• 1
  • 2
2009-11-29, 00:59
Moderator
blomvattnares avatar
När det inte är några kunder vid kassan kanske du kan gå runt lite i butiken och plocka lite.
Alltid finns det väl någon grej som behöver vändas tillrätta eller "dras fram".

Öva dig på att få blick för vad som behöver göras. Det gör jobbet mycket roligare.
Titta med "kundögon" på hyllorna. Är det attraktivt uppställt? Är det "hål" i hyllorna, dvs behöver varorna plockas om lite så att det ser välfyllt ut?

Ta för vana att ta en liten sväng i butiken när du börjar för dagen och kolla vad som har sålts sedan sist. Kan man följa flödet så blir det roligare att jobba. Det blir en utmaning att försöka sälja mer.
Citera
2009-11-29, 01:43
Medlem
Marmosets avatar
Ha två par skor med olika klackhöjd att byta om med och vila med ena foten på en låg kant när du står.

Le och hälsa på alla kunder som möter din blick.

Be alla snygga killar om deras telefonnummer.....

Om inget av detta hjälper så kan jag komma in och krama om dig, handlar ofta på Designtorget
Citera
2009-11-30, 16:58
Medlem
Jag lider med dig sandoor. Jag skulle nog aldrig orka med ett jobb som butikssäljare. Ett jobb där man ständigt har en chef/annan högre uppsatt person precis bakom ryggen som bevakar en varje minut förstår jag inte hur man klarar av.

Och precis som du säger så borde tiden på ett sådant jobb gå så otroligt sakta tillskillnad från ett jobb där man är lite mer fri och inte har någon som glor en i nacken hela tiden.
Senast redigerad av mysen 2009-11-30 kl. 17:03.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in