2022-02-11, 18:44
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Maldini sa i en intervju häromdagen att "Z kommer aldrig vara ett problem för oss ...". Pioli sa i en intervju senare att " Z kommer aldrig att bli en börda... "

Han kanske redan är ett problem och en börda med återkommande skador men han är en legend i klubben, de kan inte bara låta honom gå. Förlängning tror jag det blir med kraftigt sänkt lön

Krävs det inte mer för att bli en legend hos en sådan storklubb? Gubben är oerhört överskattad. Han är inte jämförbar med giganter som Lewandowski, Messi och Ronaldo. Inte heller är han jämförbar med tunga spelare som Eto'o, Suarez och Rooney. Däremot så är han jämförbar med exempelvis Cavani och Toni. Men ibland låter det som att han bör nämnas i samma andetag som elitens elit och det är löjligt.
Citera
2022-02-11, 19:00
Medlem
Om Ibra varit född i Italien hade han varit världsmästare, men fortfarande utan titel i CL.
Citera
2022-02-11, 21:44
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Krävs det inte mer för att bli en legend hos en sådan storklubb? Gubben är oerhört överskattad. Han är inte jämförbar med giganter som Lewandowski, Messi och Ronaldo. Inte heller är han jämförbar med tunga spelare som Eto'o, Suarez och Rooney. Däremot så är han jämförbar med exempelvis Cavani och Toni. Men ibland låter det som att han bör nämnas i samma andetag som elitens elit och det är löjligt.
Att ge Zlatan legendstatus i Milan är såklart löjligt. Han har ju bara 4 säsonger bakom sig i klubben. Må vara att hans statistik är mer imponerande än vad jag hade trott. 92 mål och 35 assist på 151 matcher. Faktiskt riktigt bra. Men i en klubb som Milan med en sådan historia är han inte mer än ett sandkorn på stranden.

Sen är det lika löjligt att påstå att han inte har samma status som Suarez, Rooney och Etoo. Vad är det han saknar jämfört med dessa? Och säg inte Champions League för Suarez har aldrig vunnit turneringen och har en ganska medioker statistik i densamma. Jämföra honom med Cavani och Toni liksom. Han har åstadkommit bra mycket mer och har ett större register. Tony var en simpel målskytt. Cavani likaså.
Citera
2022-02-11, 21:50
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Att ge Zlatan legendstatus i Milan är såklart löjligt. Han har ju bara 4 säsonger bakom sig i klubben. Må vara att hans statistik är mer imponerande än vad jag hade trott. 92 mål och 35 assist på 151 matcher. Faktiskt riktigt bra. Men i en klubb som Milan med en sådan historia är han inte mer än ett sandkorn på stranden.

Sen är det lika löjligt att påstå att han inte har samma status som Suarez, Rooney och Etoo. Vad är det han saknar jämfört med dessa? Och säg inte Champions League för Suarez har aldrig vunnit turneringen och har en ganska medioker statistik i densamma. Jämföra honom med Cavani och Toni liksom. Han har åstadkommit bra mycket mer och har ett större register. Tony var en simpel målskytt. Cavani likaså.
Suarez vann CL 2015 med Barcelona.
Citera
2022-02-11, 21:52
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Suarez har definitivt vunnit Champions League. Han gjorde till och med mål i finalen. Om det är något som är löjligt så är det din okunskap med andra ord.
Citera
2022-02-11, 22:25
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Suarez har definitivt vunnit Champions League. Han gjorde till och med mål i finalen. Om det är något som är löjligt så är det din okunskap med andra ord.
Ok dåligt minne hos mig då. Men det är så enkelt att Suarez vann Champions League med Barca därför är han på en annan nivå än Zlatan. Var spelare som Mandzukic, Derlei, Carlos Alberto också på en annan nivå än Zlatan då. Kan säkert räkna upp flera andra anfallare som varit med och vunnit Champions League men om inte är på samma nivå. Ett lags insats kan ju inte bedöma hur ra spelaren i fråga är.
Citera
2022-02-11, 22:33
Moderator
zanteras avatar
Tycker inte allt för mycket fokus bör läggas på om man vunnit CL eller inte, det finns många bra spelare som inte vunnit CL och det finns mediokra spelare som har vunnit det, mest pga att laget som helhet spelar mer roll än individen. Djimi Traore vann CL med Liverpool men det betyder ju inte att han är bättre än Ronaldo/Ballack/Buffon t.ex. som aldrig vunnit CL. Tror dessutom Zlatan haft det som nackdel att han hoppat runt mellan så många klubbar, hade han varit längre i någon av klubbarna så hade nog chanserna till CL ökat.

Nu är jag inte alls något megafan av Zlatan men om man ska håna en spelare för att han inte är Messi/Cristiano Ronaldo bra så får man ju håna 99% av alla spelarna. Han har ju ändå varit en toppspelare i flera toppklubbar i sin 20 åriga karriär vilket inte kan sägas om t.ex. Berg, Toivonen, Elmander eller de flesta andra offensiva pjäserna vi haft i Sverige senaste 20-30 åren.
Citera
2022-02-11, 22:46
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ok dåligt minne hos mig då. Men det är så enkelt att Suarez vann Champions League med Barca därför är han på en annan nivå än Zlatan. Var spelare som Mandzukic, Derlei, Carlos Alberto också på en annan nivå än Zlatan då. Kan säkert räkna upp flera andra anfallare som varit med och vunnit Champions League men om inte är på samma nivå. Ett lags insats kan ju inte bedöma hur ra spelaren i fråga är.

Det var du som började babbla om Champions League, inte jag.
Citera
2022-02-12, 00:12
Medlem
Citat:

ok då jag har missuppfattat innebörden av ordet legend... jag är inte Ibra fan men han har gjort sig ett namn i italiensk fotboll och har hjälpt Milan att ta sig upp i tabellen och till CL så ngt värdigt avslut kommer Milan att ge honom innan han tvingas lägga skorna på hyllan.
Citera
2022-03-29, 23:41
Medlem
MrSkargards avatar
Kommer vi att slippa denna överskattade ztornäza i landslaget nu månntro?
Citera
2022-03-30, 00:05
Medlem
MordFustangs avatar
Citat:
Korv-janne tycker ziggis ska vara med så länge han vill spela tydligen fyfan! Medan Z öppnar för fortsättning.
Senast redigerad av MordFustang 2022-03-30 kl. 00:07.
Citera
2022-03-30, 00:07
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:

Det hoppas jag verkligen inte. Sverige är en kassako när han är med.

Han lär hoppa in och ut ur landslaget fram tills han är åtminstone 45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in