2010-08-28, 22:36
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Milan fullkomligt blåste Barca på Zlatan, sämsta förhandlingen någonsin...

Eller så var Barca bara angelägna att slippa den huvudvärk det innebär att dras med en butter Zlatan...
Citera
2010-08-28, 22:37
Medlem
Cheppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zirek
Jaha, så det är OK att stanna kvar och spela på, för samma lag, så länge man vunnit "allt", men inte lika fullt OK om man enbart vunnit ligatitlar. WOW - vilket resonemang!

Vad har dina spekulationer om den kommande säsongen med någonting att göra?

Så, Inter _hade_ världens bästa tränare - som Milan inte har. Jaha?

Haha, ja han har ju inget kvar att vinna? Han har vunnit alla personliga titlar man kan samt alla möjliga med klubben? Zlatan har vunnit alla personliga titlar man kan få i Italien och alla möjliga med klubben? Däremot inte med Barca eller i Spanien?
Hur dum får man vara, om du vet något om zlatan så pratar han för fullt om att vinna CL för det är det enda han inte vunnit. Om du tror att Milan har större chans än Barca så förstår jag varför du argumenterar som du gör....

Ja, allt som jag har sagt handlar om kommande säsongen? EN av världens bästa tränare, gör om gör rätt. Men du verkar ju inte kunna någonting så jag förklarar: - Har man en bra tränare så brukar det vara lättare att vinna titlar.
Citera
2010-08-28, 22:40
Medlem
Cheppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
En person som Jesper Blomqvist ska knipa käft. Vem fan är han att kommentera Ibras karriärval?

Ja återigen, om aftonhoran ringer upp honom så kan väl han svara på frågorna?

Jag ser inte problemet, hade det varit bättre om tönt taco-Svensson hade svarat på frågorna? Knappast.
Citera
2010-08-28, 22:40
Medlem
McGregors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermonkey
Jag tror att deras personkemi är riktigt usel. Ibland kan jag själv känna så som Zlatan beskriver det med vissa personer. Att man bara vill lämna rummet när denne träder in. Man passar helt enkelt inte ihop alls. Det blir stelt och tyst och båda individerna vet att de inte kommer överens. Jag hoppas dock att det är något riktigt snaskigt!

Citerar dig igen i brist på annat.
Jag tror att när Pep bänkade Zlatan första gången så fick han något jävla storhetsvanisinne efter medieattackerna. Och därför fortsatte han, inte p.g.a. att det var den bästa lösningen, utan för att visa att han bestämde.
Citera
2010-08-28, 22:41
Medlem
"Poblemet var att Guardiola inte ville ha mig. Han har tagit glädjen ifrån mig, men nu återkommer den.

– Jag lämnar inte Barcelona på grund av staden, jag lämnar den på grund av filosofin.

Är du besviken på tränaren?

– Mycket besviken. Jag vet inte om han är rädd för mig.

– När jag kommer in i ett rum lämnar han det ofta... "

Det har jag fan alltid påstått. Barcelona med katalonien är som en enda stor sekt!
Citera
2010-08-28, 22:42
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Imponerade att alla köper Zlatans version av sanningen så där bara. Men Raiola har onekligen lyckats i sin spin.
Citera
2010-08-28, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McGregor
Citerar dig igen i brist på annat.
Jag tror att när Pep bänkade Zlatan första gången så fick han något jävla storhetsvanisinne efter medieattackerna. Och därför fortsatte han, inte p.g.a. att det var den bästa lösningen, utan för att visa att han bestämde.

Ligger säkert något i det. När jag tänker efter så har man faktiskt en känsla av att det varit en liten maktkamp Zlatan och Pep imellan.

Eller, hade de helt enkelt inte råd med honom?

