2009-11-30, 00:50
Medlem
Verkar vara ett rejält pådrag nu

Citat:
Troyer estimates a couple hundred officers from the Washington State Patrol and multiple surrounding police agencies in the area are at the scene, with some coming on their own time.

Sen är det här ganska intressant också

Citat:
Troyer said the Lakewood officers were two blocks outside their jurisdiction, and the coffee shop was a popular place for officers from surrounding jurisdictions to meet and share information.

Typiskt polisfik som flera poliser brukade komma till alltså. Så kan vara ensam galning eller polishatare, hur som visste han var poliserna fanns varje morgon.

Saxat från http://www.foxnews.com/story/0,2933,577691,00.html
Citera
2009-11-30, 01:00
Medlem
svennes20000000s avatar
Brukar inte hänga här i forumet men detta fick mig att reagera lite extra. Jag tror inte det är organiserat utan att det handlar om en eller flera psykisktsjuka eller påverkade som fått hjärnsläpp eller vad man ska säga. När poliser mördas i USA väcker det ganska stora hatkänslor hos de flesta och många poliser från andra delar av landet kan komma att hjälpa till på sin fritid. Hade det varit t ex Maffian hade det varit dödsstötten för dem då det inte är en krigsförklaring utan snarare ett krigsförbrytelse.

Att poliserna var korrupta kan väl stämma men det tror jag inte och tror väl inte heller att WTO 1999 ligger bakom heller. Detta är väl ungefär lika logiskt som skolskjutningarna som inträffar i USA under de senaste 10 åren. Tror inte ens att knarkkartellerna i Mexico/Colombia skulle våga sig på ett sådant brott.

Min teori är att det bara är vannsinesdåd. Det måste väl hända ibland det med även i denna del av forumet eller?
Citera
2009-11-30, 01:33
Medlem
platyzmas avatar
Pierce County, WA, det är väl det county som är med oftast i COPS på 6an? Med han blonda polisen med crew-cut typ? Mycke meth om ja minns rätt...

EDIT: En snabb koll på http://www.epguides.com/cops/ visar att det verkar vara så, börjar 92 och sen fortsätter det. Nån gång började dom benämna avsnitten "coast to coast" men klickar man ser man att Pierce County är bland dom allra vanligaste även efter namnbytet.

Man klurar ju lite på om dåren knäppte nån som varit med.
Senast redigerad av platyzma 2009-11-30 kl. 01:44.
Citera
2009-11-30, 02:04
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennes20000000
Jag tror inte det är organiserat utan att det handlar om en eller flera psykisktsjuka eller påverkade som fått hjärnsläpp eller vad man ska säga. När poliser mördas i USA väcker det ganska stora hatkänslor hos de flesta och många poliser från andra delar av landet kan komma att hjälpa till på sin fritid. Hade det varit t ex Maffian hade det varit dödsstötten för dem då det inte är en krigsförklaring utan snarare ett krigsförbrytelse.

Att poliserna var korrupta kan väl stämma men det tror jag inte och tror väl inte heller att WTO 1999 ligger bakom heller. Detta är väl ungefär lika logiskt som skolskjutningarna som inträffar i USA under de senaste 10 åren. Tror inte ens att knarkkartellerna i Mexico/Colombia skulle våga sig på ett sådant brott.

Min teori är att det bara är vannsinesdåd. Det måste väl hända ibland det med även i denna del av forumet eller?

Precis vad jag började fundera på i mitt förra inlägg.
Dock; Det nästan professionella utförandet och närheten till flygbasen alldeles bredvid gör ju att man tänker i banorna "Military".... Det, alternativt en annan polis eller liknande är min gissning...
Citera
2009-11-30, 02:57
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemHerren
Någon lackade ur på Lyle Wallace.

Tänker du på den gamla filmen "Convoy" där den karaktären spelas av Ernest Borgnine ? ( Hoppas jag stavade rätt i namnet där )

Jag tror ju det är någon som är lite galnare än så. Läser just i nätupplagan för Seattle news att det var en polis-avrättning bara för en månad sedan också,.. en patrullerande ensam polis som sköts ihjäl i sin patrullbil:

[quote=The shootings come about a month after the killing of Seattle Police Officer Timothy Brenton, who was targeted for being a police officer when he was gunned down while sitting in his patrol car the night of Oct. 31..[/QUOTE]

Läser att man just nu har en misstänkt som man eftersöker också:

Seattle Times staff

A 37-year-old Tacoma man, Maurice Clemmons, is being sought for questioning in the execution-style shooting of four Lakewood police officers this morning, according to two law-enforcement sources.

