• 1
  • 2
2009-11-28, 22:30
Medlem
Jag har nyss börjat jobba på Designtorget som julextra och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag tycker det är så outhärdligt, 1 minut känns som 1 timme och jag får panikångest av att tiden går så sakta. Jag försöker ta det lugnt och tänka på annat som får tiden att gå snabbare, men själva miljön i butiken och "övervakningen" från överordnade som kollar att man hela tiden gör något produktivt gör det omöjligt att koppla av och tänka på annat. Det är inte just Designtorget det är fel på, jag jobbade på Åhlens förra julen och det var samma sak där. Jag får också otroligt ont i ryggen också av att stå upp hela tiden, och fick en sned ryggrad av att jobba på Åhlens. Har någon annan samma problem, eller kommit på något som hjälper?
Citera
2009-11-28, 22:33
Medlem
kolios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandoor
Jag har nyss börjat jobba på Designtorget som julextra och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag tycker det är så outhärdligt, 1 minut känns som 1 timme och jag får panikångest av att tiden går så sakta. Jag försöker ta det lugnt och tänka på annat som får tiden att gå snabbare, men själva miljön i butiken och "övervakningen" från överordnade som kollar att man hela tiden gör något produktivt gör det omöjligt att koppla av och tänka på annat. Det är inte just Designtorget det är fel på, jag jobbade på Åhlens förra julen och det var samma sak där. Jag får också otroligt ont i ryggen också av att stå upp hela tiden, och fick en sned ryggrad av att jobba på Åhlens. Har någon annan samma problem, eller kommit på något som hjälper?

Var glad att du fick jobbet utav alla sökande, sätt dig på en stol?. Gör det bekvämt för dig själv. Skit i att cheferna glor ner på dig, sätt på en jävla stol och gör jobbet.
Citera
2009-11-28, 22:38
Medlem
Det låter inte som att det är ett yrke för dig helt enkelt. Stå ut så länge du måste men sök annat vid sidan om, det är mitt råd.

Och ryggen löser du genom att träna upp mag- och ryggmuskler och hålla koll på din hållning. Been there done that.
Citera
2009-11-28, 22:38
Medlem
Xrateds avatar
Håller med föregående talare sätt på en stol! Finns inget sexigare en en riktigt kurvig pall
Citera
2009-11-28, 22:45
Medlem
Finns inga stolar, och jag provade att sätta mig på inslagningsdisken bakom kassan och jag överdriver inte, det tog inte mer än 5 sekunder innan jag blev tillsagd. Jag inser att jag låter som en riktig gnällkärring, men fan, fattar inte hur butikssäljare klarar av det. Har jobbat på hemtjänsten och där flög dagarna förbi i jämförelse. Men ingen som vet något trick som någon slags meditation som får fram ens inre lugn eller något sånt mumbo jumbo? Är beredd att ta till vad som helst för att göra det mindre outhärdligt.
Citera
2009-11-28, 22:52
Medlem
donkeywheels avatar
Ryggen som redan nämnts men tycker även knäna och fötterna tar en del stryk
Citera
2009-11-28, 22:56
Bannlyst
Citat:

Skor.
Köp bättre skor. Arbetsskor. Jobba inte i samma skor som du går ute med.
Citera
2009-11-28, 23:06
Medlem
Det är väl heller inte så att Designtorget vimlar av kunder? Mestadels folk som kommer in och tittar lite kan tänkas... Är där lite att göra blir det som sagt segt oavsett vad för jobb du har såvida du inte kan sysselsätta dig vid ett dator t ex. Men du har som sagt ett butiksjobb, inte ett kontorsjobb.

Kan man inte ta fram en stol bakom kassan? Svenska arbetsplatser kan ibland vara oerhört stela. Lite mer laidback-attityd skulle uppskattas, det handlar inte om liv eller död. Gör som i en turkkiosk i min stad, där sitter ägaren bakom disken i en stor skön fåtölj.. haha !
Citera
2009-11-28, 23:17
Medlem
Skor kanske inte är en dum idé faktiskt, tack för tipset. Sitta bakom disken skulle inte gå, dels för att en stol inte skulle få plats och dels för att man aldrig "bara ska stå" i kassan. Så fort det inte är någon som ska betala så ska man vara ute på golvet och hjälpa folk, folk som är livrädda för att man ens ska säga hej till dom och egentligen bara vill gå och strosa runt i sin egna värld, och jag förstår dom, jag hatar när en säljare kommer fram och ska vara så tillgjort entusiastisk och positiv. butikssäljare är helt enkelt inte min grej, tur att tjänsten bara är en månad.
Citera
2009-11-28, 23:38
Medlem
Låter lite som om jag skälv skulla vara säljare. Typ : jasså den här, den finns på komplett för 2papp mindre där.
Varför pröjsa 3 papp här nar du kan få samma produkt på Webhallen för två?
Slulle aldrig ha självförtroende nog att vara säljare på typ OnOff men som undercover på webhallen kande varigt kul.
Citera
2009-11-28, 23:38
Medlem
Ziggy.Starduzts avatar
När jag läser detta är jag fan glad att ha ett korttidsjobb på halvtid på Posten
Citera
2009-11-29, 00:38
Medlem
Citat:
folk som är livrädda för att man ens ska säga hej till dom och egentligen bara vill gå och strosa runt i sin egna värld, och jag förstår dom, jag hatar när en säljare kommer fram och ska vara så tillgjort entusiastisk och positiv. butikssäljare är helt enkelt inte min grej, tur att tjänsten bara är en månad.
Är väl bara att säga "Säg till om du behöver hjälp med något." En trevlig invit som säger att du som säljare har uppmärksammat kunden. Såvida man inte kommer in i ett byggvaruhus som totalt oteknisk, tror jag inte det finns någon som uppskattar en säljare som är påträngande. Det borde butiksledningen ha uppmärksammat för länge sedan. Jag kan bara svara för mig själv, men jag hade inte gått in i samma butik om jag på något sätt hade känt mig trängd eller inte kunnat vara ifred.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in