2009-05-27, 11:24
Medlem
Kundalinis avatar
Siri hustvedt - What I loved.

Ja, jag läste ju aldrig ut den eftersom jag fick små epilepsianfall av den, men riktigt riktigt uselt var det.

Tror tom att jag startade en hattråd om boken nån gång...
Citera
2009-05-27, 11:27
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeremy-jones
Alkemisten är egentligen för menlös för att vara riktig dynga tycker jag.

Ja, verkligen!

Kille lyckas med allt. Sen går det uppåt! Och efteråt blir faktiskt, hur otroligt det än kan verka, ytterligare lite bättre.

Och detta är andlighet idag...
Citera
2009-05-27, 13:11
Medlem
fbes avatar
Ett riktigt bottennapp var "Vikingablot" av Catharina Ingelman-Sundberg.
En typiskt "historisk" roman med ideliga "historiska" beskrivningar av typen
"Hon tittade mot horisonten och såg vikingaskeppen närma sig", utdragna klädedräktsbeskrivningar osv i sann högstadieanda.
Citera
2009-05-27, 13:21
Medlem
Kalasjnikovs avatar
"Yakuza Moon: Memoirs of a Gangster's Daughter" av Shoko Tendo

En intressant historia som definitivt är värd att berätta, men boken är så uselt skriven att man bara blir trött. Hopplöst avskalade och torftiga beskrivningar av en annars intressant kultur. Då ska det tilläggas att jag vanligtvis läser böcker om maffian med stort intresse.
Citera
2009-05-27, 13:53
Medlem
Mephistopheless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeremy-jones
Alkemisten är egentligen för menlös för att vara riktig dynga tycker jag.
Mitt hat mot den sammanhänger med att det finns folk, många verkar det som dessutom, som tror att den erbjuder de djupaste av visdomar. Det var de tankarna som gjorde den rent smärtsam att läsa för mig.
Citera
2009-05-27, 14:42
Medlem
Talltitas avatar
På topplistan över värdelösa böcker för mig finns De förlorade sagornas bok 1&2 av J.R.R Tolkien. Sämre skit får man leta efter, fick dem aldrig utlästa och tänker inte slänga bort mer tid på att försöka tragla igenom fanskapen!

Förvirrat skrivet, urkorkade verser och visor överallt samt redigeraren Christopher Tolkiens irriterande kommentarer och förklaringar över hela jävla allt!

Jag är än i denna dag bitter på att jag slösade pengar på skiten
Citera
2009-05-27, 23:57
Medlem
Psykonauterna - rus och droger av Ernst Jünger.

Jag trodde jag skulle få intressanta anekdoter om drogupplevelser, men nittio procent av boken bestod av en torr gubbjävels fria filosoferande om livet universum och allting. Ingen självdistans, ingen humor, inga intressanta tankar, ingen intellektuell skärpa (han babblar bland annat okritiskt och klärvojans och annat mystifierat trams). Olidligt!
Citera
2009-05-30, 07:58
Medlem
Ellikas avatar
Svensk fantasy... jojo

Den absolut sämsta bok jag läst är "Dräparen" av Roman. Det är en svensk fantasybok. Då bör man ta hänsyn till att jag läst över 2 500 böcker. Detta gräsliga missfoster försökte jag ta mig igenom under stor plåga. Det kändes som att snubbla och vridas sönder i varenda mening. Bara titeln är ett utmärkt exempel - "Dråparen" vore korrekt svenska. Kanske ändrades i en senare upplaga, har googlat på titeln. Ett stort mysterium att den trycktes igen. Uppföljarna är också hemska.

En annan kandidat är Ellen Mattson. Obegripligt nog har hon fått litteraturpris. Den roman jag kämpade med heter "Snö". Stor varning för den! Sanslöst svårgenomträngligt språk och en absurd vacklande intrig. Ska man skratta eller gråta?
Citera
2009-05-30, 16:06
Medlem
GROTTULFs avatar
kan inte komma på någon specifik..
men pianolärarinnan skriven av elfriede jelinek var tung att jobba sig igenom
Citera
2009-05-30, 16:32
Medlem
humor-mes avatar
Sofies Värld, var nära på att läsa ut den, men gav upp..
Citera
2009-05-30, 17:45
Medlem
Antinomoss avatar
Atlas Shrugged - Ayn Rand.

Tjockare sömnpiller får man leta efter - läste inte ut den.
Citera
2009-05-30, 18:03
Medlem
RMZs avatar
Dean Koontz - The Taking.
Så jädra dålig, enda boken jag la ned innan jag blev klar, trots att jag äger den haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in