Clemmons, who was recently released from jail, has an extensive criminal record in Pierce County and Arkansas, court records show. Clemmons is wanted in Arkansas and faces eight criminal charges in Washington state.
Senast redigerad av bushtucker 2009-11-30 kl. 03:05. Anledning: Nya uppgifter om misstänkt
Citera
2009-11-30, 03:04
Medlem
Troians avatar
Citat:
Troyer said the investigation into the shootings indicate that the gunman "flat-out executed" two of the officers. One officer then stood up, tried to go for the gunman and was shot, Troyer said.

The fourth officer was involved in some kind of struggle with the gunman.

De har även en misstänkt, en Maurice Clemmons. Dock inte gripen än. En hel del mer detaljer återges i Seattle Times.

http://seattletimes.nwsource.com/html/localnews/2010385617_webmansought29.html
Senast redigerad av Troian 2009-11-30 kl. 03:08.
Citera
2009-11-30, 03:14
Medlem
Troians avatar
Verkar som det kan få vissa inrikespolitiska följder, om det visar sig att Clemmons är skyldig. Fattat det som att det var Huckabee som benådade honom från ett tidigare fängelsestraff:

Citat:
Jegley cites numerous examples of Huckabee's freeing felons who go on committing more crimes and wind up back in prison.

Maurice Clemmons received a 35-year sentence in the early 1990s for armed robbery and theft. His sentence was commuted in May 2000, and he was let out three months later.

The following March, Clemmons committed two armed robberies and other crimes and was sentenced to 10 years. You'd think they'd keep him locked up after that, but no: He was paroled last March and is now wanted for aggravated robbery.

http://www.arkansasleader.com/frontstories/st_06_23_04/huckabee.html
Citera
2009-11-30, 03:15
Medlem
platyzmas avatar
Åfan, snubben verkar ju vara ett präktigt psykfall om inte annat "Familjen måste vara naken 5 minuter på söndagar", "jag kan flyga och väntar bara på besöket där Obama ska bekräfta att jag är jesus". Tjena...

EDIT: Ja Arkansas-guvenören benådade honom mot åklagarnas rekommendationer.
Citera
2009-11-30, 03:17
Medlem
Troians avatar
Här är en bild på han: http://blog.thenewstribune.com/crime/2009/11/29/suspect-sought-in-lakewood-officers-slaying-seattle-times-reports/

Tydligen "person of interest, not a suspect."
Citera
2009-11-30, 03:26
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Här är en bild på han: http://blog.thenewstribune.com/crime/2009/11/29/suspect-sought-in-lakewood-officers-slaying-seattle-times-reports/

Tydligen "person of interest, not a suspect."

Ja, han såg ju "trevlig" ut. ;D Hans CV verkar passa till utséendet det också.
Jag håller med om att Guvenör MH troligen sitter väldigt löst om det visar sig att den här personen är den som utfört detta. Sådana här saker som slapphet mot brottslingar ses inte lika bagatellartat av amerikanare som det görs av svenskar i Sverige.
Citera
2009-11-30, 03:32
Medlem
platyzmas avatar
Det skumma va att nån artikel framställde det som att han typ hade en medveten linje om att benåda våldsbrottslingar, för att få åklagarna att begära hårdare straff?
Citera
2009-11-30, 03:40
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Det skumma va att nån artikel framställde det som att han typ hade en medveten linje om att benåda våldsbrottslingar, för att få åklagarna att begära hårdare straff?

Låter ju knepigt för att vara i USA..
Både guvenören och åklagarna är ju valda till sina ämbeten och ganska lyhörda således för vad opinionen tycker. Det vanliga på senare tid är ju att åklagare gärna profilerar sig som "hökar" vad gäller att kräva hårda straff.
Den faktor som dock guvenören får räkna med är kostnaderna för att ha en massa överfulla fängelser. Är det kanske nån här på forumet som har nån aning om hur det ligger till med kostnadsfördelningen mellan ett "federal prison" och ett vanligt "county jail" ? Jag är inte helt övertygad om att "Fed" helt och hållet står för kostnaderna i det förstnämnda....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in