2009-11-29, 19:31
Medlem
Troians avatar
Fyra poliser ska ha skjutits ihjäl på ett café i närheten av Seattle, innan de skulle starta sina skift. Ingen gripen ännu. Låter ju som någon eller några som inte gillar poliser, om man uttrycker det så.

Vet någon vad det handlar om?

http://www.cnn.com/2009/CRIME/11/29/washington.police.shooting/index.html
Citera
2009-11-29, 19:38
Medlem
Troians avatar
Eh, kan det finnas någon koppling till WTO-protesterna i Seattle, slutet av november 1999? Polisen fick ju en del anklagelser för brutalitet.

Eller ska jag sätta på mig foliehatten tycker ni?
Citera
2009-11-29, 19:41
Medlem
Hittade lite mer info

"the suspect is a black male, 5-foot-7 and 5-foot-10, 20s to 30s, scruffy appearance, wearing a black coat, blue jeans."

Använde visst en pistol också men afaik har poliser i USA som tjänstgör nästan alltid skottsäker väst på sig så undrar hur en ensam man kunde skjuta ner fyra poliser utan att någon hann ingripa

http://www.king5.com/news/local/Police-officers-shot-78089882.html
Citera
2009-11-29, 19:51
Medlem
Lawlines avatar
Står ingenting om dom satt i uniform eller var civilklädda. Sitter man i uniform före arbetet på ett kafe så innebär det att man har utrusningen hemma eller?
Om inte varför åker man först in till stationen byter om och åker sen till ett cafe? Det borde innebära att dom har startat minst 1 timme före sitt arbetspass om dom ska hinna åka till stationen byta om och hinna vara på ett cafe före deras arbetstid startar.
Kan nästan garantera att GM är dömd förut alt. psyksjuk. Med pistol går det fort att skjuta ner 4 sittande poliser som inte förväntar sig att bli anfallen.
Citera
2009-11-29, 19:58
Medlem
Kenny Kuks avatar
Att döda en polis är vill egentligen inget någon vill göra, eftersom de då får en himla massar resurser efter sig.

Så att döda FYRA poliser på detta sättet är som att be om att få hela amerikas poliskår efter sig!

Vem vill ha det?
Citera
2009-11-29, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Står ingenting om dom satt i uniform eller var civilklädda. Sitter man i uniform före arbetet på ett kafe så innebär det att man har utrusningen hemma eller?
Om inte varför åker man först in till stationen byter om och åker sen till ett cafe? Det borde innebära att dom har startat minst 1 timme före sitt arbetspass om dom ska hinna åka till stationen byta om och hinna vara på ett cafe före deras arbetstid startar.
Kan nästan garantera att GM är dömd förut alt. psyksjuk. Med pistol går det fort att skjuta ner 4 sittande poliser som inte förväntar sig att bli anfallen.

Några enstaka gånger när jag varit i USA har poliser kommit in på ett kafé eller liknande för att äta frukost och då har de haft utrustning på sig (iofs skulle man inte känna igen dem i civila kläder) Ifall gm nu skulle ha skutit dem i civila kläder måste det ha varit någonting mer planerat än en ensam galning som springer in på ett kafé och skjuter allt som rör sig.
Det har redan rört upp ganska mycket så lär höra mycket mer om det här senare
Citera
2009-11-29, 20:06
Medlem
Trodde först de var någon slags maffia i U.S.A som gjort dådet när jag läste det. Men kanske bara är en ensamn gärningsman, hur som helst så kommer den personen eller personerna skjutas ihjäl av den amerikanska polisen, vem ska protestera? ingen. åklagare och domare kommer aldrig döma poliserna där för tjänstefel om de skulle "nacka" gärningsmannen eller gärningsmännen.

Bara i Sverige det blir en 4 månaders utredning om en polis avfyrar sitt vapen.

Jag tror man kommer hitta de skyldiga ganska snart. Det är nog prio 1 på det här fallet.
Citera
2009-11-29, 20:08
Medlem
lol läste på CNN

"The military has offered assistance to police, he said, but it has not been requested."

samt detta på foxnews:

"Police are now searching for the two suspects, one white male and one black male, q13Fox.com reported."
Citera
2009-11-29, 20:08
Medlem
Det känns lite som att GM inte kommer bli tagen levande.
Citera
2009-11-29, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarrow
Trodde först de var någon slags maffia i U.S.A som gjort dådet när jag läste det. Men kanske bara är en ensamn gärningsman, hur som helst så kommer den personen eller personerna skjutas ihjäl av den amerikanska polisen, vem ska protestera? ingen. åklagare och domare kommer aldrig döma poliserna där för tjänstefel om de skulle "nacka" gärningsmannen eller gärningsmännen.

Bara i Sverige det blir en 4 månaders utredning om en polis avfyrar sitt vapen.

Jag tror man kommer hitta de skyldiga ganska snart. Det är nog prio 1 på det här fallet.

Kan det vara någon variant av suicide by cop? Alltså provocera polisen tillräckligt mycket för att de ska skjuta en eller liknande.
I så fall är detta en väldigt bra start, blir väldigt förvånad ifall personen fångas levande.
Citera
2009-11-29, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cray
Kan det vara någon variant av suicide by cop? Alltså provocera polisen tillräckligt mycket för att de ska skjuta en eller liknande.
I så fall är detta en väldigt bra start, blir väldigt förvånad ifall personen fångas levande.

tveksamt då borde det ha räckt att skjuta en och vänta på de andra att dra pistolerna, och varför döda alla om man vill ta självmord.

Sen verkar det vara 2 misstänka med, en svart och en vit man.
Citera
2009-11-29, 20:18
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarrow
Sen verkar det vara 2 misstänka med, en svart och en vit man.

Verkar lite oklart om det är en eller två gärningsmän? Men om så är fallet så tyder det ju mer på något organiserat, antingen politiskt eller grovt kriminellt, än vansinnesdåd.

Jag skulle gärna vilja ha lite input på min konspiratoriska idé om en möjlig koppling till protesterna mot WTO-mötet 1999. Det var det toppmötet som var startskottet på hela cirkusen med protesterna i Washington, Prag, Göteborg, Genua med mera.

Citat:
The protests depicted in this collection took place between November 29, 1999 and December 3, 1999, when the World Trade Organization (WTO) held its ministerial meeting in Seattle. This collection of images was chosen to illustrate both the diversity of the protests and the mobilization efforts that brought so many activists to Seattle.

http://content.lib.washington.edu/wtoweb/index.html
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in