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrumanBurbank
Det är roligt att du tar upp något som Robert Laul skrivit om idag och lägger fram det som om du inte läst det - oavsett om du haft tankarna innan eller inte.

Oavsett så är det väl inte särskilt relevant när man bedömer hur bra han är som fotbollsspelare.
Citera
2010-11-23, 22:16
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:

Edit: Möjligen att du menar första säsongen i Inter men nja... Tycker fortfarande inte det stämmer.

Du får det att låta som Juventus var dåliga, dom vann ligan 2002, 2003, 2004, 2005 (även om de två sistnämnda inte räknas längre) samt spelade final i CL 2002/2003.

Juventus var helt klart ett av världens bästa lag när Zlatan spelade där.
Citera
2010-11-23, 22:25
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrumanBurbank
Du får det att låta som Juventus var dåliga, dom vann ligan 2002, 2003, 2004, 2005 (även om de två sistnämnda inte räknas längre) samt spelade final i CL 2002/2003.

Juventus var helt klart ett av världens bästa lag när Zlatan spelade där.

Han var bara med om 04 och 05. CL-final spelade han aldrig.

Zlatan hade inte sin peak i Juventus. Han var ju mest tung där bara. Jag anser att han hade sin peak den andra eller möjligen tredje säsongen i Inter.
Citera
2010-11-23, 22:25
Medlem
Samwises avatar
Jag ogillar Zlatan eftersom han beter sig som ett svin(inte ett charmigt svin som Van Bommel eller Ballack), han är tråkig och tror att han är någon form av gud.
Hade Klose haft hälften av den teknik och talang som Zlatan har, hade Klose varit världens bästa fotbollsspelare genom tiderna.
Jag tycker det är sånt slöseri med talang när man bara står och hänger.
Citera
2010-11-23, 22:33
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Han var bara med om 04 och 05. CL-final spelade han aldrig.

Zlatan hade inte sin peak i Juventus. Han var ju mest tung där bara. Jag anser att han hade sin peak den andra eller möjligen tredje säsongen i Inter.

Jag vet att han inte spelade där då.

Jag anser inte heller att han hade sin peak där, det gör nog ingen, men du lägger fram det som om Juventus skulle vara för dåliga för en spelare av Zlatans kaliber ska kunna haft sin peak där när han också spelat i lag som Inter, Barcelona och Milan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in