2009-11-28, 17:09
Medlem
GostaBerlings avatar
Min tanke är att lägga grejerna längst bak i skåpet under diskhon och i ventilationen i badrummet och köket. Kanske även bakom elementet i vardagsrummet.

Hur mycket luktar räkskal dagen efter om man lägger det i ventilationen?
Citera
2009-11-28, 17:13
Medlem
GostaBerlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stR
Makrill med tomatsås luktar förjävligt om man glömmer en burk framme utan att skölja ur.

Om du vill ha den äckliga lukten från gammal ost (smörsyra och mögel) så bör du använda vanlig hushållsost. Det kommer inte lukta ett skit första månaden sen kommer det succesivt börja lukta helvete.
Jag dammsugade upp ett halvt kilo riven hushållsost, efter ett par veckor räckte det med att starta dammsugaren så ville man ta livet av sig. Så jag vet vad jag talar om.

Egentligen kan du stuva in vilken skit som helst i lägenheten, vädra innan och preparera med Glade. Men det tar väl max en dag innan det börjar lukta förjävligt med räkskal och sånt.

Hushållsost låter perfekt för mina behov. Jag vill inte att det ska lukta direkt när avskummet flyttar in.
Citera
2009-11-28, 17:24
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GostaBerling
Jag ska byta lägenhet och eftersom jag ogillar personen som ska få min lägenhet så tänkte jag plantera ostar i lägenheten. Nu undrar jag vilka ostar som luktar värst. Jag vill helst inte att det ska lukta fan från början utan det ska lukta värre och värre ju längre tid som går. Han ska gå och undra vad det är som luktar. Till slut så vill jag att stanken ska vara så outhärdlig att han ringer anticimex.

Har ni några tips om vilka ostar som är mest lämpade för ändamålet?

Då du inte skall använda tråden för matlagning så är detta fel forum. Det finns en stor tråd om hämnd i Övrigt. Jag flyttar denna tråd till Övrigt så får någon mod där merga in den här tråden i den.

/Mod
Citera
2009-11-28, 17:31
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Köp en förpackning kött. typ kotletter. Öppna inte förpackningen. Stoppa in denna i utrymmet under diskhon, under sockeln till skåpet. Det brukar finnas ett stort hål där rören går ner.

Eller så häller du några deciliter mjölk i avfrostningstråget som finns bakom kylskåpet (ovanpå kompressorn). Varje gång kylen frostar av sig så kommer det börja stinka fan.
Citera
2009-11-28, 17:36
Medlem
SpaceCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GostaBerling
Hushållsost låter perfekt för mina behov. Jag vill inte att det ska lukta direkt när avskummet flyttar in.
Ost kommer att torka på nolltid och inte lukta ett dyft.
Nej, det är skaldjur som gäller.

Förresten, du hoppade frågan om det var väst-bögar som skulle flytta in...
Citera
2009-11-28, 17:39
Medlem
Shoopdawh00ps avatar
Göm djupfryst kött istället. Första dagen tinar det, andra dagen börjar det brytas ner. Det lär inte börja lukta alltför märkbart förrens efter 2-3 dagar.
Citera
2009-11-28, 17:52
Medlem
GostaBerlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceCat
Ost kommer att torka på nolltid och inte lukta ett dyft.
Nej, det är skaldjur som gäller.

Förresten, du hoppade frågan om det var väst-bögar som skulle flytta in...

Förlåt, jag missade den frågan. Nej, det är ingen västbög som flyttar in. Han är bara osympatisk.

Jag tror inte på skaldjur. Det börjar väl lukta direkt? Jag vill ha en buffertzon

Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Köp en förpackning kött. typ kotletter. Öppna inte förpackningen. Stoppa in denna i utrymmet under diskhon, under sockeln till skåpet. Det brukar finnas ett stort hål där rören går ner.

Eller så häller du några deciliter mjölk i avfrostningstråget som finns bakom kylskåpet (ovanpå kompressorn). Varje gång kylen frostar av sig så kommer det börja stinka fan.

Tror du att kött funkar även i ventilationen?
Citera
2009-11-28, 17:55
Medlem
GostaBerlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shoopdawh00p
Göm djupfryst kött istället. Första dagen tinar det, andra dagen börjar det brytas ner. Det lär inte börja lukta alltför märkbart förrens efter 2-3 dagar.

Bra tänkt!
Citera
2009-11-28, 18:27
Medlem
kompjuters avatar
Gör ett litet hål i ett ägg, efter några dagar så kommer det garanterat inte att lukta trevligt.
Citera
2009-11-28, 18:33
Medlem
walkaboutss avatar
En fet cheddar kan inte lukta så gott efter nån månad.
Citera
2009-11-28, 18:54
Medlem
GostaBerlings avatar
Det verkar vara delade meningar om ost funkar eller inte. När jag har planterat ost hos mina polare så säger dom att det har luktat fan. Då har jag oftast lagt den under sängen eller bakom byrå.
Citera
2009-11-28, 18:57
Medlem
TomTITSs avatar
Jag röstar på räkskal och ägg. Låt det ligga lite här och var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in