Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-11-29, 18:06
  #1
Medlem
Axéns avatar
Har använt sökfunktionen på de mest kreativa sett jag kunde men har inte lyckats hitta någon information om detta, men jag får ursäkta om det nu ändå finns en tråd.

Jag undrar alltså om det är möjligt att sänka/stänga av ljudet i sin webbläsare, i mitt fall Google Chrome. När jag tex. spelar flashspel så går det ibland inte att stänga av musiken som oftast finns i bakgrunden av dessa spel, om jag då samtidigt vill lyssna på musik ifrån tex spotify så blir det ju uppenbarligen lite besvärligt.

Tack på förhand.
Citera
2009-11-29, 18:14
  #2
Medlem
TheCazes avatar
I Vista och 7 kan du under Ljud-Mixer sänka/stänga av ljudet för din webbläsare.
Citera
2009-11-29, 23:39
  #3
Medlem
toffeltjuvens avatar
i vista: högerklicka på volym-ikonen nere till höger => öppna volymkontrollen => stäng av google chrome
Citera
2010-11-16, 05:12
  #4
Medlem
Hur gör man om man har XP då? Borde ju gå att stänga av ljud i webläsaren oavsett operativsystem.
Citera
2011-12-15, 22:10
  #5
Medlem
tglrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegreatone
Hur gör man om man har XP då? Borde ju gå att stänga av ljud i webläsaren oavsett operativsystem.
Bump!!
Citera
2011-12-16, 00:47
  #6
Medlem
Andreasvbs avatar
Nej, skaffa ett mer aktuellt OS istället.

Ljud-stacken är helt omgjord i Vista och nyare, går inte i äldre, t.ex. XP.

http://en.wikipedia.org/wiki/Technic..._Windows_Vista
__________________
Senast redigerad av Andreasvb 2011-12-16 kl. 00:49.
Citera
2011-12-16, 03:35
  #7
Medlem
D4GGes avatar
http://www.actualsolution.com/power_mixer/ detta var ngt som kom upp när jag googlade, vet ej om det är något att ha. ladda ner på egen risk
Citera
2011-12-16, 10:28
  #8
Medlem
crillecrilles avatar
Installera Chrome Toolbox. Klicka på ikonen uppe i verktygsfältet och välj "mute all tabs". Klart.

Men ja, byt till Windows 7...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback