2023-11-25, 08:24
Har läst nyheterna och sett att en av Zlatans söner ska på landslagsläger. Det ska bli spännande. Har gogglat för att läsa om sönernas fotbollsprestationer fram tills idag och hittar ingenting mer än registrerad klubbtillhörighet. Det kan vara min okunskap men den bild jag får är att sönerna är akademispelare samt har tillhört flera olika storklubbars pojklag genom åren. Hur fungerar det på internationell nivå inom akademifotbollen, är det rena interna upplägg med interna matcher som gäller och att spelare utvecklas enbart för att någon dag förhoppningsvis debutera i A-laget?

Min normbild i bakhuvudet för utveckling av fotbollsspelare är svensk folkrörelse-fotboll.
Citera
2023-11-26, 19:00
Citat:
Ursprungligen postat av BarbroPastorelli
Har läst nyheterna och sett att en av Zlatans söner ska på landslagsläger. Det ska bli spännande. Har gogglat för att läsa om sönernas fotbollsprestationer fram tills idag och hittar ingenting mer än registrerad klubbtillhörighet. Det kan vara min okunskap men den bild jag får är att sönerna är akademispelare samt har tillhört flera olika storklubbars pojklag genom åren. Hur fungerar det på internationell nivå inom akademifotbollen, är det rena interna upplägg med interna matcher som gäller och att spelare utvecklas enbart för att någon dag förhoppningsvis debutera i A-laget?

Min normbild i bakhuvudet för utveckling av fotbollsspelare är svensk folkrörelse-fotboll.
När man googlar nyheten får man upp en bild där han håller upp Maximilian (alltså inte landslags-Vincent) på Zlatans avskedsmatch i PSG. Riktigt genant.

För övrigt tror jag Vincent har mer av Zlatans personlighet och alltså därför lyckas bättre än Maxi.
Citera
2023-12-22, 11:49
Medlem
Generalanderssons avatar
Ett skönt klipp Pep`s sense of humor är ganska underskattad.

https://www.youtube.com/shorts/Ix0fvgqTgK4
Citera
2024-03-28, 21:18
Medlem
För alla som är intresserade sänder Tv4 play, "historien om zlatan" i 8 delar.

https://www.tv4play.se/program/033da...rien-om-zlatan
Citera
2024-08-27, 22:54
Medlem
-GGs avatar
Jag läste på Milans forum på SF, om trådens herre.
Vilken oerhört pinsam människa han är, som mentalt alltid kommer vara en femtonårig blatte-gangster. Han sitter på Instagram och pratar om sig själv som ett lejon och en gud, samtidigt som han innehar en seriös direktörsroll i Milan och ska förhandla affärer värda många tiotals miljoner. Tänk att sitta mittemot honom som människa med en riktig hjärna. Man måste nog hålla sig för skratt oavsett vilken status han har.

Som spelare kom han undan med att vara helkorkad, då ungdomar som följer sporten är på samma nivå som honom och bara tycker han är supercool. Nu är det enbart skämmigt och att han själv inte förstår det ingår i hans korkade världsbild och hur man ska bete sig på den kognitiva skalan.
Citera
2024-09-20, 10:34
Medlem
Stefan4s avatar
Zlatan har medverkat i YouTube talkshowen Hot Ones.

https://youtu.be/SaoKnZ-S3bM?si=6JfpWnaxT7WaqPHN
Citera
2025-01-18, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Haha, nu säger Zlatan att han växte upp i Amsterdam och bara ”föddes” i Malmö.

Han bara fortsätter att pissa på staden.

Om du hade läst hans bok hade du förstått att det inte är något konstigt alls med det
Citera
2025-01-18, 23:18
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LsdGuru
Om du hade läst hans bok hade du förstått att det inte är något konstigt alls med det

Så man börjar växa upp först när man är i 20-årsåldern? De första 20 åren i livet räknas inte? Zlatan fick nästan handla på systemet när han gick till Ajax.
Citera
2025-01-18, 23:29
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Haha, nu säger Zlatan att han växte upp i Amsterdam och bara ”föddes” i Malmö.

Han bara fortsätter att pissa på staden.
Han måste väl säga så nu eftersom han är ansedd Judas och hatad pga goda grunder? Rosenberg är större än Zlatan i Malmö förutom bland gatubarnen. Snart kommer han säga att Turin var hans hemstad han älskar och pissa på Milano vänta och se bara. Han lever en lögn som måste skrivas om ofta. Som en zigenare.
Citera
2025-02-03, 08:44
Såg en intervju med Zlatko inte min bratko efter CL-förlusten mot Zagreb. Kroater reagerar själva varför han inte är så arrogant som när han intervjuas annars. Lustigt. Han skulle valt Kroatien. Nästan tårögd när han pratar i intervjun på sitt modersmål.
Citera
2025-03-15, 19:16
Medlem
Il.Malizias avatar
Jag lyssnar på WWWK-avsnittet om Sverige 2004 och man nämner en kaoskväll på Spy Bar. Tydligen ska nån tjej ha velat komma fram till Zlatan, blivit nekad och hennes bror ska ha försökt börja bråka med Zlatan och istället bråkat med Zlatans entourage.
Jag kan inte minnas denna episod, minns någon hur efterspelet blev kring detta? Offentliggjordes vilka dessa var som bråkade med honom?

https://open.spotify.com/episode/4ig...d8d6acdcfa4c4b
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in