Citat:
Ursprungligen postat av GostaBerling
Jag frågade i söderhallarna när jag skulle plantera hos en kompis för några år sen. Då svarade dom cheddar. Det luktade skit enligt min kompis. Men han hittade osten omgående. Nu vill jag ha en långvarig stank. Hos min kompis planterade jag under sängen, det funkar inte nu. Nu måste jag plantera i ventilationen.
Förlita dig inte bara på ventilationen, kör lite i köket också. Bakom frysen (varmt och mysigt), och under diskbänken, bakom allt där slangarna från diskmaskinen går ner. Du kan ju försöka lägga bakom diskmaskinen också. Och det frusna köttet är nog fantastiskt tror jag. Vilket kött luktar mest?
Jag lyckades få saft från en fläskfilé på pumpen i kylen, där det var 50-60 grader. Det luktade fan extremt. Fy i helvete, riktig, söt liklukt. Jag är jävligt härdad vad det gäller äckel, men när jag skulle torka upp det höll jag fan på att spy. Fy i helvete. Svårt var det också att få bort. Fick slänga i vatten och låta stå över natten, och ta ur det också. Har sen efterbehandlat med tröd några gånger. Jag är dock säker på att det luktar lite grann precis på pumpen, men det går inte ut framför kylen iallafall.
Dock är det inte särskilt mycket bufferttid på denna metod, iochmed att pumpen är varm. DOCK fick jag nu en _fantastisk_ idé. Jag antar att du tömmer kylen och stänger av den när du flyttar ut? Passa då på att lägga köttsaft, eller fläskfärs, på pumpen. Dra på ordentligt, jag hade fått ungefär en deciliter. Det kan ju vara fryst också, om du vill fördröja ännu mer, dock bör det ta ett tag om köttet är färskt. Sen när killen kommer och drar igång kylen så kommer det ruttna över natten. Så fort gick det för mig iallafall, man kände det efter typ 12 timmar, och efter 24 kunde man inte vara där.
Hoppas min otur kommer till användning!