2004-07-09, 11:04
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremiten
Trådämnet finns redan:
http://217.75.104.59/scandinavia/showthread.php?t=124633
*Klipper och klistrar lite*
Sådärja!
Citera
2004-07-11, 23:28
Medlem
nebutsdutss avatar
Kom över boken när jag låg i lumpen "Sorgen" av Anna Wahlgren, 53 barns mamman ni vet...

så jävla tom så att jag blev illamående, vet inte om det var lumpen eller denna bok som gjorde mig helt knäpp.

AAAAAAAAHHHHHRRRRRRRRGGGGGGGG
Citera
2007-04-06, 16:32
Medlem
Den mest minnesvärda sämsta bok jag läst!

I min boksamling med Titanic motiv finns den amerikanska författarinnan
Danielle Steele representerad med "Störst av allt (är kärleken)."
Den boken ligger i topp när det gäller uselt skriven dialog och
personskildring.
Citera
2007-04-06, 19:46
Medlem
W.Hallonsafts avatar
UFO-gubben Kevin D. Randles roman Signals var något av det värsta jag läst. Eller rättare sagt, jag försökte läsa den, men kom inte långt.
Citera
2007-04-06, 19:50
Medlem
fbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cohiba
Da Vincikoden vinner tätt följd av Alkemisten av Paolo Coelho. Brons till en gammal bok - Det blödande hjärtat av Marilyn French. Mycket dålig men den kommer inte upp i de två förstas kalkonklass.

Håller med Enver Hoxha om att Dumskallarnas Sammansvärjning är ett mästerverk.
Ja! Det blödande hjärtat! Den hade min arma hjärna nästa lyckats förtränga. De två andra vet jag inte hur jag skall göra med. Läsa och ångra sig djupt, eller inte läsa och aldrig riktigt veta hur illa det är?

Den första skitbok jag kom att tänka på var givetvis "Gömda" av Marklund, men det finns fler. "Fröken Smilla" t.ex. Usch, usch, dubbelusch!
Citera
2007-04-06, 19:59
Medlem
.filantrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabian Filur
Genom åren har man väl läst en och annan skitbok, men för det mesta slutar det för mig med att den helt enkelt aldrig blir färdigläst. Hur har ni det - vilken är den sämsta bok ni läst ut?
Tänk på en del skit man tvingades läsa i skolan.
När jag var femton påtvingades jag Kafkas "Processen" och det förstörde en hel del. Om jag läst för första gången nu skulle jag antagligen tyckt att den var skön som fan, men som det blev så skydde jag Kafka som pesten ett bra tag på grund av detta. Jag var för omogen helt enkelt.

Det sämsta skönlitterära verk jag har gett mig på är nog bibeln, kom inte särskilt långt heller det blev exceptionellt tråkigt att försöka komma ihåg de floder av släktband som man dränktes i sida efter sida.

Processen är en av mina favoritböcker någonsin, jag läste den när jag var 22.
Citera
2007-04-06, 20:04
Medlem
Doktor Kottes avatar
Vinnare!

http://stationsvakt.blogspot.com/2007/04/att-hamna-inom-grans-revir.html

Citera
2007-04-06, 20:15
Medlem
En av de vidrigaste jag stött på är Hasard av Mario Puzo. Den direkta motsatsen till självdistans och finess?
Citera
2007-04-07, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .filantrop
Det sämsta skönlitterära verk jag har gett mig på är nog bibeln, kom inte särskilt långt heller det blev exceptionellt tråkigt att försöka komma ihåg de floder av släktband som man dränktes i sida efter sida.

Du borde ha börjat med Nya Testamentet.
Citera
2007-04-07, 13:12
Medlem
Den där hemska boken jag läst var en som man var tvungen och läsa i skolan om killen från Boden(?) som letade efter sin katt. Den måste ha skrämt iväg många barn från att litteraturen.

Annars har jag en tendens att sluta läsa böcker som är dåliga. Ser inte vitsen att kasta bort sin dyrbara tid på skitböcker.
Citera
2007-04-07, 17:25
Medlem
petter eremitens avatar
Nicanor Teratologen: "Äldreomsorgen i Övre Kågedalen"
Boken innehåller enbart svordomar och könsord. Dessutom mobbning av författare från Västerbotten. Egentligt innehåll saknas.
Citera
2007-04-07, 18:04
Medlem
Pansarbjörns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petter eremiten
Nicanor Teratologen: "Äldreomsorgen i Övre Kågedalen"
Boken innehåller enbart svordomar och könsord. Dessutom mobbning av författare från Västerbotten. Egentligt innehåll saknas.

Kågedalen hahahaha tycker det låter som en intressant bok

Sämsta boken jag läst är nog .... Sagan om ringen, orkade inte ens börja, var på tok för jobbig. Dock har jag hela trilogin. Bilbo var betydligt mycket bättre.

Släktskap hit och dit hela sagan om ringen boken igenom. Blev för mycket. Om vi bara snackar väldigt dåliga böcker så kommer pizza med läsk eller vad den heter. Peperoni med ost och cola? kommer inte ihåg men bara namnet fick en att spy. Var typ riktad till tonåringar men skriven för femåringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in