• 1
  • 2
2011-12-24, 15:32
Medlem
oloas avatar
Gå över till snus, billigare och mycket bättre än att röka!
Citera
2012-02-06, 21:48
Medlem
Är i samma banor. En ful ovana som mitt ex fick in mig i. Från att enbart snusa så fick hon mig att bruka en ask cigg om dagen också .... ( låter bättre att skylla på henne) Som sagt kostar bara en satans massa pengar och stinker skit. Från i lördagsförmiddag så är jag rökfri. Förhoppningsvis resten av livet. Vet dock inte om jag brukar ännu mera snus , återstår att se. Om suget verkligen kommer tillbaka så önskas här gärna också lite tips och trix för att avstå
Citera
2012-02-15, 11:50
Medlem
WokaWokis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fifaguden
Är i samma banor. En ful ovana som mitt ex fick in mig i. Från att enbart snusa så fick hon mig att bruka en ask cigg om dagen också .... ( låter bättre att skylla på henne) Som sagt kostar bara en satans massa pengar och stinker skit. Från i lördagsförmiddag så är jag rökfri. Förhoppningsvis resten av livet. Vet dock inte om jag brukar ännu mera snus , återstår att se. Om suget verkligen kommer tillbaka så önskas här gärna också lite tips och trix för att avstå

Låter bra, jag slutade för ca 5 dagar sedan. Rökte dagligen i 7-8 år så detta är ett ganska stort steg för mig

Och jag kan säga dig att jag mår förjävligt samtidigt som att jag mår bra. Suget sitter ju kvar där men jag ska hålla mig i skinnet. Alltid jobbigt när man går utanför dörren och det står folk och röker så graciöst utanför köpcentrum.

Tviii
Citera
2012-03-24, 18:02
Medlem
Det finns en säker metod att få hjälp med röksuget för den som slutar röka. Man behandlar kroppen med elektromagnetiska vågor och frekvenser som återställer kroppen. Det räcker med 1 behandling för att tappa röksuget och detta har dokumenterad effekt. Har hört flera som har fått hjälp på detta sätt.

Finns mer att läsa om denna metod på www.slutarokadirekt.se

Har fått behandlingar själv så jag vet att det fungerar.
Citera
2012-06-14, 20:01
Medlem
Om man verkligen vill sluta så behövs ingen hjälp, då är det bara att sluta. Men om man bara TROR att man vill så behövs det hjälp att bli övertygad.
Allt trams om tabletter, plåster, akupunktur, laser mm är bara till för att lura svaga människor på pengar. Visa att du är en självständig människa, visa att du är en oberoende individ, visa att du är stark...sluta precis när du själv vill.
Citera
2012-06-19, 23:45
Medlem
Jag började springa för några år sedan och i samband med detta så slutade jag röka. Efter två månader blev jag skadad och var tvungen att vila i tre veckor, jag kunde vid denna tidpunkt springa nästan 8 kilometer innan jag var slut.

Hursomhelst så föll jag tillbaka i gamla ovanor och började röka som en borstbindare och när skadan efter tre veckor var läkt så slutade jag återigen röka och gav mig ut i spåret och all kondition var som bortblåst. Orkade inte ens springa en kilometer. Efter en vecka som rökfri kunde jag jogga 4 km. Detta ger mig motivationen att hålla uppe, läskigt hur snabbt ciggen förstör ens kondis.

För att återknyta detta till din frågeställning TS så tycker jag att du borde stapla upp fördelar som ger dig motivationen att hålla upp och tänka på dessa när det kliar i fingrarna.
Citera
2012-11-01, 11:25
Medlem
Novaxs avatar
Jag slutade röka och blev otroligt rastlös så jag såg till att alltid ha en frukt eller morötter till hands när jag i vanliga fall hade tagit en cigarett. Konditionen blev radikalt mycket bättre efter 2 veckor och efter 7 veckor joggade jag lätt en timme utan att det var särskilt jobbigt..

Det gick hur fort som helst att friskna till så länge jag var sysselsatt!
Citera
2012-11-01, 12:50
Medlem
Inlägg Nr #6 verkade vara ett bra förslag..
Det måste jag testa efter nyår.

Gäller dock att inte börja trycka i sig godis eller extra mat.
Då kan kilona öka fort.
Citera
2012-11-01, 16:01
Medlem
Pyzkos avatar
Kom ihåg att när jag skulle sluta röka så hjälpte de mig genom att ha nåt att pilla med i handen kunde räcka med en penna eller nåt bara för att få tankarna på annat håll
Citera
2012-11-01, 17:06
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Om man verkligen vill sluta så behövs ingen hjälp, då är det bara att sluta. Men om man bara TROR att man vill så behövs det hjälp att bli övertygad.
Allt trams om tabletter, plåster, akupunktur, laser mm är bara till för att lura svaga människor på pengar. Visa att du är en självständig människa, visa att du är en oberoende individ, visa att du är stark...sluta precis när du själv vill.

Bästa inlägget. Speciellt de 2 första meningarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in