2009-11-30, 03:47
Medlem
platyzmas avatar
Ja, det är troligen bara Guvenörens "motkommentar" för att åklagarna kritiserar honom, typ "jaha men ni då, begär ni alltid maxstraff va?"

Lite längre ner hintade en åklagare att fångar som gjort bra ifrån sig på Guvernörens ägor (typ hushållsarbete o sånt vissa av dom kan få göra) blir frigivna. Han hade ju nån "landscaping"-firma den här dåren så det låter inte alls omöjligt...

EDIT: Snöar fortfarande lite på mitt COPS-spår, vet inte hur länge bilden på poliserna ligger på index-sidan, men om nån hinner se: http://seattletimes.nwsource.com/html/home/index.html , är inte han 3e (Owens) en som varit med i några avsnitt?
Senast redigerad av platyzma 2009-11-30 kl. 03:53.
Citera
2009-11-30, 04:24
Medlem
DemHerrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bushtucker
Tänker du på den gamla filmen "Convoy" där den karaktären spelas av Ernest Borgnine ? ( Hoppas jag stavade rätt i namnet där )
Ja, det är helt riktigt. En korrumperad polis, i filmen sheriff, som klämmer åt långtradarachaufförer. När långtradarchaffisen inte har mer pengar till mutor så arresteras han för lösdriveri. Det här bygger upp ett hat mot ordningsmakten. En dag kommer det uppdämda hatet att resultera i något okontrollerbart. Jag tror knappast att poliserna var måltavlor för något dom har gjort. Snarare för att någon känt sig oförrättad gentemot poliser i allmänhet.
Citera
2009-11-30, 06:06
Medlem
existentialisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyElement
Det känns lite som att GM inte kommer bli tagen levande.
Varför inte? Kommer ju få åka på ett dödsstraff om(=när, fan 4 snutar..) dom får tag i honom..
Citera
2009-11-30, 06:28
Medlem
platyzmas avatar
Har dom dödsstraff i WA då?
Citera
2009-11-30, 07:05
Medlem
Rökhostas avatar
Ja
http://www.deathpenaltyinfo.org/states-and-without-death-penalty
Citera
2009-11-30, 07:05
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Ja, det är troligen bara Guvenörens "motkommentar" för att åklagarna kritiserar honom, typ "jaha men ni då, begär ni alltid maxstraff va?"

Lite längre ner hintade en åklagare att fångar som gjort bra ifrån sig på Guvernörens ägor (typ hushållsarbete o sånt vissa av dom kan få göra) blir frigivna. Han hade ju nån "landscaping"-firma den här dåren så det låter inte alls omöjligt...

EDIT: Snöar fortfarande lite på mitt COPS-spår, vet inte hur länge bilden på poliserna ligger på index-sidan, men om nån hinner se: http://seattletimes.nwsource.com/html/home/index.html , är inte han 3e (Owens) en som varit med i några avsnitt?

Jo jag tycker faktiskt att jag känner igen honom. Kunde inte låta bli att småle lite åt efternamnet på den kvinnliga polisen.

Men tragiskt detta, men det är ju USA. Där händer ta mig fan allt möjligt konstigt.

M.V.H.
jamsson.
Citera
2009-11-30, 07:07
Medlem
Rökhostas avatar
fel
Citera
2009-11-30, 07:19
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rökhosta
Ja
http://www.deathpenaltyinfo.org/states-and-without-death-penalty

Ja då kommer han ju fet-avrättas så enda anledningen för snutarna att mörda honom på plats vore ju ren vrede. Men dom är nog smartare än så yrket till trots...
Citera
2009-11-30, 08:09
Medlem
styrlunds avatar
*foliehatt*

Kan det inte höra ihop med det som hände på militärbasen för nån vecka sedan? Asså, på det religiösa planet. En liten cell som väckts, och istället för att kapa flygplan med kartongknivar är poliser och militärer inom landet målet.
Citera
2009-11-30, 08:49
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Kan det inte höra ihop med det som hände på militärbasen för nån vecka sedan? Asså, på det religiösa planet. En liten cell som väckts, och istället för att kapa flygplan med kartongknivar är poliser och militärer inom landet målet.

Allt är väl möjligt i det landet,... som det brukar heta.... både på gott och ont, men nog tycker jag, i nuläget, att det verkar vara en ensam galning, omdet nu är den som polisen söker som utfört det här.

Senaste uppgifterna i The Seattle Times säger också att mördaren troligtvis blev påskjuten och träffad medan han brottades med en av de mördade poliserna.
Citera
2009-11-30, 10:05
Medlem
aMeisters avatar
hmm ganska många teorier om varför detta har hänt, kan ju finnas 100 förklaringar och terorier. Men själv tror jag att det bara kan röra sig om 2 anledningar (med tanke på att gm har gått upp i rök och klarat sig undan så pass länge han ändå har gjort efter ett sånt här dåd).

1. att en överdrivet paranoid person av nått slag har haft något i görningen i närheten av caféet, fått syn på poliserna och fått för sig att dom va ute efter han och agerat därefter. eftersom ovanligt paranoida personer har ganska lätt för att sätta sig i säkerhet och gömma sig väl och snabbt om det så behövs.

2. att de var ett planerat dåd av något slag eftersom det var ett ganska vanligt café dit poliser gick ganska ofta och ofta samma poliser dessutom. oavsett om det var personligt eller mot poliser i allmänhet är det isf någon som känner att han har en förjävla bra anledning, även fast det enligt mig inte finns nån anledning alls för att avrätta 4 människor bara sådär.

Mer exakt varför det här hände tror jag inte någon annan än gm själv vet om han ens vet det, vem vet. ^^
Citera
2009-11-30, 14:09
Medlem
mudpacs avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6210372.ab

Polisen tror nu att de vet vem som iskallt sköt ihjäl fyra poliser på ett kafé i Seattle.

Enligt CNN är mannen en känd våldsbrottsling som benådades från ett 95-årigt fängelsestraff 2001.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in