2007-04-08, 20:06
Medlem
h8_religions avatar
Om du tyckte Sagan om Ringen var jobbig så rekommenderar jag inte Silmarillion till dig! Där kan man börja snacka släktträd hit och dit.

Men det är givetvis suveräna böcker, även om jag förstår folk som inte gillar dem.

Själv kan jag inte så här på rak arm komma på någon riktigt dålig bok... har väl bra smak antar jag. :P
Citera
2007-04-08, 22:56
Medlem
överjagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markrenton
Jag läste ut American Psyco för ett tag sedan, hade faktiskt inte läst en riktigt dålig bok tidigare (visst har man läst dåliga böker) men den här tog fanimej priset.

Samma här! Min första riktigt dåliga bok.

Finns så mycket skräp som man aldrig skulle öppna (Marklund etc.)
Vid en skumning av bästa bok tråden fanns dock ett antal hatobjekt som jag tvingat mig igenom av en eller annan anledning:

Da Vinci koden. Akta er för människor som tycker att den är bra. De är nämligen obildade, fantasilösa och tråkiga.

Pojken som kallades det. Skulle normalt aldrig röra en slik publikation men jag var illa tvungen. Rena dyngan och värre än jag kunde föreställa mig. Människor som uppskattar den upplever sig själva som empatiska, insiktsfulla och "djupa". Unvid både dem och boken!
Citera
2007-04-09, 00:48
Medlem
d0lfs avatar
Vindens son av Henning Mankell, så brutalt fantasilöst och blödigt att man inte förstår riktigt vilka mängder rödvin som Mankell måste ha konsumerat. Gniden och seg från början till slut. Jag köpte boken på konsum i Motala (världens tråkigaste stad) och tänkte att nu kan det fan inte bli tråkigare, så jävla fel jag hade. Jävla skit!
Citera
2007-04-14, 20:58
Medlem
Eremitens avatar
Neil Gaiman - Amerikanska gudar. Ett sömnpiller.
Citera
2007-04-14, 22:28
Medlem
Bloodstones avatar
"Sorgen" - Anna Wahlgren. Minns inga detaljer, de har jag förträngt, men det var nåt om en resa till kanarieöarna och svart själsligt lidande..läste den när jag låg i lumpen och redan mådde dåligt, har nog aldrig varit så nära självmord som under det läsandet.
Citera
2007-04-14, 22:30
Medlem
Bloodstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Örjan Sniis
Ulf Lundells "En varg söker sin flock" var riktigt tråkig.

Sup dig sönder o samman i 20 år först..sen kommer du att tycka den är ett mästerverk
Citera
2007-04-15, 03:54
Medlem
FNGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petter eremiten
Nicanor Teratologen: "Äldreomsorgen i Övre Kågedalen"
Boken innehåller enbart svordomar och könsord. Dessutom mobbning av författare från Västerbotten. Egentligt innehåll saknas.

Det var det dummaste jag hört! Teratologen är en stor man!

Världens sämsta bok är faktiskt allt av Mathew Riely, en litne Australiensare som skriver värdelöst och tror att man kan få en tråkig händelse i en bok att bli mer intressant genom att sätta utropstecken efter vad han tycker är en speciellt häftig incident. Exempel följer här:

"As West spoke, he jammed the steering levers hard left, and the swamprunner swept leftward, bouncing up the riverbank and out of the water, dry sliding on it's flat bottomed hull unto the bitumen road close behind the rolling 747!"

fy vad han är dålig!

//FNG
Citera
2007-04-15, 16:11
Medlem
Pinade mig igenom Stephen Kings "Mardrömmar" (passande namn) i brist på annat läsbart att tillgå vid ett tillfälle. Urusel helt enkelt.
Citera
2007-04-15, 16:17
Medlem
Det gör lite ont i själen när Da Vinci-koden har sålt i miljonupplagor och gjort den talanglöse fjanten David Brown ÄCKLIGT rik.
Citera
2007-04-15, 16:49
Medlem
Mein Kampf misslyckades jag läsa, för osammanhängande.
Citera
2007-04-15, 19:49
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shrugged
Det gör lite ont i själen när Da Vinci-koden har sålt i miljonupplagor och gjort den talanglöse fjanten David Brown ÄCKLIGT rik.

Han har talang nog att skriva en bok som underhåller en jävla massa människor OCH dessutom tjäna pengar på det. Vem var talanglös, sa du? Dessutom heter han DAN Brown, inte David.
Citera
2007-04-17, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Vem var talanglös, sa du? Dessutom heter han DAN Brown, inte David.
Oj där fick du mig! Touché!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in