Citat:
Ursprungligen postat av
Ambivalens_
Om vi nu ska vara hypotetiska och matchen varit en ligamatch, så skulle Milan ha startat med Zlatan..
Okej, men vi gör så att vi skippar alla hypotetiska resonemang och bara fokuserar på vad som
de facto hände:
https://streamable.com/8xewm
Det vill säga: Zlatan missar öppet mål från en dryg meter, på övertid.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ambivalens_
Ska vi vidga diskussionen ännu mer så finns det väl nåt fint med att representera AC Milan, en av de mest anrika klubbarna i Europa, om än i en mörk period. Fotbollen går ju i cykler, och förhoppningsvis kan Zlatan trots sina 38 år och 6.5-prestationer hjälpa till att påverka Milan i rätt riktning. Baresi var med att se Milan åka ned till Serie B två gånger i början på åttiotalet i en mörk skandalös period som bland annat innehöll matchfixningar. I mitten på åttiotalet var man ett mittenlag som fick kämpa för nå UEFA-cup kval. Sen med Berlusconi tog man nästa steg och blev dominanta. Förhoppningsvis kan Zlatan hjälpa Milan till Europaspel och fortsätta utvecklingen av serie A:s yngsta trupp. En försäljning i sommar är inte helt omöjlig. Bättre detta än harva i Kina eller USA i mitt tycke.
Här är jag principiellt helt med dig, när det kommer till Milan som klubb.
För mig är Milan synonymt med Van Basten, Baresi, Maldini, Gre-No-Li, Gianni Rivera, etc. Klass rakt igenom, alltså.
Det är tragiskt att se Milan i den belägenhet de befinner sig nu.
Men ett testa di cazzone som Zlatan är inte vägen tillbaka för den här klubben.