Skåningen på TV4as Tipslördag sa att Barcelona förra året var tvugna att ta ett lån på 1.5 miljarder för att kunna betala ut lönerna till sina spelare. Snacka om taskig ekonomi. Visserligen förekommer detta bland massvis av klubbar i världen.
Senast redigerad av Lazermonkey 2010-08-28 kl. 22:45.
Citera
2010-08-28, 22:43
Medlem
Schampoflaskans avatar
Det här kommer bli skitbra för Ibra och inte minst för svenska landslaget. Lycka till!
Citera
2010-08-28, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Zlatan byter ner sig för första gången i sin karriär. Från ett av de 4-5 lag som har en realistisk chans att vinna CL till elefantkyrkogården Milan, som på sin höjd kan aspirera på Serie A-titeln (och det är ju den där jävla Champions Zlatan vill åt och inget annat). Men det är klart, Zlatan vill naturligtvis spela huvudrollen och det är väl tveksamt om han hade fått göra det i Barca.

Zlatan börjar närma sig 30 och har väl kanske inte så många klubbyten kvar i karriären, så CL lär nog förbli en ouppnåelig dröm, om han inte hoppas att Mouhrino hör av sig om ngt år och vill att han kommer till Madrid. Men det är nog inte så troligt.

Störst chans på sikt att vinna CL i en klubb han får spela en huvudroll i hade väl varit Man City som med stenrika oljeschejker i kulisserna kan pumpa in tillräckligt med pengar för att få fram ett tillräckligt slagkraftigt lag. Men Zlatan tycks ju inte vilja gå till England. Och hur skulle det se ut när Zlatan kysser Man Citys klubbmärke? Det hade blivit svårt att få DET att se övertygande ut.

Men visst kan det bli så också. I dagsläget var/är det uteslutet att vara kvar i Barca. Att gå till City i år och vinna CL är ju en omöjlighet. Som allt utspelat sig, om han gör en ny bra säsong = 17-20 ligamål) vad säger att inte ManCity/Mancini köper honom inför nästa års CL eller Mou till RM. Allt kan hända. Detta är ett år. Nästa vem vet .. och för detta år är nog detta bäst möjliga.
Citera
2010-08-28, 22:50
Bannlyst
Zatan ar beZt ingen protezt. Jag ar Zaker pa att AZ milan har en chanz att vinna championz league. Vore sjukt grymmt bara om AZ milan vann zerie A med Zlatan i zpetzen.
Citera
2010-08-28, 22:51
Medlem
pirates avatar
En sak som jag finner märklig och riktigt tråkig är att spelarna i Barca inte har åtminstone stöttat Zlatan.
De spelare som uttalat sig säger alla att de har en god relation till Zlatan och önskar att han stannar, men det verkar inte bita på ledningen.
Verkar som om spelarnas åsikt inte betyder ett skit.
Citera
2010-08-28, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheppen
Haha, ja han har ju inget kvar att vinna? Han har vunnit alla personliga titlar man kan samt alla möjliga med klubben? Zlatan har vunnit alla personliga titlar man kan få i Italien och alla möjliga med klubben? Däremot inte med Barca eller i Spanien?

Förstår du överhuvudtaget vad du själv skriver - är det inte, utifrån ditt "resonemang", rimligare att Messi, som vunnit allt med Barca, provar på en ny liga och ett nytt lag? Jag förstår, naturligtvis, att det inte är lätt att vara konsekvent när man är så pass insnöad som du, uppenbarligen, är men du kan väl åtminstone försöka hålla ditt ifrågasättande iiiite stringent.

Citat:
Hur dum får man vara, om du vet något om zlatan så pratar han för fullt om att vinna CL för det är det enda han inte vunnit. Om du tror att Milan har större chans än Barca så förstår jag varför du argumenterar som du gör....

Jag skulle vilja påstå att allt hänger på lottningen efter gruppspelet. Var inte Barcelona favoriter den gångna säsongen - vilket lag tog till slut hem CL?

Citat:
Ja, allt som jag har sagt handlar om kommande säsongen? EN av världens bästa tränare, gör om gör rätt. Men du verkar ju inte kunna någonting så jag förklarar: - Har man en bra tränare så brukar det vara lättare att vinna titlar.

Från den berörda meningen:

Citat:
Inter är bättre på nästan alla positioner fortfarande och dessutom så hade de en av världens bästa tränare. Det har inte Milan!

Hur ska du ha det, har Inter inför den stundande säsongspremiären "en av världens bästa tränare" eller menar du, som ovanstående citat explicit visar, att Inter _hade_ "en av världens bästa tränare"?
Senast redigerad av Zirek 2010-08-28 kl. 22:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in