• 1
  • 2
2009-11-26, 01:43
Medlem
-toxic-s avatar
Känner nu att det är dax att sluta röka efter 11 års tid..
Har inte riktigt känt tidigare att jag verkligen vill sluta, men nu känner jag mig redo, så varför inte försöka..

Mina fundering kring detta är hur fan man ska lyckas, det har ju endå vart en vana i så många år, och vad ska man göra istället för att röka på rasterna tex, eller när man tar sig en promenad osv...

Så ge mig gärna så bra tips som möjligt, och berätta även hur det har gått för er som har slutat..
Citera
2009-11-26, 01:46
Medlem
hårig-apas avatar
Kan bli så här:
http://www.taconichills.k12.ny.us/we...gcancerpic.jpg
Om du:
http://mypenmypaper.files.wordpress....king-small.jpg
Citera
2009-11-26, 01:49
Medlem
-toxic-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hårig-apa
Kan bli så här:
http://www.taconichills.k12.ny.us/we...gcancerpic.jpg
Om du:
http://mypenmypaper.files.wordpress....king-small.jpg

Jo jag vet, dock skrämmer det mig inte..
Eller det gör det väl, men det är inget som får mig att sluta bara sådär..
Citera
2009-11-26, 01:52
Bannlyst
Det ar ju fkt sa att rokning tar upp en valdigt stor tid av ens vakna tid anda sa se till att ha mkt, mkt, mkt saker att gora nar du slutar roka for du kmr vilja ta den dar ciggen, men da istallet sa fortsatter du pa ditt garnnystan eller skriver din bok ..

Det allra viktigaste ar att inte ge upp ..
Du kmr att misslyckas och anda roka den dar ciggen fast du "egentligen" inte vill ..
Citera
2009-11-26, 03:13
Medlem
En man som va stor-rökare kom in till läkaren

-Jag har ett problem, jag vill sluta röka men kan inte.. vad har du för tips?

Läkaren sa till mannen..

-Varje natt innan du går och lägger dig så tar du en ciggarett och stoppar upp den i röven och ner i paketet , så kommer du garanterat att sluta röka!

Dagarna gick... det blev en vecka... och precis när det hade gått två veckor så kommer den här mannen tillbaka..

Så frågade doktorn:
-Hur gick det? Slutade du röka?
- Ja jag gjorde precis som du sa, och röksuget försvann efter några dagar bara.. Nu är jag beroende av Ciggaretter i röven istället!--

Kanske inte de bästa knepet, men du slutar röka iaf
Citera
2009-11-26, 08:17
Medlem
Tingalings avatar
Jag trappade ner under en vecka ungefär. Första dagen fick jag inte röka innan klockan 10, andra dagen inte innan klockan 11 osv. Den dagen som jag inte fick röka innan klockan 16 så lät jag bli resten av dagen också. Det gick faktiskt hur bra som helst, det trodde jag aldrig. Jag hade rökt i 5-6 år då och det är 6,5 år sen jag slutade nu. Jag hörde nyligen ett annat knep med nedtrappning som lät bra. Det handlade om att varje dag ta bort rökning vid ett visst tillfälle tex, ciggen till kaffet, ciggen när man pratar i telefon, ciggen efter maten osv. Vissa fungerar bäst så, att sluta med nedtrappning, andra måste sluta tvärt, det är så himla olika.
Citera
2009-11-27, 22:41
Medlem
börja snusa istället, mycket bättre
Citera
2009-11-27, 23:17
Medlem
Tlagnojs avatar
Det kostar massvis av pengar och man får dålig andedräkt.
Citera
2009-11-27, 23:57
Medlem
Random~s avatar
Saken är den att vill du sluta röka ska du inte ställa in dej på att "försöka sluta" du ska ställa in dej på att du "SKA sluta". När du sitter där på kvällen och svettas av längtan för natt-ciggen måste du stå emot.
Det blir vad man gör det till, är du inställd på att det kommer bli ett helvete att sluta blir det såklart det, men försök tänka på hur jävla underbart det kommer bli när du är fri.
Istället för att köpa ett paket cigg om dagen kommer du kunna köpa en kebab-tallrik om dagen eller 1 kilo godis om dagen.

Lycka till.
Senast redigerad av Random~ 2009-11-27 kl. 23:58. Anledning: stavfel
Citera
2009-11-28, 00:18
Medlem
materias avatar
Såg i nåt program, doctors tror jag, om en ny metod där läkare injicerar botox i överläppen på rökare. Läppen blir fullständigt bedövad vilket gör det svårt att suga normalt och bedövningen varar ca 2-3 månader tills du är någorlunda avvänjd.
Citera
2011-12-24, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av materia
Såg i nåt program, doctors tror jag, om en ny metod där läkare injicerar botox i överläppen på rökare. Läppen blir fullständigt bedövad vilket gör det svårt att suga normalt och bedövningen varar ca 2-3 månader tills du är någorlunda avvänjd.

Vad snygg man måste vara under dom månaderna...

Gör såhär istället, varje gång du blir sugen på en cigg gå ut och spring
Citera
2011-12-24, 15:25
Medlem
FFMs avatar
Brukar alltid ta min mor som ett bra exempel gällande det här ämnet. Hon slutade för gott, från att ha sugit i sig ett paket om dagen till nix! Heller har hon inte fuskat under tiden sen hon slutade. Har väl hänt att hon rökt något bloss, men då snackar vi "nyårsafton efter 1 promille" .
Poängen i den här historian är dock att hon fortfarande idag efter drygt tio års uppehåll öppet erkänner att hon dagligen blir lika sugen på en cigarett som i hennes tobaksspäckade dagar.

Ta dig en ordentlig funderare på vad du ger dig in på. Kanske prova att börja snusa ett tag istället?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in