• 1
  • 2
2009-11-28, 16:50
Medlem
GostaBerlings avatar
Jag ska byta lägenhet och eftersom jag ogillar personen som ska få min lägenhet så tänkte jag plantera ostar i lägenheten. Nu undrar jag vilka ostar som luktar värst. Jag vill helst inte att det ska lukta fan från början utan det ska lukta värre och värre ju längre tid som går. Han ska gå och undra vad det är som luktar. Till slut så vill jag att stanken ska vara så outhärdlig att han ringer anticimex.

Har ni några tips om vilka ostar som är mest lämpade för ändamålet?
Citera
2009-11-28, 16:53
Medlem
Pratbubblans avatar
Parmesan luktar enligt vissa personer gott, enligt andra spya.
Citera
2009-11-28, 16:54
Medlem
Dr_Dollars avatar
Surströmming kan funka oxå
Citera
2009-11-28, 16:56
Medlem
Pratbubblans avatar
Räkskal är också en höjdare.
Citera
2009-11-28, 16:58
Medlem
GostaBerlings avatar
Ja men då luktar det illa på en gång. Jag vill inte att det ska lukta direkt utan lukten ska succesivt bli värre. Därför satsar jag på ost. Jag har i min ungdom planterat en del ost på förfester men nu vill jag att det ska bli perfekt. Därav denna tråd.
Citera
2009-11-28, 16:58
Medlem
[Strange Days]s avatar
Alla danska ostar luktar mer eller mindre vedervärdigt.
Gå till en ostbutik och be att få se deras sortiment av vällagrade danska ostar.
Citera
2009-11-28, 16:59
Medlem
Räkskal! Göm i listerna.
Citera
2009-11-28, 16:59
Medlem
FetFulElaks avatar
Mmm.. du behöver ju inte lägga in något som luktar illa direkt. Lägg lite fiskar lite här och var, eller kött, eller ägg, eller vad fan som helst... Efter några dagar börjar de ruttna ordentligt och då kommer stanken...
Citera
2009-11-28, 17:02
Medlem
SpaceCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
Räkskal är också en höjdare.
Räkskal är en höjdare!

Hade en äldre jobbarkompis, som berättade hur de skruvat isär bildörren för en impopulär verkstadsbas, hällt i räkskal och sen skruvat ihop den igen.
Den gubben hade ett helvete när det till slut började lukta döden och det inte gick att lokalisera.

Vaddå?
Är det någon väst-bög som ska flytta in?
Citera
2009-11-28, 17:02
Medlem
Fruitbaskets avatar
Något som ska lunkta mer och mer?
Osten torkar ju i luften, efter några dagar luktar de knappt alls.

Varför inte slänga in lite smörsyra efter några dagar
Citera
2009-11-28, 17:04
Medlem
GostaBerlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Mmm.. du behöver ju inte lägga in något som luktar illa direkt. Lägg lite fiskar lite här och var, eller kött, eller ägg, eller vad fan som helst... Efter några dagar börjar de ruttna ordentligt och då kommer stanken...

Kött och ägg kanske fungerar också. Fisk och skaldjur tror jag inte på. Det börjar lukta över natten.
Citera
2009-11-28, 17:08
Medlem
stRs avatar
Makrill med tomatsås luktar förjävligt om man glömmer en burk framme utan att skölja ur.

Om du vill ha den äckliga lukten från gammal ost (smörsyra och mögel) så bör du använda vanlig hushållsost. Det kommer inte lukta ett skit första månaden sen kommer det succesivt börja lukta helvete.
Jag dammsugade upp ett halvt kilo riven hushållsost, efter ett par veckor räckte det med att starta dammsugaren så ville man ta livet av sig. Så jag vet vad jag talar om.

Egentligen kan du stuva in vilken skit som helst i lägenheten, vädra innan och preparera med Glade. Men det tar väl max en dag innan det börjar lukta förjävligt med räkskal och sånt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in